Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afholde konkurrencer på Facebook

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 8. May 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vores café & restaurant har selvfølgelig en facebookside som alle virksomheder med respekt sig selv :-) Den bruger vi til henholdsvis at komme med opdates omkring spisestedets tilbud, "small talk" og hygge med vores gæster samt selvfølgelig at afholde nogle konkurrencer fra tid til anden. Det er det sidste punkt der er grundlag for denne post, for indtil nu har vi afholdt konkurrencer på wall'en og via facebooks funktioner som like, comment eller share. Altså hvor brugerne skal komme med en kommentar, klikke syntes godt om eller dele noget for at være med i konkurrencen - altså stik mod Facebooks retningslinjer...

Dette blev vi bekendt med for et par måneder siden og jeg har derefter kigget en del på andre virksomhedssider for at se hvordan de afholder konkurrencer. Min research viste at de gør på præcis samme måde som os og blandt de sider jeg har kigget på er der rigtig mange af de helt store brands her i Danmark.

Så nu er mit simple spørgsmål egentlig bare: Hvad er jeres erfaringer med Facebook og deres retningslinjer i forhold til konkurrencer?

PFT for svar og input

Michael

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København Ø
Tilmeldt 8. May 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Den har jeg skam læst og jeg er egentlig også med på hvordan jeg afholder konkurrencerne så det ikke strider med Facebooks retningslinjer :-)

Jeg blev bare nysgerrig efter at høre folks erfaringer efter som jeg kan se at facebooks retningslinjer bliver overtrådt i STOR STIL også selv af ret store firmaer/organisationer.

Lad mig prøve at stilledet på en anden måde: Er der nogen her der har oplevet nogen konsekvenser af at afholde konkurrencer på den omtalt måde? Og hvis i har, hvilke konsekvenser snakker vi om - en pæn mail fra Facebook om det må man ikke eller lukning af side uden varsling??

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael.

Jeg har hørt om enkelte tilfælde, hvor Facebook har sendt en advarsel. Såfremt en person vælger at anmelde din Facebook Side (via "anmeld" knappen nederst til venstre på din side), øges risikoen dog markant. Udskrivelse af konkurrencer på væggen anses af mange som spam, og kan derfor resultere i, at du mister fans, som er fan af din webshop fordi de synes om din service - ikke dine konkurrencer. Samtidigt vil du tiltrække fans, som kun bliver fans for at deltage. 

Jeg har skrevet mere om Facebook konkurrencer i min e-bog om Facebook markedsføring

Fra Stenløse
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 449
Fra  VATO - Programmering & Design Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold konkurrencerne i en Facebook tab for sig selv og link ind til den via. et post på jeres Facebook fanside væg.
På den måde kommer de brugere derind, som har reel interesse i at deltage og det bliver derved ikke anset som spam.

Jeg har lavet en del af disse tabs og det virker rigtig godt!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)