Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Priser hos dealsider...?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Har et spørgsmål jeg håber nogle herinde kan svare på :o)

Er rimelig nysgerrig med hensyn til alle de dealsider der efterhånden findes. Måske du endda har stiftet erfaring med dem eller selv ejer en. Men mit spørgsmål går på, om i kan fortælle mig hvor meget det koster at annoncere en deal på sådanne sider? Kan forestille mig det er forholdsvis dyrt, eller ihvertfald at annoncørerne (butikkerne) ikke tjener det vilde på at oprette en deal derpå.

Kører de med faste priser eller er det procentvis ud af hvor meget der bliver solgt af den enkelte deal?

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Hansen:
Kører de med faste priser eller er det procentvis ud af hvor meget der bliver solgt af den enkelte deal?

Det er procentvis og hos de bedste mellem 30 og 40%

Nogle af dem er ret restriktive m.h.t. hvem de tager ind.

Mindst en enkelt kører meget professionelt med besøg i virksomheden inden, fotografering og artikelskrivning.

Køb ren argan olie her

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, det lyder super dyrt - det er vel næsten kun dealsiderne der tjener på det så? Hvis butikken i forvejen giver 50 % på den pågældende vare og oveni rabatprisen skal af med mellem 30 - 40 %, så skal man da virkelig satse på at det giver ekstra kunder i butikken.

 

Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Splittet er kommet ned på 80 / 20 eller 70/30 hvis du har et godt produkt.

Mange ser det som en markedsføringskanal af sin butik, sushi-forretning mv. og få kendskabet løftet. Dit alternativt er jo at købe annonceringen i stedet. Her er du garanteret at du kun betaler for de kunder du får.

Nicolai

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er selvfølgelig korrekt :)

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste steder er det gratis at sælge dine produkter! Da de tager en kommission for hvert produkt de sælger for dig. Så på den måde bliver det win-win. Du taber ikke noget, da det kun er de produkter de sælger du betaler for, og de skal sælge nogle af dine produkter før de tjener noget.

Du skal selvfølgelig "bare" give mellem de 30-50% i rabat på dine produkter.

www.easy-extensions.dk  Gratis fragt på ALLE ordre!

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan Hansen:

Okay, det lyder super dyrt - det er vel næsten kun dealsiderne der tjener på det så? Hvis butikken i forvejen giver 50 % på den pågældende vare og oveni rabatprisen skal af med mellem 30 - 40 %, så skal man da virkelig satse på at det giver ekstra kunder i butikken.

Ja hvis en normalpris på en vare er 100 og den tilbydes til 50, så får virksomheden 30-35 dkk så det er en rabat på op til 70%.

Det er muligt der er nogen der har bedre priser gradueret ved antal salg og samlet beløb, så de tjener mere end ovenfor anført.

Det er ikke nødvendigvis en dårlig forretning, det kan være en 0 fortjeneste forretning for nogle, men hvis de så får 2-300 potentielle kunder der kommer igen grundet service niveauet, så er den god nok, for de betaler så normalpris.

En frisør der f.eks sælger dameklip+farvning+kur til normalpris 1000 og med deal på 500 tjener stadigvæk penge og fremadrettet tjener de kassen på kunden hvis kunden er tilfreds, da kvinder der farver hår hos frisøren ofte får det gjort op til 4 gange årligt eller mere og betaler 1000+ for det.

Det betyder at får sådan en frisør bare 30 nye farvekunder så betyder det oftest en meromsætning pro anno på mindst 120.000 + videresalgsprodukter.

Samme med en restaurant, hvis folk er tilfredse med stemningen, så kommer de også igen. Og dem der har fået deal har tendens til at bruge mere på f.eks. vinen.

osv osv osv så det er ikke altid en dårlig forretning, langt fra, når man i en periode arbejder "gratis" eller med nedsat db.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Frisch:
Splittet er kommet ned på 80 / 20 eller 70/30 hvis du har et godt produkt.

80/20 må være hos dem der ikke har så stor succes :)

De største ligger stadig på 70/30 - 60/40 men det kan da have ændret sig den seneste måned, og der er jo også kommet flere til.

Men betingelserne er forskellige, jeg ved ikke om I har fået tilrettet jeres f.eks., som indeholdt noget man ikke kunne acceptere som kunde.

Så budskabet er ens, men aftalerne meget forskellige.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe Byskou:
De fleste steder er det gratis at sælge dine produkter! Da de tager en kommission for hvert produkt de sælger for dig

Surprise

Køb ren argan olie her

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg fik også lige tilbud her fra stor "deal" side.

Jeg skal give 50% rabat på produktet, og derudover betale 20% kommision.

Normal kommision fortalte de lå på 35%

Hænger desværre slet ikke sammen med de marginer der er i slikbranchen - heller ikke selv om jeg ser det i større perspektiv.

Der er derimod kommet flere nu, som ikke "forlanger" at du giver 50 % rabat ( + kommi) , og der kan man måske strikke noget sammen der går i nul, og så få markedsføringen.

For mit vedkommende bliver det nok mest aktuelt med de lejeboliger jeg har i Thailand - der kan jeg vælge at fylde de "døde perioder".

 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)