Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Debat: Danske Webbutikker taber salg til udenlandske

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dukkemageren:
Konkurrence er en god ting, - og hvis man piver istedet for at konkurrere skal man nok ikke være forretningsdrivende, - men stifte en forening hvor man tager penge for at pive.

Danmark er ganske enkelt for lille et land hvis man ønsker stor succes indenfor bestemte segmenter, og samtidig ønsker et godt resultat på bundlinien, f.s.a. webshops.

Når vi snakker om beauty- og hårprodukter, så er der 2 årsager:

1. Grossistprisen som er væsentligt højere i DK f.s.a. mærkevarer.

2. Forsendelsesomkostningerne.

Til trods for at forskellene er mindre i dag, så er de stadig synlige. Tager vi et eksempel på f.eks. shoppen fra england lookfantastic.com samt gorgeousshop.co.uk så har de i årevis leveret til danske forbrugere til lavpriser i forhold til normalpriserne.

Producenterne har siddet kritikken overhørigt, og nu åbner lookfantastic i DK og lægger yderligere pres på mærkevarerne, dette har kun kunnet lade sig gøre fordi f.eks. L´Oreal i DK ikke har forstået budskabet og har villet lege med på udviklingen. Og L´Oreal i DK i forhold til UK er ingenting.

Så grossistenes manglende evner/vilje er 1 af årsagerne.

Som nævnt er en anden forsendelsespriserne. Der findes ikke i DK et stærkt alternativt til PostDanmark, hvorfor kunder skal opdrages til alternativer, hvilket de ikke er klar til efter man i DK er flasket op med det røde postbud som statsstyret organ. Grundet monopolet og landets størrekse er der ganske enkelt ikke plads til et reelt alternativ. Flere har forsøgt og knækket nakken.

Man skal således ændre kundernes adfærd og deres ønske om at få tingene sendt via PD før man kan begynde at tage hul på et alternativ, som i øvrigt vil træde i vande i gråzonen, da mange skruer priserne kunstigt op for at kunne tilbyde fri fragt.

Der findes dog stadig mange muligheder for forretningsdrivende med webshops, men det kræver mandetimer og mandetimer er ekstremt dyre i DK i forhold til andre steder omkring os. Det betyder i sin enkelthed, at mange ting ikke kan føres ud i livet med samme kraft, som hvis man havde tyske, svenske eller engelske lønniveauer.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lykkebjerg:
Igen brok for en Dansker (Eks Dansker) = Fashion-Seller

Og endnu en hjernedød kommentar fra en by i provinsen fyldt op med Conni, Bente, Elsebeth og Preben på drukbænken.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:
Så grossistenes manglende evner/vilje er 1 af årsagerne

 

Kunne man forestille sig at det er her problemet ligger, - mere end det er "samfundets skyld" ?

En webshop der sælger blækpatroner har lanceret et koncept, hvor man - hvis man handler i to shops - får gratis levering. (Tillad mig at formode, at de nok deler både lager og logistik) og det betyder jo at de benytter leveringsomkostningerne proaktivt til mersalg.

Jeg ved ikke hvad det pågældende firma har af aftale med PD - men jeg ville skulle give 19 kr. netto for samme leveringsmåde hos PD. Det regnestykke ville være godkendt hos mig jf. det kendskab jeg har avancen på disse produkter.

Lad os nu forestille os, at vi opretter en fiktiv webshop og outsourcer til et lagerhotel. Hos dette lagerhotel findes en kunde der kompletterer vores vareudbud. Hvad skulle forhindre os i at lave samme koncept? Eller - hvad skulle forhindre at vi i checkout flowet på kasselinien tilbyder mere i pakken? Lægge 3 par sokker i kassen med de nye sko?

Hvad skulle i det hele taget forhindre os i at have en sokkeshop under et andet navn, - ejet af os?

For år tilbage havde jeg et shopsystem der kunne fylde en kasse, - så kunden lagde varerne i en postpakke - og ikke en indkøbskurv - og resultaterne var gode.

Nu har jeg kun haft webshops siden man kunne betale med Dankort første gang og dengang fik man flere kunder ved også at sende på faktura fordi folk ikke turde taste kortoplysningerne ind på det dersen internethalløj.

Sådan kan der være så mange forskellige måder at gribe tingene an på :)

Michael

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja lige præcis den kendte webshop, hvor man kan lægge 2 varer i kurven - og slippe for fragten er sjov. Tænk man kan købe et par plasthandsker til 19 kr sammen med de andre varer man skal bruge - og så er fragten blevet 19 kr. (kostprisen på disse handsker er sikkert ganske lav hehee). Men det gør da, at man lige smutter ind i den anden shop og kigger. Og lur mig om ikke det giver mersalg.

Kunne man forestille sig sådanne klynger i mellem danske webshops?

Nej, det kan man nok ikke. Da det vil kræve man sender ud fra samme lager. Ellers bliver der dobbelt fragtudgift. øv.

