Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Crowdfunding i Danmark

Side 2 ud af 6 (57 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er vild med Crowdfunding.
Det er en hammer god ide og jeg ville mere end elske at lave et site.
Udfordringen er at Danmark er et meget lille marked og jeg vurderer at man skal lægge mange krafter i at sikre at projekterne er i orden. Første gang en svindler tager pengene og skrider, har man et stort problem. 

Så jeg tror desværre at arbejdet er stort og udbyttet for alle parter er for småt.

Boomerang fik ikke succes med den oprindelige plan og ændrede det til at skaffe funding til humanitære projekter og det tror jeg godt kan blive en god succes. Men at skaffe kapital til iværksættere etc. tror jeg vil være et "op ad bakke projekt".

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

DEt kunne også være en ide og lave en profit bank for iværksætter af iværksætter

hvor når man låner til et projekt så skal man inverstere en procentdel af overskuddet  i en årrække.

Banken skulle ikke udbetale overskud, man investere for den god sag og fordi man selv har fået hjælp

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror på succespotentialet i crowdfunding i DK/Norden. Men der er gråzoner, blandt andet vedr: "godgørenhed", svindelmulighed, nassen,

-altså om det er iorden at andre skal finansiere dit projekt ( ala "hvorfor låner du ikke 50000 kr i Nordea til dit projekt, istedet for?")

Jeg talte med Michael Eis ( manden bag Booomerang.dk) inden han startede op sidste år- og han havde virkelig blod på tanden, og jeg tror egentlig han lykkes med det , om 2 år, når danskerne har taget crowdfundingideen mere til sig.

Forbilledet må siges at vær den amerikanske crowdfundingside kickstarter, som roligt kan siges at være en succces, se blot her :

http://www.kickstarter.com/projects/597507018/pebble-e-paper-watch-for-iphone-and-android?ref=home_popular

Et projekt der rejste 6 mio $, målet var 100000$ . Også et lidt specielt projekt. Det er vel nærmest produktlancering der er tale om

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 22. Apr 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming,

gang på gang undre det mig , at du altid kun nævner Booomerang, du glemmer os helt, det er trist når man kæmper hårdt for at få det til at lykkes her i Danmark med crowdfunding conceptet, vi kan bruge al den opmærksomhed vi kan få, og vi håber,at det lidt efter lidt bliver lige så populært som i Sverige, hvor " Funded By My"   ser ud til at have fået svenskerne med på crowdfunding conceptet!

Med venlig hilsen

Bente Koefoed

crowdfunded.dk

 

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

bkoefoed:

Hej Flemming,

gang på gang undre det mig , at du altid kun nævner Booomerang, du glemmer os helt, det er trist når man kæmper hårdt for at få det til at lykkes her i Danmark med crowdfunding conceptet, vi kan bruge al den opmærksomhed vi kan få, og vi håber,at det lidt efter lidt bliver lige så populært som i Sverige, hvor " Funded By My"   ser ud til at have fået svenskerne med på crowdfunding conceptet!

Med venlig hilsen

Bente Koefoed

crowdfunded.dk 



Med 4 indlægAmino, kan man jo ikke sige at i har gjort meget selv, for at få jeres budskab ud.
Så se at komme igang med at hjælpe iværksættere på Amino, så kan i selv skabe den omtale i håber at få uden indsats :-)

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Vejle
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin

Jeg tror nu nemt at du kunne lave en lille forretning ud af at implementere sådan en "netwærks finansiering" på Amino :)

Hvis man forestiller sig at I tilføjer en fane der f.eks. hedder Investor, og at grund tanken så er at iværksættere med f.eks. projekter der kan finansieres, realiseres, og tilbagebetales indenfor f.eks. 1 år, kunne oprette investerings cases, der blev løbet igennem og scam screenet af Amino admin inden de kom online. (lidt ligesom på virksomhedsbørsen, evt. med et symbolsk oprettelses gebyr )

Man kunne så stille et krav om at der var blevet udfærdiget noget der lignede et prospect, i form af f.eks. idé, realisering, økonomi, samt budgetteret exit afkast, og naturligvis at formalia skulle være i orden, såsom at pengene f.eks. øremærkes via projektets selvstændige konto, der styres af en fagligt forsvarlig administrator

Aminos egentlige forjeneste kunne så f.eks. være en ejer andel på. f.eks. 5 eller 10 %, af overskudet fra projektet, evt. afhængig af projektets økonomiske størrelse.

