Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er jeres holdning til Multi Level Marketing - også kaldet MLM ?

Side 2 ud af 13 (122 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolas Kruse:

Hej Martin

Jeg behøver ikke at overveje, om jeg vil starte op hos Eqology som firmaet hedder. Da in or har været i gang i 2 år nu, og tjener på den gode side af 60000 kr om måned.

Og jeg syntes rigtig godt om produkterne, har selv prøvet dem på egen krop, jeg syntes rigitg godt om busniess planen, og bedste at det er et skandivavisk firma, så jeg kan identificere mig 100 % med det..

Og jeg kan mærke at det er ved at være nu, jeg skal igang, jeg skal ikke kun prøve det det - men gøre det til en leve vej..

Men grundet til at jeg slog det op, var netop, at jeg syntes folk snakkede negativt om det, og forstod ikke hvorfor, jeg har jo netop kun haft gode oplevelser med det. Og ønsker da også kun alle andre

Held og lykke.

Jeg har set rigtig mange som har svinet det, og jeg tænker lidt at de bare har gjordt det for at skade branchen, men syntes det er dårlig stil.

For hvis folk er blevet snydt så er det deres egen skyld, så har man bare ikke undersøgt og spurgt nok ind til virksomheden..

Men tak for godt indlæg Martin

Hej igen

Forstår så ikke din indgang til dit indlæg, istedet for at tale om en i familien, så stå dog frem fra start. Jeg var godt klar over firmanavnet, der er ikke så mange nordiske. Kender også et par af dine kollega'er i forvejen.

Om firmaet er skandinavisk, tysk, japansk eller amerikansk, betyder i mine øjne ikke at de matcher bedre end andre, i så fald skulle du da hellere tage det nye danske! Men forklar mig lige hvordan du kan identificere dig med det fordi det er nordisk? For mig handler det om alt mulig andet end firmaets hjemsted, så det vil jeg da gerne have forklaret det logiske i.

At du kun har haft gode oplevelser, lyder helt unikt...De fleste har haft en eller anden negativ oplevelse, som er en del af den læreproces der er. Din tilgang overrasker mig faktisk lidt, for det første er der jo uplines m.m. som kan give dig en forklaring. For det andet, så er der ingen der sviner noget til for at skade. Det er ikke for at genere dig, men denne kommentar tror jeg desværre kun er brænde til bålet. De fleste ytre deres meninger for at hjælpe andre.

Din sidste kommentar er simpelthen ikke i orden. Folk er desværre blevet snydt i vores branche også. Forretningerne præsenteres forskelligt, nogle har haft voldsom fokus på at det er let og nemt, men at sige det er folks egen skyld, det er et skud under lavmålet. For mig ville det da være skønt hvis folk tog sig den time det tog at få præsenteret forretningen, så de selv kunne danne sig en vurdering, men at mange vælger at lytte til folk der har opgivet eller folk der kender nogle der har opgivet, ja det må de jo selv om...

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolas,

Du skulle prøve at søge på MLM - selv betegner jeg det Network Marketing- men i Amino termer kaldes det MLM - søg på dette og læs de indlæg der findes allerede.

Du får travlt der er mange jeg har deltaget i mange debatter jeg forhandler Forever Living Product!

Om min erfaringer om modeller kan du læse om i min web-site her er samlet en del om Network Marketing!

Stort set alle i Amino er her for at blive klogere på business og for at skabe sig et navn - men også for at forsøge at "sælge" deres ydelser.

Gå du ud fra at du også er her af samme årsag og gå så i gang med dit salgsarbejde - men læg diner salgsressourcer uden for debatfora som disse! - Det vil du opnå langt mere ved end nok en debat om emnet i Amino!

Og et godt råd er undlad at tale om hvor meget nogen tjener – det er hype ( oversælge information der opfattes som  reklamegas )altså information som mange ikke tror på og/eller bliver negative af – og hvor mange mennesker kender du der går rundt og fortæller hvad de tjener – nej vel - ingen ! Hmm

Bare egen erfaringer baseret på flere år i Amino!