Men en anden fordel i DK - er vel gratis afhentning ved DK lager. Den er lidt svær at stikke for en udenlandske aktør. Men hvis denne i stedet sender gratis, har vi igen modvægten til fordelen.
Dog kan der tit være stor troværdighed overfor kunden, ved at denne kan komme til det fysiske sted og hente sin vare.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu bor jeg jo i Flensburg og jeg oplever da også flere og flere firmaer som tilbyder at håndtere fragt for danske webshops da det simpelthen bare er billigere end dk.

Så der er nogle samfundsmæssige udfordringer hvis de større webshops skal blive i dk men det er politikernes egen skyld. De lukker jo ørene :-)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Placering af lager i Tyskland er i min verden blot "outsourcing" og en mulig nødvendig løsning. Men derfor synes jeg da fortsat webshoppen er dansk.

Det må kunne sidestilles med LEGO der får produceret i udlandet? Fragter det til Danmark og sælger det her.

Men ja, det er da tankevækkende at det er så dyrt at fragte noget internt i Danmark sammenlignet med at have tingene liggende i Tyskland og sende det ind over grænsen.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Dukkemageren:

Entrepreneur - Jan:
Så grossistenes manglende evner/vilje er 1 af årsagerne

 Kunne man forestille sig at det er her problemet ligger, - mere end det er "samfundets skyld" ?

Både ja og nej.

Ja fordi der er klart forskel på grossistpriserne i h.h.v. Dk og det øvrige europa.

Nej fordi det ikke er prisen alene på varen der er med til at skabe sucessen, men også de tiltag en virksomhed kan gøre indenfor de økonomiske rammer der nu er mulige, hvorfor DK med sine høje lønninger og skærpede arbejdsmarkedsvilkår ikke er ligeså fleksible som andre EU lande.

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Dukkemageren:

Jeg ved ikke hvad det pågældende firma har af aftale med PD - men jeg ville skulle give 19 kr. netto for samme leveringsmåde hos PD. Det regnestykke ville være godkendt hos mig jf. det kendskab jeg har avancen på disse produkter.

Det ville være lækkert, hvis vi forholdt os til det generelle i denne debat, og ik kun fokuserede på webshops med billige varer. For INGEN kan sende en pakke med PD til 19 kr. Det er måske maxibrev eller andet, men hvem fremsender det idag, hvis varen har en værdi over 200 kr? 

Og ja man kan sikkert godt bruge dit eksempel med 19 kr, men du rammer bare kun en lille del af alle danske webshops. 

Dukkemageren:

Lad os nu forestille os, at vi opretter en fiktiv webshop og outsourcer til et lagerhotel. Hos dette lagerhotel findes en kunde der kompletterer vores vareudbud. Hvad skulle forhindre os i at lave samme koncept? Eller - hvad skulle forhindre at vi i checkout flowet på kasselinien tilbyder mere i pakken? Lægge 3 par sokker i kassen med de nye sko?

Hvad skulle i det hele taget forhindre os i at have en sokkeshop under et andet navn, - ejet af os?

Det sker også i større og større grad, men det ændre ik ved, at prisen for at sende en pakke er den samme. Uanset hvor meget man putter i en pakke, så bliver totalt omkostningen ik mindre. Det kan godt være, at der er flere, som skal dele fragtudgiften, men det er altså samme forhold på udenlandske shop, som ofte er langt foran DK, fordi konkurrencen er meget hårdere...

Så selvom dit forslag er godt, så gør det næppe af flere handler i DK... Og slet ik hvis udenlandske shop indføre samme tiltag... Så får kunden både alle produkterne + fragten billigere, og så er der endnu større grund til, at handle i UK, FR eller DE...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra kokkedal
Tilmeldt 21. Nov 11
Indlæg ialt: 6
Fra  Beautiful Makeup Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er jeg selv en af dem der i stigende grad køber i udlandet, især i England. Jeg har selv tænkt på den her problematik.

Hvis vi tager eksemplet med Hunter støvler, har jeg købt mine i en engelsk webshop, der har gratis fragt. De var i forvejen ca halvt så dyre som i Danmark og så var der yderligeret rabat. Min pris var 300 kr med fragt for et par støvler der står til 1100 kr i de danske netbutikker. Jeg har har lige købt et Minnie Mouse festtema til min datter, fra England. Der kiggede jeg først i Danmark men udvalget var ret så lille og alt for dyrt.

De Engelske webshops har fundet der er et marked her i DK så der er mange der har billig eller gratis fragt.

For mig er det vigtigste nok at der er et bredt udvalg, og her er det kun de helt store webshops der tit kan være med. Prisen er selvfølgelig også en faktor, men hvis jeg kan få samme vare til halv pris i England, så vælger jeg selvfølgelig det. Jeg har valgt at være billigere end den engelske forretning der sælger det samme produkt jeg importerer fra USA, bare for at kunne konkurrere om de danske kunder.

Politikerne skal til at vågne op, ellers kan vi ikke være med på sigt, det min holdning.

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

For at krydre debatten lidt, læste jeg lige denne "Nethandel koster Staten Kassen" - og det er klart hvis staten begynder at føre et nøjere tilsyn med hvad der flyder ind over grænsen - og de udenlandske webshops begynder at skulle betale moms, som der bliver nævnt i artiklen på Børsen, de ikke så tit gør. Så vil konkurrencen blive noget mere jævnbyrdig.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)