Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kender i ACN ?

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander Ahle Bæk:

Så fik jeg selv bekræftet netop hvorfor at der var bred enighed om at jeg skal holde mig fra det.

Jeg startede med at se nogle kammerater som tilsyneladende fik lidt gevinst ud af det her, så jeg valgte at kontakte en person, som er Vice President i ACN - han henviste mig så til en fyr . Jeg talte med ham, fordi jeg ville høre mere om ACN og hvilke muligheder der var, hvis man startede som en ung fyr i Århus nu.

Med det samme skulle jeg styre det hele i Århus og han ville rent faktisk låne mine venner, som så skulle være min downline, de 2000,- af de 3800,-, som man skal betale for at være med..

Til sidst, efter en kort periodes kontakt, tog vi (mine partnere og jeg) den fælles beslutning, at vi ikke ville være MLM-sælgere. Det resulterede i at han blev pigesur og valgte at blokere os på Facebook og skrive beskeder til os, både på Facebook og pr. SMS, som var på niveau med dét, enhver 6. klasses pige ville ha formuleret. - Det sidste han skrev var "Held og lykke med at tjene de samme penge med et job ;-)" - Dette viser mere om ham og "hans" virksomhed, synes jeg. Desuden oplyste manden også om hvor mange penge vi kunne komme til at tjene på det her, hvilket er strengt ulovligt i Danmark.

Vi er fundet frem til den konklusion, at MLM-Marketing ikke er noget for os. Hvis en idé er så god, så kan vi ikke se nogen grund til at vi skal arrangere konstante hemmelige møder, hvor folk skal "overtales". En god idé står folk i kø for - de står ikke i kø for at blive lokket med til et møde. 

Mvh Alexander Ahle Bæk

Ps, dette skal ikke ses som et angreb på jer der arbejder med MLM. Det er bare mine personlige erfaringer, som jeg vælger at offentliggøre med navn og dele med jer andre Amino'er.

Hej Alexander

Først og fremmest syntes jeg det er fedt du giver os historien. Det syntes jeg ofte der mangler. At du får Århus lyder jo i bund og grund som en super deal, for i mine øre siger det blot at der stort set ikke er nogen i området. 

At låne folk penge, når man er nede i den beløbsstørrelse lyder på forhånd som en ekstremt dårlig ide. Hvis man virkelig vil noget, så finder man jo en løsning (samler flasker, spare byturene væk, låner i familien eller noget helt andet). Jeg har talt med ACN'ere som har en helt anden attitude, ikke at jeg kunne finde på at starte i ACN, for det kunne jeg ikke, men der er folk som har en professionel tilgang til firmaet. Det er hamrende kedeligt når folk opfører sig som den pågældende person. 

Mht. hvor mange penge man kan komme til at tjene, er i mine øjne lidt underligt, for der er jo i bund og grund intet loft. Men hvad er det du mener er ulovligt? 

Føler du at du er blevet overtalt? for det syntes jeg ikke fremgår af din kritik...

Hvis en ide er god, hvordan skal den så forklares fra a til z uden at modtager piller ting ud, uden at modtager sætter tankerne igang.  Kan du vurdere en ide udfra hvilke produkter der er i firmaet? For herinde har man jo set mange spørge..."hvad er det for produkter". Kan du vurdere indtægtspotentialet ved blot at få en "salgsmail"...

Hvis jeg snakker med en person, og siger MLM eller NuSkin (som jeg arbejder med), så vil det ofte være sådan at personen har en mening om enten det ene eller andet, måske udfra 3 eller 4 hånds info. Hvor mange fyre tror du gider sælge cremer? For det er første tanke man får ind i hovedet hvis man blot giver et par info linier.

Hvilke ideer mener du folk har stået i kø for? Mange af dem som har succes i MLM har været meget kritiske fra start, men pga. de her irriterende typer som ikke tager et nej for et nej, så er de endt med at deltage for at blive fri for et møde. Et godt møde giver folk muligheden for at tage hjem og vurdere...er dette noget for mig...Hvis man 24 timer efter et møde ringer til den der har inviteret, så bør man selv have gjort sig nøje tanker og undersøgelser. Så et godt møde skal ikke indeholde nogle overtalelser, for så ender det helt sikkert galt alt for ofte. Ingen kan lide de dårlige historier, ingen kan lide at arbejde sammen med nogle hvor der ikke er god kemi...Kan du på baggrund af en mail eller lignende vurdere om jeg ville passe godt ind i din forretning? Nej vel. Et møde er nødvendigt, fordi ingen kan vurdere en hel forretning på forhånd, fordi begge personer skal se hvordan kemien er, jeg skal se om personen er en jeg ville kunne arbejde sammen med og personen skal vurdere forretningen, teamet, mulighederne og om dette er det rigtige for personen. Du skal tænke på at i enhver begyndelse er der ekstremt med modgang, her er det indenfor MLM ofte at man trækker meget på de folk der er i forretningen. Jeg investere rigtig meget tid i nye, så er det jo vigtigt at det ikke er folk jeg ikke kan fordrage.