Men et godt sted at "brande" og give og modtage gode råd om det at drive virksomhedWink

Nu er jeg ikke kun  Network Marketing – men også virksomhedskonsulent - om det kan du læse i min Amino profil!

Tillykke med dit valg og held og lykke med din forretningsudvikling! 

Mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

john sommer:

Og et godt råd er undlad at tale om hvor meget nogen tjener – det er hype ( oversælge information der opfattes som  reklamegas )altså information som mange ikke tror på og/eller bliver negative af – og hvor mange mennesker kender du der går rundt og fortæller hvad de tjener – nej vel - ingen ! Hmm

Mvh

john sommer

Hej John, denne vil jeg da lige kommentere, for det er ikke så længe siden at tal netop blev efterlyst, så jeg syntes da Nikolaj skulle smide en kopi af sin seneste provision herind. Men er enig i at man normalt ikke går rundt og fortæller hvor meget man tjener...

Mvh. Martin

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Slot:

Hej John, denne vil jeg da lige kommentere, for det er ikke så længe siden at tal netop blev efterlyst, så jeg syntes da Nikolaj skulle smide en kopi af sin seneste provision herind. Men er enig i at man normalt ikke går rundt og fortæller hvor meget man tjener...

Mvh. Martin

Ja tak, det kunne jeg også godt tænke mig at se. For jeg tænkte præcist dét, som John skriver. 60.000 kr. om måneden, og du har behov for at starte en tråd på Amino om, hvad folk synes om MLM? :-) Aargh...min mavefornemmelse siger mig, at der er noget her, der ikke helt stemmer overens.

Men hvis jeg ser et bevis på de 60.000 kr. om måneden, så skal jeg gerne sutte på en sur sok! Ick!

PS! Jeg har i øvrigt som udgangspunkt ikke noget personligt imod MLM. Jeg har ikke nogle personlige erfaringer med det, så derfor hverken positive eller negative holdninger hertil. Kun en god portion sund skepsis.

Mvh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Ja - det er da også interessant at vide det kan lade sig gøre, men at opfordre til den type information giver ikke nogen mening- det afgørende er jo, at der kan gøres god forretning også i den branche - men som du ved det er meget afhængig af indsatsen og personen - og selv om en kan skabe den helt store forretning så er det ikke et bevis for at alle kan gøre det samme men mindre er også ok!

At opbygge et marked for produkterne og etablere et team der kan løfte opgaven kræver gode salgs -og lederegenskaber!

Martin Slot:
for det er ikke så længe siden at tal netop blev efterlyst, så jeg syntes da Nikolaj skulle smide en kopi af sin seneste provision herind. Men er enig i at man

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolas Kruse:

Men grundet til at jeg slog det op, var netop, at jeg syntes folk snakkede negativt om det, og forstod ikke hvorfor, jeg har jo netop kun haft gode oplevelser med det. Og ønsker da også kun alle andre

Held og lykke.

MLM bliver af rigtig mange på Amino anset som fup og svindel - eller i bedste fald bare som en latterlig måde at være iværksætter på.

Fælles for rigtig mange af disse personer er dog, at de ikke kender forskellen på MLM og på pyramidespil.

Dette ses f.eks. tydeligt på, at sætningen "det er kun dem i toppen, der tjener penge" bliver brugt af stort set alle modstanderne og dette er jo et klokkeklart eksempel på, at de kun har kigget på pyramidespil, og ikke på en MLM-bonusplan.

Mange af modstanderne ytrer også, at det er latterligt at skulle bygge sin forretning på venner og familie, hvilket igen med al tydelighed viser, at deres modstand bygger på fordomme og ikke på erfaringer. (eller i det mindste på meget få erfaringer).

