Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsels fradrag?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Jo da..svaret er korrekt.

Kørsel til og fra arbejde er ikke omfattet af 60 dages reglen, som gælder erhvervskørsel.

Hej Peter, tænkte nok du ville komme på banen:)

Er det ikke blandt andet dig, der tidligere har skrevet at, hvis  man som trådstarter og jeg selv har en klinik/butik, som man kører til, så er det omfattet af 60dages reglen?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Ramskov:
Jeg har det samme problem blot i større omfang da jeg bor på møn men har klinik i Kbh. Hvis jeg kunne få lørselsgodtgørelse efter statens takster hver gang jeg kørte ind til klinikken ville jeg have et fradrag på langt over 100.000kr.

Hvad gør du så? 

Har du intet fradrag overhovedet, eller har du almindeligt kørselsfradrag som enhver anden der kører imellem hjem og arbejdsplads?

Mvh.

Ole

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Schelde:

Hvad gør du så? 

Har du intet fradrag overhovedet, eller har du almindeligt kørselsfradrag som enhver anden der kører imellem hjem og arbejdsplads?

For at sige det som jeg er er jeg faktisk lidt i vildrede om hvad den helt korrekte (eller mest udbytterige) måde er at gøre det på.

Som jeg har forstået det kan jeg kun få det almindelige kørselsfradrag fordi der er tale om en fast arbejdsplads. Det er bare ikke særligt sjovt at bruge 3 timer hver dag i bil for at få et meget lille kørselsfradrag. Derfor har jeg ikke rigtigt noget nævneværdigt kørselsfradrag lige nu da jeg har valgt kun at køre ind til klinikken 1-2 gange om ugen og overnatter i kbh et par dage. Det giver mig så i det mindste lidt ekstra i diæter fo hvad der svarer til ca 2 overnatninger i ugen.

For mit vedkommende ville det hele jo have været perfekt hvis jeg kunne få kørselsgodtgørelse efter statens takster de 60 dage om året jeg kører ind til klinikken, og så diæter for 110 overnatninger (hvilket er det antal man skal holde sig inde for hvis man vil slippe for at dokumentere med bilag så vidt jeg husker)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Ramskov:
Som jeg har forstået det kan jeg kun få det almindelige kørselsfradrag fordi der er tale om en fast arbejdsplads.

Og det er så også svaret til Sidsel, som startede denne tråd. Også når du som selvstændig kører dagligt til en fast arbejdsplads i den egen bil, så er det de almindelige regler om kørselsfradrag, der skal bruges. I Sidsels tilfælde, hvor hun har under 24 km. i daglig kørsel, betyder det, at der desværre ikke er noget fradrag.

Rasmus Ramskov:
For at sige det som jeg er er jeg faktisk lidt i vildrede om hvad den helt korrekte (eller mest udbytterige) måde er at gøre det på.

Det korrekte eller det mest udbytterige er jo desværre ofte ikke sammenfaldende. Crying

Men jeg går ud fra at det her i debatterne går ud på at give det korrekte svar, og så må det være op til den enkelte hvordan de forholder sig til dette og hvor "kreative" de vil være. Smile

Mvh.

Ole

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej Rasmus, det har jeg ikke skrevet.

Jeg har skrevet, at du kan få et ligningsmæssigt fradrag til og fra arbejde.

Ud til kunder til samme kunder 60 dage indenfor 12 måneder som erhvervskørsel.

Jeg mener ikke, der er tvivl angående din situation.

 

MvH

Peter

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Jeg har skrevet, at du kan få et ligningsmæssigt fradrag til og fra arbejde.

Ud til kunder til samme kunder 60 dage indenfor 12 måneder som erhvervskørsel.

Jeg mener ikke, der er tvivl angående din situation.

Så har jeg vist efterhånden forstået dig helt:)

Så er der jo sådan set ret god ide i at have kunder ude i byen og ikke kun i klinikken.

Hvis jeg har 2 klinikker og jeg kun er i den ene 60 dage om året (fx. hvis jeg har en afdeling i en anden by(del) mener du så heller ikke der er tale om erhvervskørsel der.

Er det kun når der er tale om ikke permanente arbejdssteder som frk jensen der skal have besøg af massøren, en firmaaftale osv.

Endnu engang tak for din tid.

Vh Ras

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har da ihvertfald fået slået helt fast at jeg ikke kan få kørselsfradrag. Og jeg siger tak til alle der har svaret :)

Vh Sidsel

www.Amaida.dk - Smykkematerialer & perler

Absalonsgade 24B, 9000 Aalborg

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Ja..det var det vi talte om, at når du kørte ud fra klinikken til kunder eller mellem dine klinikker, var det

naturligvis erhvervskørsel.

Men fra hjemmet og til din firmaadresse er det kørsel til arbejde(ligningsmæssigt fradrag).

 

MvH

Peter

 

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Ja..det var det vi talte om, at når du kørte ud fra klinikken til kunder eller mellem dine klinikker, var det

naturligvis erhvervskørsel.

Men fra hjemmet og til din firmaadresse er det kørsel til arbejde(ligningsmæssigt fradrag).

Hvordan defineres firmaadresse?

Hvis jeg lejer et lokale som jeg bruger blot een dag om ugen, er der så også tale om firmadresse?

Eller ville det være erhvervskørsel når jeg kører fra mit hjem og dertil?

Du er en tålmodig mand Peter:D MEGET tålmodig...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Firmadresse er dit faste driftssted.

Hvis du f.eks. kører hjemmefra og ud til kunder, kan der delvis være tale om erhvervskørsel, men ikke

fra dit hjem til dit faste driftssted.

 

MvH

Peter

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)