Men hvad gjorde at du blev interesseret i ACN? Signede du dig op direkte efter et møde?

Mvh.

Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er ulovligt at love, hvor mange penge man kan tjene.

Desuden taler jeg ikke om MLM-idéer, når jeg siger at folk står i kø for en god idé - Jeg tænker på det lidt større billed, hvor enhver idé har potentiale eller ej, hvis du forstår hvad jeg mener.

En smartphone er en god idé. Her skal jeg selv tage stilling til om jeg vil købe sådan én. Jeg skal ikke sætte kryds i kalenderen fordi jeg skal til et møde, hvor jeg skal overtales fordi idéen muligvis ikke er god nok i sig selv - ergo er man nødt til at krydre nogle gode salgstaler ind for at "lokke". 

Der er ligeledes heller ingen der skal "overtale" mig til at oprette en bruger her på Amino eller Facebook. Hvis en idé er så god, så skal den ligge offentlig for alle, synes jeg - fremfor den måde NM fungerer, for du ved lige så godt som jeg, at langt over halvdelen af dem som kommer ind MLM, bliver skuffede før eller siden, mens toppen af "pyramiden" høster. Og ja, det er da helt sikkert nogle gode produkter de hver især forhandler med..

Jeg blev interesseret i ACN fordi jeg så andre havde succes (på facaden). Jeg kom ikke til et møde, jeg henvendte mig selv til toppen af pyramiden og blev henvist til en fyr der var alt for arrogant. 

Jeps, det er fint at være til et møde, men begge gange jeg har prøvet det, har det endt med at jeg er gået hjem uden at skrive, fordi jeg ikke har fået tid til at overveje det - fordi sælgeren har været for påtrængende og pressende.

Jeg er imod MLM når det er uhæderlige sælgere man er i dialog med.

Mvh Aleander Ahle Bæk :)

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander Ahle Bæk:

Det er ulovligt at love, hvor mange penge man kan tjene.

Desuden taler jeg ikke om MLM-idéer, når jeg siger at folk står i kø for en god idé - Jeg tænker på det lidt større billed, hvor enhver idé har potentiale eller ej, hvis du forstår hvad jeg mener.

En smartphone er en god idé. Her skal jeg selv tage stilling til om jeg vil købe sådan én. Jeg skal ikke sætte kryds i kalenderen fordi jeg skal til et møde, hvor jeg skal overtales fordi idéen muligvis ikke er god nok i sig selv - ergo er man nødt til at krydre nogle gode salgstaler ind for at "lokke". 

Der er ligeledes heller ingen der skal "overtale" mig til at oprette en bruger her på Amino eller Facebook. Hvis en idé er så god, så skal den ligge offentlig for alle, synes jeg - fremfor den måde NM fungerer, for du ved lige så godt som jeg, at langt over halvdelen af dem som kommer ind MLM, bliver skuffede før eller siden, mens toppen af "pyramiden" høster. Og ja, det er da helt sikkert nogle gode produkter de hver især forhandler med..

Jeg blev interesseret i ACN fordi jeg så andre havde succes (på facaden). Jeg kom ikke til et møde, jeg henvendte mig selv til toppen af pyramiden og blev henvist til en fyr der var alt for arrogant. 

Jeps, det er fint at være til et møde, men begge gange jeg har prøvet det, har det endt med at jeg er gået hjem uden at skrive, fordi jeg ikke har fået tid til at overveje det - fordi sælgeren har været for påtrængende og pressende.

Jeg er imod MLM når det er uhæderlige sælgere man er i dialog med.

Mvh Aleander Ahle Bæk :)

Okay, det er første gang jeg har set en der lover nogen noget. Derfor jeg undrede mig lidt. 

En MLM ide er en forretningsmulighed som man kan se på eller lade være. Men modsat smartphones, så kræver det nøje undersøgelse for at vurdere det ordentligt. Folk der ikke gør det, kan sagtens sige at de kender til MLM, men sådan hænger det ikke sammen (får jeg sikkert minus for at sige). De fleste vil vel også gerne lige pille lidt ved en smartphone inden køb. Det er lidt lettere at undersøge specs på en telefon end at undersøge alt vedr. et NM firma.

