Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsels fradrag?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har arbejdet hjemmefra de sidste par år og har derfor selvfølgelig ikke haft noget kørsels fradrag.

I 2011 har jeg imidlertid åbnet butik 10mk hjemmefra, hvortil jeg nu kører frem og tilbage hver dag i min egen bil.

Kan jeg trække noget kørsel fra og hvordan og hvorldes skal jeg gøre? Jeg har samme afstand hver dag så er der behov for at lave kørselsbog (i så fald har jeg næsten allerede opgivet!). Og ja, er der overhovedet noget der hedder kørsels fradrag når afstanden ikke er større?

Vh Sidsel

www.Amaida.dk - Smykkematerialer & perler

Absalonsgade 24B, 9000 Aalborg

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil mene, at du falder ind under reglerne om befordringsfradrag, men der er ikke fradrag for befordring for de første 24 kilometer pr. dag mellem hjem og arbejde, hvilket jo så betyder, at du ikke kan få noget fradrag for den daglige kørsel til og fra butikken.

Hvis du derudover bruger din egen bil til kørsel for virksomheden, så kan du trække skattefri kørselsgodtgørelse ud, men for at kunne gøre det, så skal du føre en kørselsbog.

Mvh.

Ole

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt svar Ole.

Jeg kører engang imellem til messer o.l så der må jeg lige huske at lave kørebog :)

Vh Sidsel

www.Amaida.dk - Smykkematerialer & perler

Absalonsgade 24B, 9000 Aalborg

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Sidsel:
der må jeg lige huske at lave kørebog

Ikke kun lige der. For at Skat vil acceptere en kørebog, så skal den føres hele tiden. Det kan du se mere om på Skats hjemmeside, hvor jeg bl.a. fandt dette:

Kørebogen skal føres hver dag og vise

  • datoen
  • km-tællerens tal ved dagens begyndelse og slutning
  • kørslens fordeling mellem privat og erhvervsmæssig kørsel.

For at kunne dokumentere, hvor meget du har kørt erhvervsmæssigt, skal du skrive hvorfra og hvortil, du kører, og i hvilken anledning.

Mvh.

Ole

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe ja okay så tror jeg ikke rigtig det kan svare sig for mig. Jeg vil nok bruge langt mere tid på at skrive kørebog en det overhovedet ville kunne svare sig med det lidt jeg kører ;)

www.Amaida.dk - Smykkematerialer & perler

Absalonsgade 24B, 9000 Aalborg

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep kørebog er den rigtige vej. Du kan finde apps til din mobil der kan gøre det for dig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk:
Jep kørebog er den rigtige vej. Du kan finde apps til din mobil der kan gøre det for dig.

Og hvordan nåede du frem til den konklusion? Når nu Sidsel har skrevet:

Sidsel Bjerregaard:
Hehe ja okay så tror jeg ikke rigtig det kan svare sig for mig. Jeg vil nok bruge langt mere tid på at skrive kørebog en det overhovedet ville kunne svare sig med det lidt jeg kører ;)

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidsel Bjerregaard:

Jeg har arbejdet hjemmefra de sidste par år og har derfor selvfølgelig ikke haft noget kørsels fradrag.

I 2011 har jeg imidlertid åbnet butik 10mk hjemmefra, hvortil jeg nu kører frem og tilbage hver dag i min egen bil.

Kan jeg trække noget kørsel fra og hvordan og hvorldes skal jeg gøre? Jeg har samme afstand hver dag så er der behov for at lave kørselsbog (i så fald har jeg næsten allerede opgivet!). Og ja, er der overhovedet noget der hedder kørsels fradrag når afstanden ikke er større?

Vh Sidsel

Jeg mener ikke umuddelbart at svarene du har fået er korrekte.

Der er noget der hedder 60 dages regel. Det vil sige at du kun kan trække kørsel fra til en arbejdsplads hvor du maksimum er 60 dage hvis jeg har forstået det ret.

Vh Rasmus.

Ps. Jeg har det samme problem blot i større omfang da jeg bor på møn men har klinik i Kbh. Hvis jeg kunne få lørselsgodtgørelse efter statens takster hver gang jeg kørte ind til klinikken ville jeg have et fradrag på langt over 100.000kr. Hvis der er er revisor der kan sørge for a tjeg får det fradrag hyrer jeg ham med det samme:D

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo da..svaret er korrekt.

Kørsel til og fra arbejde er ikke omfattet af 60 dages reglen, som gælder erhvervskørsel.

 

MvH

Peter

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ifølge SKAT på iværksættermøderne de holder, kan du ikke få kørselsgodgørelse for kørsel mellem bopæl og din butik i byen, da det anses for at være privat kørsel.

Men kører du ud fra din butik og ud til en kunde/leverandør, så kan du, men så skal du føre kørebog hver dag.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)