Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udfordringer ved sociale medier

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 12. Jan 09
Indlæg ialt: 42
Fra  Fancey Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har brug for noget hjælp til et projekt jeg skal til at skrive i forbindelse med mit studie, cand.it i webkommunikation. Jeg vil gerne skrive om sociale medier, kommunikationsstrategier og iværksættere, men da der jo skal være en problemstilling som skal undersøges, tænkte jeg at det smarteste ville være at høre hvor iværksættere har problemer.
Jeg kan forestille mig at mange iværksættere ikke udnytter de sociale medier ordentligt, fordi de folk der sidder med den nødvendige viden om emnet, ikke vil dele ud af den viden, da det jo er det de tjener deres penge på. Derfor kan det være svært at gennemskue, hvilke fordele der kan ligge i at benytte de sociale medier.

Det jeg håber at få ud af denne tråd er jeres erfaringer, eller mangel på samme, når det kommer til de sociale medier.

Det kunne evt. være svar på spørgsmål i retning af :

Kan de sociale medier hjælpe iværksættere med opstart, branding, service eller noget helt andet?

Er det for dyrt at få hjælp til?

Er det for svært at finde ud af (hvordan og hvilke medier)?

Hvad har været din største udfordring ved brug af sociale medier?

Hvad er grunden til at du evt. ikke bruger dem?

Jeg håber at du vil dele dine oplevelser med mig, så jeg kan få skrevet et projekt der kan bruges til noget for iværksættere. Jeg vil selvfølgelig gerne gøre mit projekt tilgængeligt bagefter som tak for hjælpen, så jeg forhåbentligt kan hjælpe nogle iværksættere med at se lyset - eller hvad resultatet nu end bliver af undersøgelsen, 

Mit projekt må fylde 32 sider, så der er plads til en del analyse af problemet, så jeg tager med kyshånd imod alle de input jeg kan få. Jeg har selvfølgelig selv et synspunkt som iværksætter, men jeg vil så vidt muligt forsøge at være objektiv, og det er derfor det vil være fint med en masse forskellige holdninger til det.

På forhånd tak for din hjælp :)

De venligste hilsner,

Michelle

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil man udnytte de sociale muligheder/medier, støder man blot ind i de selvsamme problemer som alt andet.

Man kan selv fikse og vedligeholde sin hjemmeside, hvis man gider bruge tiden på at lære det, og sidde mange timer om ugen på at få den lige som den skal være.

Man kan selv fikse sin bil, hvis man gider bruge tiden på at lære det.

Og det samme med sociale medier. Med alt den støj, som det byder på, skal der bruges en hel del tid på at både lære det, men også at sortere støjen ud, hver dag.

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Fra Vejle
Tilmeldt 12. Jan 09
Indlæg ialt: 42
Fra  Fancey Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Tak for dit svar.
Ja, det er jo et af problemerne. Og det er vel det problem de fleste af os støder på.
Jeg forestiller mig at gå lidt i dybden og se på hvad man så kan gøre, hvilke medier det kan svare sig at benytte alt afhængig af hvilken type virksomhed man har, og om man overhovedet har brug for de sociale medier (det synes jeg at man har, men det afhænger jo altid af den situation man står i).
Jeg synes det er svært at gennemskue hvad eksperterne kan gøre for én, fordi de bliver nødt til at holde på deres guldkorn. Så jeg vil gerne kunne kaste lidt lys over hvilken strategi man kan/bør benytte sig af og hvordan osv. Det er meget muligt at løsningen på problemstillingen bliver at man skal have professionel hjælp, men jeg synes det kunne være interessant at se hvori de største udfordringer og muligheder ligger for en iværksætter, når det kommer til de sociale medier.

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michelle

Jeg tror en af de største problemstillinger for iværksættere på sociale medier er, at de træder ind på de sociale medier med en antagelse om, at det er gratis, at markedsføre sig via disse - eller måske bare "billigere" end andre medier. 

