Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvorfor redirecte, og er det lovligt?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg flere gange læst at der bliver "rådet" til feks at hvis man ejer (bare for at tage et eksempel) appsandroid og apps-android, kan/skal redirecte det ene domæne til det andet. Jeg er igang med et nyt projekt hvor jeg har købt et par domæner for at være sikker på, at når jeg har opbygget siden, at så der ikke bare er en der køber et lignende domæne og stjæler mit omdømme og kunder på Google, og så tænkte jeg at i stedet for at de stod tomme jo kunne bruges til det?
Så hvis vi tager de to domæner jeg har nævnt, hvorfor skulle jeg gøre det og er det lovligt? Altså som jeg forstår det, så er der jo tale om at det ene domæne skal pege på det andet?? Hvis det er lovligt, hvad er så fordelene?

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Høy:
Så hvis vi tager de to domæner jeg har nævnt, hvorfor skulle jeg gøre det og er det lovligt?

...

Altså som jeg forstår det, så er der jo tale om at det ene domæne skal pege på det andet?? Hvis det er lovligt, hvad er så fordelene?

Selvfølgelig er det lovligt at viderestille dit ene domæne til det andet - hvilken lov skulle forbyde det, når du ejer dem begge?

Du skal kun viderestille det ene domæne til det andet, hvis begge domæner viser det samme indhold. Hvis det er tilfældet, skal du benytte en "301 Moved Permanently" til at viderestille. "301" er en header status kode, som fortæller browsere og søgemaskiner, at URL'en er permanent flyttet til en anden destination (i dette tilfælde et andet domæne). Vær sikker på, at du viderestiller via en "301", da en "302" vil give dig problemer.

Det er ikke bare en fordel, men en nødvendighed, hvis du vil sikre dig, at dine sider ikke udelades i Google m.fl. (grundet Duplicate Content - DC).

Bonusinfo: Når du når så langt, og hvis du bliver i tvivl om, hvilken type redirect der viderestilles med, så kan du undersøge det her (header status værktøj): http://www.webspear.dk/w/header

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret, men det jeg mente var et tomt domæne, ikke et domæne med indhold.

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Nåå.. Du misforstår. Det er ikke hvis jeg vil flytte feks..... Så er jeg med på alt det du skriver.

Fra Hansen
Tilmeldt 14. Dec 09
Indlæg ialt: 174
Fra  bevisible media GmbH Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Nerløe:
Du skal kun viderestille det ene domæne til det andet, hvis begge domæner viser det samme indhold.

Det er ikke kun i forbindelse med DC at det er en god idé at redirecte.

Hvis domänerne alligevel ikke tjener andre formaal og staar uden indhold - saa redirect alligevel.

Med et 301-redirect overförer du nemlig samtidig 90-99% af domänets autoritet og linkjuice til det nye domäne. dvs. hvis domäne2.dk redirecter til domäne1.dk og der linkes til domäne2.dk, saa er dette nästen lige saa godt som et link direkte til domäne1.dk.

Derudover er det vigtigt ogsaa at tänke paa brugeren - af ren brugervenlighed bör du selvfölgelig hjälpe de besögende med f.eks. at komme fra "apps-android.dk" til "appsandroid.dk"

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

dannieh:
Hvis domänerne alligevel ikke tjener andre formaal og staar uden indhold - saa redirect alligevel.

Naturligvis - min pointe var blot at understrege vigtigheden af en "301 viderestilling" ift. DC, hvis to domæner viser identisk indhold.

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 06:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Tusind tak for jeres svar....

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen. Lige for at være sikker. Hvis jeg har de to nævnte domæner og det ene står tomt, så kan jeg redirecte fra det ene til det andet?
Men hvorfor ville jeg gøre det? Beklager hvis jeg er lidt fatlam :-)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Høy:

Hej igen. Lige for at være sikker. Hvis jeg har de to nævnte domæner og det ene står tomt, så kan jeg redirecte fra det ene til det andet?
Men hvorfor ville jeg gøre det? Beklager hvis jeg er lidt fatlam :-)

Det er meget enkelt:

  • Du giver dig selv flere muligheder for linkbuilding
  • Du overføre eventuel værdi domænet du redirecter har
  • Du sørger for at domænet netop ikke står tomt da det redirecter over til hovedsiden
Der er ikke noget som taler imod at du 301 redirecter en tomt domæne, både fordi hvis du i fremtiden nu vil bruge det til andre ting, så kan du i forhold til ovenstående punkter have opbygget en god omgang links til det domæne, og dermed står det stærkere når du så gerne vil have domænet skal være selvstændigt.
Der er som sagt kun positiver :) især set i forhold til hvad de positiver rent faktisk kan gøre for din hjemmeside.
MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 44
Fra  Dinkonsulent.nu Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville du gøre af flere årsager....

1) Folk finder dig ved at søge på det domæne der i dag er tomt

2) trafikken til din hjemmesiden optimeres.

3) søgemaskineoptimering - det virker at have flere domæner til sin hjemmeside.

Håber det belyser det lidt og du kan beslutte hvad du vil med domænet:-)

Mvh

Pernille

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)