Det er blot en tanke her Søndag formiddag.

Men der sidder sikkert mange iværksættere med gode forretning ideér, der bygger på deres viden og erfaring fra en given branche, men de får måske bare ikke løbet den i gang fordi de ikke har mulighed for at sætte "alt på et bræt" . Men da der på den anden side af bordet sidder en del Iværksættere der har fået realiseret deres ideér, og i dag har opbygget noget kapital de gerne ser yngle lidt mere end den nuværende bankrente.

Hvis disse parter kunne finde hinanden igennem lidt organiserde vilkår, så snakker vi om at et bussines netværk som Amino virkelig får løst et af de pt. største samfundsproblemer, nemlig den manglende invetserings interesse til iværksættere og idé skabere fra bankerne.

Jeg vil hermed opfordre til lidt brain storming omkring mulige projekter der kunne finansieres på denne måde fra de andre Aminoer. 

Indenfor vores branche ville f.eks. passivhus / plusenergi byggeprojekter være oplagte.

 

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Vi er faktisk næsten færdige med en ny Amino Service, hvor folk med penge kan stille dem til rådighed og folk der mangler dem, kan efterspørge dem, så det er ikke fordi vi ikke kommer med noget.

Men det bliver ikke crowdsourcet, da jeg igen ikke mener at markedet er stort nok og jeg er også pisse bange for at tage ansvaret. Det vil kræve en meget gennemgående screening, som vil koste kassen.

Så om 2-4 uger sker der noget.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 65
Fra  Airplay Music ApS Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror heller ikke at Kickstarter modellen med mange små indskud uden ROI for indskyder er bæredygtig i DK, men en videreudvikling af konceptet inkl. nogle bedre rammebetingelser/muligheder for privat-investorer kunne gøre det interessant.
Hvis nu det blev muligt og lettere for private at investere dele af deres pensionsmidler "frit" eks. i udvalgte iværksættervirksomheder, kan jeg sagtens forestille mig mange mennesker der ville investere kr. 10.000+ i projekter/virksomheder som de har en reel interesse og måske særlig indsigt i, fremfor traditionelle investeringer i aktier, obligationer...typisk uden nærmere engagement og slet ingen relation til investeringsobjektet.  
Lad os kalde konceptet "Iværksætterbørsen" hvor iværksættere og andre projektmagere kan præsenteres deres projekter, overfor både private og professionelle investorer der via investering på eks. min. kr. 1.000 opnår en aktieandel i virksomhed. Investering og andel realiseres naturligvis først når det samlede forespurgte kapitalbehov er opnået.
Der er naturligvis en masse jura etc. hvorfor et sådant koncept nok skulle styres og administreres af en finansiel virksomhed og/eller eks. Vækstfonden el. lign.
Jeg tror det kunne lade sig gøre, og for fanden hvor har vi da behov for alternative kilder til finansiering af iværksættervirksomheder...        

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

bkoefoed:

Hej Flemming,

gang på gang undre det mig , at du altid kun nævner Booomerang, du glemmer os helt, det er trist når man kæmper hårdt for at få det til at lykkes her i Danmark med crowdfunding conceptet, vi kan bruge al den opmærksomhed vi kan få, og vi håber,at det lidt efter lidt bliver lige så populært som i Sverige, hvor " Funded By My"   ser ud til at have fået svenskerne med på crowdfunding conceptet!

Med venlig hilsen

Bente Koefoed

crowdfunded.dk 



Med 4 indlæg på Amino, kan man jo ikke sige at i har gjort meget selv, for at få jeres budskab ud.
Så se at komme igang med at hjælpe iværksættere på Amino, så kan i selv skabe den omtale i håber at få uden indsats :-)

De bedste hilsner

Martin

Gælder begge projekter. De har ikke engang 800 medlemmer tilsammen på FB, så det ser ud til de ikke er dygtige nok til at sprede budskabet. 

Jeg tror såmænd nok at der kan crowdfundes i DK, men jeg er af den opfattelse at der skal mere kød på projekterne og kunderne skal få mere ud af tingene end det umiddelbart fremgår.

Jeg tror der kan komme skub i et projekt som folk kan relatere sig til og/eller som har varer de forbruger. På den måde er det federe at følge og ikke blot "another donation". 

Køb ren argan olie her

Side 2 ud af 6 (57 indlæg)