Facebook har i lang tid været meget "hyped" indenfor iværksætteri-forumer, og folk har derfor fået den opfattelse, at de kan droppe alt andet markedsføring og oprette en gratis Facebook Side. De har dog misset, at Facebook bør bruges som en del af en samlet kommunikationsstrategi - ikke som hovedparten af ens markedsføring. Facebook er beregnet til at vise sin virksomheds bløde værdier, skabe relationer til sine nuværende og potentielle kunder samt - på længere sigt - at skaffe flere kunder i forbindelse med anbefalinger. 

Er man helt ny iværksætter uden de store ressourcer, vil man derfor få svært ved at markedsføre sig via f.eks. Facebook med succes. Jeg tror desværre, at man iværksættere har den modsatte overbevisning - altså, at Facebook er den perfekte platform til at skaffe de første kunder. Og med god grund - for der florerer nemlig mange succeshistorier om den slags, hvoraf nogle da også er ægte, men man skal huske, at der er forskel på at markedsføre en nystartet virksomhed, der sælger "Alt til forfesten" frem for at markedsføre en helt ny webshop, som sælger ... tøj. 

Hvis man ikke har tid til, at sætte sig ind i de sociale mediers udvikling - hver dag - så bør man søge professionel hjælp til, hvordan man benytter de sociale medier rigtigt. På den måde undgår man, at få ubehagelige overraskelser, og man får et godt vidensgrundlag med fra start. Der findes ingen "magic wand" hvad sociale medier angår, men med det rigtige mindset, kan man komme langt. 

Fra Vejle
Tilmeldt 12. Jan 09
Indlæg ialt: 42
Fra  Fancey Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit input Kasper.
Det kan helt sikkert bruges.

Jeg kan se at du arbejder med facebook og Wordpress, så du står jo også lidt på den anden side i forhold til den gruppe jeg gerne vil have fat i. Vil du dele med mig hvad dine største udfordringer er, når det kommer til at få iværksættere til at forstå, hvori potentialet ligger ved brug af de sociale medier som en del af deres kommunikationsstragtegi - udover den økonomiske del? Det er jo meget sjovt at have begge sider af samme sag med.

De venligste hilsner,
Michelle

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror har grebet det korrekt and først prøver alt lykkes på de andre medier google med mere

forklare på egen side alt hvad der tilbydes

jeg prøver alt lykkes billeder videoer , tekster med mere de er perfekte

når alt er lykkes kan man sprede sit budskab på social netværk da man nu har et produkt der er til at forstå , man skal jo også lige have haft kunder der spreder ens budskab , så det er med først at have alt det grundlæggende i orden før man går videre med social medier , vis satser hårdt der før alt andet lykkes har man ikke energi til alt det andet lykkes .

jeg har dog måske satset meget lavt på det men jeg har så mange ting der også skal lykkes først , men i alt må jeg nu prøve få det lidt i gang på bedste vis , men min facebook side

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Michelle

Det var så lidt - Tillod lige at blande mig i debatten ;)

Den største udfordring for iværksættere (og andre virksomheder) er forståelsen for, at deres Facebook Side ikke skal bruges til at "spamme" deres fans med reklamer, men derimod til at skabe relationer og menneskeliggøre virksomheden. 

Mange vælger at lave opslag med:

- Tilbud

- Produktnyheder

- Konkurrencer

- "Se mig"-markedsføring

I stedet bør de fokusere på, hvad deres fans rent faktisk er interesserede i, at se i deres nyhedsstrøm. Desværre har mange virksomheder svært ved at se det sociale perspektiv i deres produkt/virksomhed/koncept, og det er dér, at kæden ofte falder af klingen.

Fra Vejle
Tilmeldt 12. Jan 09
Indlæg ialt: 42
Fra  Fancey Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde håbet på lidt mere respons, men jeg går ud fra at Amino er blevet så stort at de forskellige nødråb drukner i mængden.
Jeg er dog taknemlig for jeres svar, som har givet mig lidt at arbejde med.
Hvis der sidder nogen derude der har noget spændende at fortælle om iværksætteres muligheder for at udnytte det nye marketing mix til at brande eller på anden måde komme et skridt foran ved opstart af en virksomhed, vil det bare være super!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)