Tager man et forretningsforedrag med en af de mange foredragsholdere, så går det igen...face to face med folk.

Folk der bliver skuffede i MLM syntes jeg ofte har været folk der ikke har fået en grundig nok viden fra start, ikke har sat sig ind i besværligheden ved at være selvstændig. Folk der tror det er pisse let. Og toppen høster ikke på de folk der opgiver, dette syntes jeg er en helt forkert påstand. 

Din måde at komme ind i ACN på lyder vanvittig, forstået på den måde, at den man henvender sig til, skal da være en del af den proces der er. Det jeg syntes der er fedt i min forretning, er at jeg har et par ældre mennesker igang, hvor de passer bedre til en "over" mig, hvor der er nogle unge der måske hellere vil arbejde tæt sammen med mig.

Det perfekte forløb i MLM er at alle hjælper de folk de selv har introduceret til forretningen, og hjælper disse til at tjene penge. Hvis jeg f.eks. har hjulpet 10 igang, så skal jeg hjælpe dem indtil de tjener penge eller indtil de siger nej til mere hjælp. De folk der så opgiver, ja her sidder jeg ikke bare tilbage og høster frugten, men for mig er det et nederlag.

Uhæderlige sælgere er noget lort ligemeget hvor de er. 

Ikke alle tænker over gode ideer, mange...rigtig mange arbejder med noget som de i bund og grund syntes er røvsygt, men det er det de kan finde ud af og de tænker ikke over muligheden for alternativer. Det er ikke alle der selv ser en god ide selvom den er der. 

MLM er ikke et salgstilbud, det handler ikke bare om at få dig ind i en forretning. De folk jeg arbejder med, får jo en stor del af min tid. Skal jeg investere x antal timer om ugen i en person, så kan jeg ikke se kemien i form af en mail, en chat, en amino tråd, men en eller anden form for dialog er jo et must, ligesom du kan lægge tryk på ord anderledes...misforståelser kan let opstå på skrift, er der noget der misforstås eller ikke forstås, så kan man hurtigt spørge, det er ikke tilfældet på skrift.

Jeg skal måske sælge et informationsmøde enten på skype eller face to face, men i lige så høj grad skal personen i den anden ende sælge sig selv, vise at personen er et match.

Masser har prøvet at introducere MLM anderledes - på den måde som folk herinde vil have det...som en form for en salgstråd som de selv kunne vurdere på et splitsekund. Det er ren bjørnetjeneste.

Mvh. Martin

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander Ahle Bæk:
Det er ulovligt at love, hvor mange penge man kan tjene.

Nej - det er det ikke. Men det er ulovligt at love urealistik høje indtjeningsmuligheder - hvis de ikke kan dokumenteres.

Fra Forbrugerombudsmandens side:

"Oplysninger om indtjeningsmuligheder er angivelser om faktiske forhold, der skal kunne dokumenteres efter markedsføringslovens § 3, stk. 3. Kan oplysningerne ikke dokumenteres, vil de efter omstændighederne være vildledende og i strid med markedsføringslovens § 3, stk. 1."

Men vi kan hurtigt blive enige om, at det på ingen måde lød som en behagelig eller professionel præsentation du blev udsat for.

Alexander Ahle Bæk:

Desuden taler jeg ikke om MLM-idéer, når jeg siger at folk står i kø for en god idé - Jeg tænker på det lidt større billed, hvor enhver idé har potentiale eller ej, hvis du forstår hvad jeg mener.

En smartphone er en god idé. Her skal jeg selv tage stilling til om jeg vil købe sådan én. Jeg skal ikke sætte kryds i kalenderen fordi jeg skal til et møde, hvor jeg skal overtales fordi idéen muligvis ikke er god nok i sig selv - ergo er man nødt til at krydre nogle gode salgstaler ind for at "lokke".

Argumentet med, at gode varer og gode idéer sælger sig selv, er blevet brugt mange gange efterhånden - i forskellige udformninger.

Hvis det argument skulle give mening - så ville det jo være fuldstændig omsonst at udsende alle de tilbudskataloger hver uge - for det er jo i så fald det samme som at sige: Vi har dårlige varer - vi er nemlig nødt til at informere om dem...

Med andre ord - folk står kun i kø, når de er blevet INFORMERET om, at der er noget at stå i kø efter. ;-)

Bare lige for god ordens skyld - så er jeg helt enig med dig i, at den information og præsentation du har fået har været under al kritik. 