Dermed ikke sagt, at der ikke findes forhandlere, der er en pestilens for familien, og som bl.a. er med til at give konceptet sit dårlige ry, men personligt mener jeg ikke det har noget med konceptet at gøre, at folk ikke kan finde ud at holde familie, venner og business adskilt.

Personligt har jeg intet imod at fortælle om produkterne til venner og familie - men jeg sælger jo ikke noget til dem - jeg giver dem gratis produktprøver, og så kan de selv vurdere hvad de synes.

Hvis de er tilfredse med produktet, så køber de jo ikke af mig efterfølgende, men af producenten - og denne detalje tror jeg også mange modstandere er uvidende om - altså at der ikke er et sælger/kunde forhold mellem dig som forhandler og din familie.

Nicolas Kruse:

For hvis folk er blevet snydt så er det deres egen skyld, så har man bare ikke undersøgt og spurgt nok ind til virksomheden..

Her mener jeg så til gengæld, at du går helt galt i byen - for selvfølgelig findes der da også fusker-firmaer i branchen, lige som i alle andre brancher, så folk kan jo reelt godt være blevet snydt.

Og der findes da også MLM'ere, der får det hele til at lyde lidt mere lyserødt og nemt, end det reelt er, så der vil jo også være nogen, der føler sig lidt snydt på den konto.

Men generelt kan du ikke bruge Aminoernes holdninger til MLM til noget, da den generelle holdning herinde langt fra afspejler den gængse holdning "ude i samfundet". ;-)

 

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

john sommer:

Hej Martin,

Ja - det er da også interessant at vide det kan lade sig gøre, men at opfordre til den type information giver ikke nogen mening- det afgørende er jo, at der kan gøres god forretning også i den branche - men som du ved det er meget afhængig af indsatsen og personen - og selv om en kan skabe den helt store forretning så er det ikke et bevis for at alle kan gøre det samme men mindre er også ok!

Hej John

Er godt klar over at beløbet i bund og grund er underordnet, fordi det siger intet om hvad andre kan opbygge. Man kan have en upline der tjener 6 cifret beløb og stadig være på stort set 0 selv. Men jeg skrev blot det andre nok tænker, at smide et tal på bordet på Amino hvor tonen ikke er for god imod NM, der bør da bakkes op af bevis.

Martin

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan,

Allan I:

Men generelt kan du ikke bruge Aminoernes holdninger til MLM til noget, da den generelle holdning herinde langt fra afspejler den gængse holdning "ude i samfundet". ;-)

 

Meget enig i denne anskuelse - og det er egentligt underligt at Amino folket - der jo alle må forventes at være igang med eller påtænker at starte noget - er så meget efter hinanden og andres gøremål!

mvh

john sommer 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Martin Slot:
at smide et tal på bordet på Amino hvor tonen ikke er for god imod NM, der

Forstår hvad du mener, men det er ikke vejen frem Martin da det jo her - som i al anden virksomhed gælder - at hvis du ikke brænder for det så sker der heller ikke noget - det er jo ikke kun for at tjene penge folk starter selv vel?  Wink

mvh

john sommer

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

john sommer:

Hej Martin,

Martin Slot:
at smide et tal på bordet på Amino hvor tonen ikke er for god imod NM, der

Forstår hvad du mener, men det er ikke vejen frem Martin da det jo her - som i al anden virksomhed gælder - at hvis du ikke brænder for det så sker der heller ikke noget - det er jo ikke kun for at tjene penge folk starter selv vel?  Wink

mvh

john sommer

Hej John

Hvad der motivere folk til at starte er nok meget forskelligt, men det ændre ikke på at når der smides et tal på bordet, så sidder der en flok "skeptiske" amino'er og tænker over dette. Vi er som sagt helt enige om at de bund og grund intet har ud af de beløb, men når tallet nu er smidt, så mener jeg man skal følge op med beviset for ikke at hele MLM får endnu en ridse i lakken pga. utroværdighed.

Mvh. Martin

Side 2 ud af 13 (122 indlæg)