Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Klikrater på Meta Descriptions

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København N
Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

I mit SEO-arbejde er jeg kommet til Meta Descriptions, hvor jeg gerne vil til at fokusere lidt mere, så jeg kan få højere CTR/klikrater.

Jeg har endnu ikke i mine analyseværktøjer (SiteCatalyst og Google Analytics) kunnet finde noget der kan give mig klikrater på mine Meta Descriptions - jeg ved godt der er nogen i Webmaster Tools, men jeg synes de virker meget upålidelige.

Jeg vil jo meget gerne følge udviklingen og eventuelt lave A/B test af mine Meta descrptions.

Er der nogen der kender værktøjer eller andet der kan hjælpe med det? Og er jeres erfaring ikke, at CTR får større og større betydning i forhold til rangering?

Jeg har også draget nogle konklusioner fra mine Adwords indsatser, som jeg også tager med over i arbejdet med Meta Descriptions, men det er jo ikke 100% direkte sammenligneligt.

På forhånd tak for svar.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke lave traditionelle A/B tests på META-descriptions. For når du ændrer dem på dit website går der jo lidt inden de bliver opdateret i søgemaskinerne. Så du kan ikke vise f.eks. hver anden bruger den ene META-description og hver anden den anden.

Den eneste løsning er, at eksperiementere dig frem skridt for skridt og evt. samenligne sektioner af dit site med forskellige templates.

Fra København N
Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel - Tak for svar.

Den del var jeg desværre nok godt klar over, men man ved jo aldrig hvad Aminoerne kan finde ud af :-).

Den anden del, at kunne se klikraterne på sine Meta descriptions, så jeg kan se udviklingen i det, er der nogen der kender værktøjer der kan klare det - udover hvad Google Webmaster Tools tilbyder.

På forhånd tak.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad mener du med klikraterne på dine META-descriptions? Det er jo ikke dem alene der klikkes på men din samlede fremtoning på konkrete søgninger

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

I Google Webmaster tools, kan du se antal visninger og ctr på hvert enkelt søgeord, hvis du kender di t site godt, ved du også hvilken side der ranker på det enkelte søgeord = du kan se fremgangen der, hvis du ændre i dine descriptions.

MEN, hvis din ranking ændre sig bare +/- 1 i perioden, bliver resultatet ikke brugbart på det niveau du efterspørger.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra København N
Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Det er jeg klar over, beklager den uklare formulering, lad mig præcisere:

Jeg er i gang med at arbejde med mine Meta Description, det arbejde vil jeg gerne kvalificere og drage nogle erfaringer på baggrund af.

Da Meta Descriptions er en stor del af min samlede fremtoning på konkrete søgninger, ville et parameter for at se om mine nye Meta Descriptions fungerer bedre eller dårligere end dem de erstatter, være klikraten på søgemaskinerne - målt på enkelte søgeord og dermed også de sider jeg rangerer højest med på de søgeord.

Fra København N
Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas,

Tak for dit svar - det er jo en supergod pointe du har i forhold til klikraterne og min placering i Google - den havde jeg faktisk ikke selv overvejet.


Er dine erfaringer at de CTR der angives i Google Webmaster Tools er præcise, jeg synes de svinger meget, men hvis de kan bruges, kan man jo også se klikrater i forhold til den placering man ligger på - og det er måske løsningen på at vurdere Meta Descriptions selvom der er udvikling i rangeringen.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved det fanktisk ikke - jeg har ikke sammrnlignet med andre programmer på det punkt f.eks ranktracker.

Rancktracker kan i øvrigt parres med din analytics konto og give data, der også kan benyttes.

Det er igen på keyword niveau, men same same. Dog koster det lidt at have snurrende.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)