Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At få Facebook like button til at like den aktuelle side?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, altså at man liker den underside man befinder sig på fremfor forsiden (eller en anden permanent side som f.eks. en facebookpage)

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperG:

ja, altså at man liker den underside man befinder sig på fremfor forsiden (eller en anden permanent side som f.eks. en facebookpage)

Hej Jesper,

Okay, der bruger jeg denne:

http://developers.facebook.com/docs/reference/plugins/like/

Når du så har klikket "Get code", så skal du indsætte nedenstående bid kode hvor du vil have den på siden. Din data-href kan du så bare udfylde med den aktuelle adresse og så burde det virke.

<div class="fb-like" data-href="DIN_DYNAMISKE_ADRESSE" data-send="true" data-width="450" data-show-faces="true"></div>

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Vejle
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 282
Fra  Geekweb Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er den fulde kode
<div class="fb-like" data-href="<?php echo $_SERVER['REQUEST_URI'] ?>" data-send="false" data-layout="button_count" data-width="250" data-show-faces="false" data-font="arial"></div> 

Geekweb.dk - Udvikler din hjemmeside

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

andreashdk:

Her er den fulde kode
<div class="fb-like" data-href="<?php echo $_SERVER['REQUEST_URI'] ?>" data-send="false" data-layout="button_count" data-width="250" data-show-faces="false" data-font="arial"></div> 

Hej Andreasdk,

Ja, men koden kan vist variere alt efter hvilke indstillinger du laver på opsætningssiden, så vidt jeg ved.

Jeg mener at den commentbox der kommer frem når man klikker på "synes godt om", vil blive skåret af hvis man går helt ned i 250px i bredden. Har du ikke oplevet det?

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Vejle
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 282
Fra  Geekweb Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

det må jeg indrømme det har jeg ikke lagt mærke til, siden er dog heller ikke online endnu, men det er da helt klart noget jeg lige skal have tjekket! tak for det ;)
men det var nu også bare fordi TS efterspurgte hele kode stykket, de valgte indstillinger på min kan jo godt være lidt andre end det TS ønsker :) 

Geekweb.dk - Udvikler din hjemmeside

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

andreashdk:
det må jeg indrømme det har jeg ikke lagt mærke til, siden er dog heller ikke online endnu, men det er da helt klart noget jeg lige skal have tjekket! tak for det ;)

Jeg lagde også mærke til det ved et tilfælde, da det vist kun er et problem når du har like-knappen inde i en anden div.

Jeg ved faktisk ikke om du kan slå den kommentar del fra, for så var du ude over problemet i hvert fald :)

andreashdk:
men det var nu også bare fordi TS efterspurgte hele kode stykket, de valgte indstillinger på min kan jo godt være lidt andre end det TS ønsker :)

Det var heller ikke for at hakke ;)

Med venlig hilsen

Tommy

P.s. Held og lykke med hjemmesiden når den kommer online :)

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

andreashdk:

Her er den fulde kode

<div class="fb-like" data-href="<?php echo $_SERVER['REQUEST_URI'] ?>" data-send="false" data-layout="button_count" data-width="250" data-show-faces="false" data-font="arial"></div> 

Tak for koden - jeg har nu implementeret den på denne side. I bunden af artiklen hvor koden er indsat, vises en google+ samt en twitter-knap - men ingen facebook like-button...

Tommy Nitz:

JesperG:

ja, altså at man liker den underside man befinder sig på fremfor forsiden (eller en anden permanent side som f.eks. en facebookpage)

Hej Jesper,

Okay, der bruger jeg denne:

http://developers.facebook.com/docs/reference/plugins/like/

Når du så har klikket "Get code", så skal du indsætte nedenstående bid kode hvor du vil have den på siden. Din data-href kan du så bare udfylde med den aktuelle adresse og så burde det virke.

<div class="fb-like" data-href="DIN_DYNAMISKE_ADRESSE" data-send="true" data-width="450" data-show-faces="true"></div>

Med venlig hilsen

Tommy

Ok, beklager misforståelsen: Det jeg mener er, at like-knappen selv skal kunne hente URLen fra den pågældende side - ikke at man manuelt skal indsætte den på hver side (det bliver for omsonst på hjemmesider med +1000 undersider)....

I øvrigt vedr. denne http://developers.facebook.com/docs/reference/plugins/like/: Jeg kan huske, at man tidligere blot kunne lade "URL to like" feltet stå tomt, men det virker ikke længere...

Fra Årslev
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 294
Fra  Tino Cordes grafik Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Kig på www.tinocordes.dk - er det sådan du ønsker det?

Som der står på Facebooks side skal du tage XFBML-versionen. Er det den du bruger?

Fra Vejle
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 282
Fra  Geekweb Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jesper, jeg ved ikke lige hvorfor den ikke vises, men en fejl kan jeg ihvertfald se, den side du har indsat det på, udskriver php tagget i din data-href, ud fra din url, ser det ud som om dine sider er html sider, hvis det er korrekt skal du huske at de skal hedde .php før den kan udfører php, hvis det bare er pga. en omskrivning af din url, så ved jeg ikke hvad problemet er :/

Geekweb.dk - Udvikler din hjemmeside

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle,

Tak for jeres svar.

Denne kode virker:

<iframe src="http://www.facebook.com/plugins/like.php?href=<?php echo urlencode(($_SERVER['HTTP_HOST'] . $_SERVER['REQUEST_URI'])); ?>&layout=button_count&show_faces=true&width=150&action=like&colorscheme=light&height=21" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:150px; height:21px;" allowTransparency="true"></iframe>

Men det gjorde den ikke i mit tilfælde, fordi jeg viste knapperne vha. et wordpress-plugin...så problemet er løst.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)