Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliver kopieret! Hvad kan jeg gøre?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

.

Som de fleste ved, så har jeg solgt facebook applikationspakker.

Der er nu en gut herinde som har kopieret hele min index fil og anvendt det, til at lave "hans egen" applikationspakke, som han nu sælger. Det er meget tydeligt for mig at se. Ihvertfald 3/4 dele af min pakke er i hans pakke, og det er direkte kopieret. Hvorimod han har rettet en lille bitte smule rundt omkring.

Ikke nok med det, så er han af sine kunder blevet bedt om at fremvise sin egen indtjening, og her sender han billeder af MIN INDTJENING til sine kunder, og siger at det er hans indtjening. Sikkert nogle billeder som han har fundet i en af mine tråde.

Ikke nok med det. Så kontaktede han alle de personer som var interesseret i min pakke og tilbød dem en billigere pris for "hans pakke" som han har stjålet fra mig.

.

Kan man anmelde en person for dette?

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sikke noget svineri. Hvad bilder han sig ind. Har dog haft samme problem engang, dog med en hjemmeside. Her skrev jeg til vedkommende at jeg havde rettighederne til al grafisk materiale, hvorefter det blev fjernet med det samme. Har du prøvet at skrive til ham?

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Helbo:

Sikke noget svineri. Hvad bilder han sig ind. Har dog haft samme problem engang, dog med en hjemmeside. Her skrev jeg til vedkommende at jeg havde rettighederne til al grafisk materiale, hvorefter det blev fjernet med det samme. Har du prøvet at skrive til ham?

Ja det er virkeligt trist. Jeg har forsøgt at skrive til ham 2 gange.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jannik Nordahl:
Ja det er virkeligt trist. Jeg har forsøgt at skrive til ham 2 gange.

Har du prøvet at give personen et kald? Via DK Hostmaster kan du sandsynligvis finde frem til personens kontaktoplysninger.

Send mig evt. en PB, hvis jeg skal hjælpe dig med at finde hans oplysninger via DK Hostmaster.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Lohse:

Jannik Nordahl:
Ja det er virkeligt trist. Jeg har forsøgt at skrive til ham 2 gange.

Har du prøvet at give personen et kald? Via DK Hostmaster kan du sandsynligvis finde frem til personens kontaktoplysninger.

Send mig evt. en PB, hvis jeg skal hjælpe dig med at finde hans oplysninger via DK Hostmaster.

Pm sendt :-)

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hold da kæft en plattenslager!!! Det er sgu trist at høre for dig, håber "karmaen" indhenter fjolset.

Har selv prøvet at et firma har kopieret nogle af vores kunders webdesigns :(

Nogle mennesker kan åbenbart ikke selv være kreative.


Hvis jeg var dig, så ville jeg samle en bunke af beviser sammen og kontakte en advokat.

Måske du kan finde noget billigt advokat bistand herinde.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jensemanden:

Hold da kæft en plattenslager!!! Det er sgu trist at høre for dig, håber "karmaen" indhenter fjolset.

Har selv prøvet at et firma har kopieret nogle af vores kunders webdesigns :(

Nogle mennesker kan åbenbart ikke selv være kreative.


Hvis jeg var dig, så ville jeg samle en bunke af beviser sammen og kontakte en advokat.

Måske du kan finde noget billigt advokat bistand herinde.

Ja det er rigtig træls.

Jeg har fået samlet nogle meget tydelige tegn på kopiering, og har flere forskellige beviser! :-)

Tilmeldt 21. Dec 09
Indlæg ialt: 238
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold op hvor lousy. Men ja - sæt dig ind i lovgivningen og send et "trusselsbrev", til ham, for at høste frugten af dit arbejde. Evt. et overslag på estimeret tabt fortjeneste. Desværre kender jeg ikke lige lovgivningen i forhold til rettigheder på kodemateriale, når det ikke er patenteret, men lad os endelig lige høre hvad det bliver til her i tråden. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Folmand:
Desværre kender jeg ikke lige lovgivningen i forhold til rettigheder på kodemateriale, når det ikke er patenteret, men lad os endelig lige høre hvad det bliver til her i tråden. 

Du kan ikke i DK få patent på kode? Så skal koden vist være en del af en opfindelse, hvor det er hele opfindelsen du får patent på. F.eks. et program, der styrer en maskine, hvor du få patent på maskine + program. 

Kode er ophavsretsbeskyttet som litterære værker ifølge ophavsretsloven:

Stk. 3. Værker i form af edb‑programmer henregnes til litterære værker.

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Give gerne en status, hvis der sker noget nyt i sagen.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)