Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr.: Krænkelse af registrerede varemærke "4hotdogs.com"

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Sådan lød overskriften på et brev der dumpede ind af brevsprækken her til morgen...

Kort og godt drejer det sig om at firmaet 4hotdogs.com ApS som er et registeret varemærke mener at vi krænker deres varemærke ved at benytte its4dogs.dk som domæne og kaldenavn til vores virksomhed, da vi langt hen af vejen sælger de samme produkter.

Nu har de så fået en advokat til at skrive til os.

De har så krævet at vi inden der er gået en uge har ændret vores domænenavn og kaldenavn.

Hvordan bør vi forholde os. Kan det virkelig passe at vi krænker deres rettigheder ved at bruge navnet its4dogs.dk ? 4hotdogs VS. its4dogs ?

Hvad gør vi?

God weekend

/Charly  
Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Det tror jeg ikke de kommer langt med,  de prøver bare - går den så går den...  Jeg ville ikke gøre en skid, bare lad dem skrive, og reger ikke på noget som helst... - den vil ikke holde en meter i en sag anyway...  sov du trykt igen!

 

Men træls er det da...

Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :
der er jeg enig med Biz. Since 1992.

Har lige tjekket på www.dkpto.dk og varemærket its4dogs er ledigt, så dine konkurrenter skal du bare glemme alt om. Men måske var det en god ide, hvis du selv tog patent på varemærket its4dogs?

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Charly

 

Jeg tror ikke at den holder vand, men dermed ikke sagt at jeg ved det 100%.

Har selv været ude i noget lignende og gik til advokat, der gennemgik "snylter" punkterne og sandsynligheden for en dom.

Jeg ville godt nok vælge at skrive tilbage - måske en advokat?

Held og lykke

Anne Fogel - smykker med mod
Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Skriv ALDRIGE tilbage eller ring / noget i den stil... lad dem koge i deres egen sag, ikke Charlys problem. hvis man begynder at snakke med dem osv. så siger man bare måske noget forkert osv., og de tror man er "svag"..   Så lad dem indkalde dig hvis de gider, men det tror jeg ikke vil ske, det vil koste dem penge. Men et brev koster dem igen ting næsten, derfor prøver de... 
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Tak for jeres svar..

Jeg må indrømme at jeg ikke kunne lade være med at smile lidt da jeg åbnede brevet.. Der er jo dejlig når ens måske største konkurrent har lagt mærke til en. Trods alt ;-)

Men hvis der skulle være en jurist her på amino der skulle have lyst til at vurdere sagen, så er vedkommende velkommen til at skrive til mig på nedenstående email..

/Charly
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 19-05-2007 12:05:37 Forfatter:Tyllesen Sådan lød overskriften på et brev der dumpede ind af brevsprækken her til morgen...Kort og godt drejer det sig om at firmaet 4hotdogs.com ApS som er et registeret varemærke mener at vi krænker deres varemærke ved at benytte its4dogs.dk som domæne og kaldenavn til vores virksomhed, da vi langt hen af vejen sælger de samme produkter.
God weekend

/Charly 

 

Hej Charly,

 


Den lille søgning på patent-og varemærkestyrelsen er kun vejledende og kan ikke tages som udtryk for andet end en vejledning.

Hvis man sælger det samme, og varemærket er så tæt på som i dette tilfælde - så er deres sag altså rigtig god.

Vi har haft et par sager med varemærker der var for tæt på og det har lært os, at hvis man kombinerer med både navn og tegning, så står man meget stærkere, fordi man blot trækker det mindst følsomme frem og angiver at det er "mainpoint" i varemærket.

Jeg tror at det bedste du kan gøre er, at spørge patent-og varemærkestyrelsen om råd - det koster ihvertfald ikke noget i første omgang.

 

Mvh Lars C



Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :
 Man kan da ikke mene at  4hotdogs.com  krænker eller omvendt :-)  its4dogs.dk   så er man da noget dum. 




HOT+DOGS er da overhovdet ikke noget "navn" og 4 er helle ikke.   Det ville være langt ud hvis det blev en sag ud af den... 





Så ville en Murermester petersen og en Murermester jørgensen også være det samme...





Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Charly,

Hvor vidt de har en sag eller ej skal jeg ikke gøre mig til ekspert over, men jeg tvivler stærkt. Under alle omstændigheder ville jeg overfor dem "spille" sikker i min sag og skrive til dem og forklare, at de spilder både din og deres tid og at de kan rende og hoppe (måske med en anelse andet ordvalg)

Under alle omstændigheder mener jeg, som Anne skriver, at du er nødt til at reagere. Alt andet vil være at stikke hovedet i busken og sende et signal om, at du er bange for konflikten - og skulle det komme til en retssag på et senere tidspunkt vil du stå væsentligt stærkere hvis du har responderet (som det vist så fint hedder).
Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :
For mig lyder det også som om de prøver at skræmme dig. Nogle virksomheder er bange for konkurrence og hvis de ikke kan være bedre end dig kan de jo prøve at skade dig. Specielt mange store virksomheder spiller med musklerne for at skræmme små konkurrenter væk.

 

Jeg har personligt meget svært ved at se ligheden mellem dit og deres navn. Det er totalt forskellige ordsammensætninger. Det lyder faktisk også til at være forskellige butikker, dit navn lyder for mig til at være noget med ting til hunde, deres navn lyder for mig til at det drejer sig om en pølsevogn.

 

Under alle omstændigheder, bliver du nød til at reagere på brevet. Det er sure penge at give ud, bare fordi man har en fjentlig konkurrent, men jeg ville nok tage fat i en advokat og få ham til at svare tilbage til deres advokat, så kan de ligesom se at du ikke lader dig skræmme og at du tager det seriøst og så vil den sag nok ikke være længere.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)