ACN var også det første MLM-firma jeg var til info-møde med. Jeg tændte lidt på at kunne sælge mobil-abonnementer - og jeg tror jeg kunne sælge mange CallMe abonnementer, hvis der var en fordel for ACN-kunden i forhold til den almindelige kunde, men da det faktisk bare er mere besværligt at blive kunde via ACN - så kunne jeg ikke rigtig se fidusen. (samtidig med - at jeg synes det var forholdsvis dyrt at blive oprettet som forhandler).

Hvis du stadig er interesseret i idéen om MLM - så vil jeg anbefale dig at se nogle af Eric Worre's videoer her:

http://networkmarketingpro.com/category/qa/

Specielt nr. 76 - og efterfølgende nr. 75. Og måske nr. 83 og 84.

De 2 sidste tror jeg du har rimelig godt styr på - han har bare en god måde at forklare det på. :-)

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu har jeg ikke fuldt med i tråden, men jeg har set trådstarteren spørge om ACN er holdbart.

Af mine egne personlige erfaringer, kan jeg varmt anbefale ACN, jeg har været igang med det i 6 måneder, og har levet af det i 5 måneder nu, har opbygget mig et team der er blevet anerkendt som det mest producerende team i landet, og min direkte upline er kommet ind på top15 listerne i Europa over de mest producerende i ACN.

Pengene har jeg nydt rigtig godt af, og har fået en masse bekendtskaber med nye mennesker, såvel som nye venner og en masse personlig udvikling.

Mit råd er:
Lad være med at lytte til dem der taler dårligt pga. de måske ikke har haft succes med ACN, men lyt til dem der har hvad du vil have, for de ved hvordan du får det. Det gør de andre ikke.
Så alt afhængig af hvad du vælger, synes jeg det er vigtigt at fokusere på dem der har succes, fremfor dem der ikke har fået det med konceptet.

Har du yderligere spørgsmål eller kunne have interesse i at komme til et møde så er du velkommen til at kontakte mig på nicolai@nexaweb.dk

Mvh
Nicolai 

 

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

nicolairh:

Nu har jeg ikke fuldt med i tråden, men jeg har set trådstarteren spørge om ACN er holdbart.

Har du yderligere spørgsmål eller kunne have interesse i at komme til et møde så er du velkommen til at kontakte mig på nicolai@nexaweb.dk

Mvh
Nicolai 

Hej Nicolai

Skal det forstås sådan at du er interesseret i at hjælpe trådstarter selvom han er i et andet team eller hvor er forretningen for dig i dette møde? Hvis en person er startet, kan han vel ikke bare skifte sin "coach" "sponsor" "upline" ud med dig...

Mvh.

Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Så kan jeg så fortælle dig at dem jeg har talt med har sagt præcis det samme som dig, med at de har det bedste team og ligger i toppen i Europa, osv. 

Mvh Alexander Ahle Bæk

ps, jeg trækker mig fra tråden nu, for jeg føler ikke at den er relevant for mig mere, eftersom jeg er kommet videre og ikke ser MLM som en af mine muligheder mere. I er velkomne til at debattere videre :)

Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Jo jeg vil gerne hjælpe ham selvom han er i min "cross-line", og hvad angår at skifte sin "upline" så er det faktisk muligt.

 

Tilmeldt 25. Feb 12
Indlæg ialt: 54
Fra  Woodfashion.dk Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alexander Ahle Bæk. 

Jeg kunne ikke undgå er lige at kontakte dig, jeg kender også en masse som er med i ACN, og nogle af dem tjener også penge, men problemet er at der hele tiden skal laves noget for at der kommer penge op. Jeg har noget som du skal høre om, og der skal du kontakte mig på mail oleringgaarddk@gmail.com - asap

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Ringgaard:
men problemet er at der hele tiden skal laves noget for at der kommer penge op

Det er da godt sur bagdel at man rent faktisk skal LAVE noget for at tjene penge :-)

Det var så sagt med et smil: Kan umuligt komme som nogen overraskelse at der skal være/er et krav til egen omsætning eller tilgang af ny omsætning for at tjene penge.

Men der skal selvfølgelig også være et godt grundlag og en god kompensationsplan til at understøtte "passiv indkomst" fra det man har været med til at skabe: den omsætning som følger igen og igen hvergang kundevolumen er der: så længe en given kunde køber det produkt der udbydes.

Nu er vinduet på fortjeneste og dermed den omsætning der skal understøtte en kompensationsplan jo noget nær meget lille når vi taler telefoni produkter - men det er i princippet underordnet ift din kommentar ;-)

God lir du sådan lige pitcher Ahle i slutningen af dit indlæg Big Smile

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)