Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Amino Valg" fejlede - alternativ vej til politisk indflydelse ifm. betalingsringen?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Politikerne skal rammes der hvor det gør mest ondt.. Det er på pungen. Umiddelbart vil jeg mene at massiv modstand og sabotage er det eneste svar.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Majbritt Jacobsen:

Det har du nok ret i. Men tror du store annoncer er nok til ændre regeringens politik? Og tror du ikke oppositionen vil bruge penge på den slags?

Spørgsmålet er selvfølgelig også, hvor mange medlemmer sådan en forening vil få. Der skal en del medlemmer til for at finansiere et markedsføringsfremstød, som det du beskriver - eller også skal de lægge endda nogle kroner i kassen.

Hvis tilhængerne af betalingsringen laver en lignende forening, vil de sandsynligvis få endnu mere medieomtale - og så vil de to foreninger sandsynligvis "gå lige op".

Du må ikke misforstå mig - jeg synes det er en udemærket idé - jeg tænker bare i, hvilke udfordringer sådan en forening vil støde på. Og jeg tror ikke, det bliver verdens letteste idé at gennemføre.

Majbritt, her er vi jo ude i det scenarie som mange af os iværksættere er ude for hver dag. Vi kan til enhver tid få en konkurrent som vil hijacke vores kunder ved at tilbyde den samme ydelse. Ligesom os som laver, eller er i gang med at lave, noget som ingen andre gør eller har gjort før, bliver mødt med påtaler med at det da ikke kan lade sig gøre. Men det er her at iværksætter-ånden spiller ind, for selvom vi møder umulige odds i befolkningen, så tager vi alligevel handsken på og gør det der skal til for at opnå succes. Og hvis projektet ikke lykkes, så har man da i hvert fald gjort noget for at yde modstand. Big Smile

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er jeg så ikke helt enig med dig. Hvis ikke man gør sig udfordringerne klart på forhånd spilder man både sin egen og andres tid. Sådan forening har én chance. Dummer de sig én gang for åben skærm, er der ikke længere nogen, der tager dem alvorligt.

Men det er rigtigt, at der skal kompetente folk i spidsen. Især fordi der er flere oplagte kritiske spørgsmål, der kan stilles.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Majbritt Jacobsen:

Der er jeg så ikke helt enig med dig. Hvis ikke man gør sig udfordringerne klart på forhånd spilder man både sin egen og andres tid. Sådan forening har én chance. Dummer de sig én gang for åben skærm, er der ikke længere nogen, der tager dem alvorligt.

Men sådan er det også i det private erhvervsliv, så det vil heller ikke være noget nyt for de fleste af os. I mine øjne er det egentligt bare på med handsken og naturligvis forberede sig på opgavens størrelse. Og så ellers bare få lagt en plan for hvordan kampagnen skal køres Big Smile

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej sådan er det ikke helt i erhvervslivet. Et firma har ikke kun en chance - og et firma bliver ikke pr definition tæppebanket med kritiske spørgsmål - det bliver en forening, hvis eneste formål er at blande sig i en debat - og det er jo sådan set også fair nok.

Det betyder bare, at det kræver et kæmpe forarbejde og ekstremt dygtig mennesker. Der skal være tænkt over hver en detalje - og være et fornuftigt svar til hvert et kritisk spørgsmål.

Det vil være tidskrævende og koste mange penge - så man skal virkelig ville det. Man kan ikke bare gå i gang og tage den hen ad vejen. Det er projektet for stort til. Og som sagt er det jo ikke svært at finde på kritiske spørgsmål, som kan være svære at svare på.

det kan også være svært at finde de rigtige til at betale gildet, for man vil hele tiden være nødt til at afveje årsagen til deres bidrag. Finder medierne ud af, at Q8 har betalt 400.000 til sådan en forening, vil al troværdighed forsvinde med et trylleslag.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Majbritt, jeg tror faktisk aldrig vi to bliver enige om noget som helst når vi diskuterer, for du har det med at dreje det om som om at jeg har sagt noget andet.

Lige meget om det er et firma eller en forening med ét bestemt formål, så skal der planlægges og planlægges. Nu ved jeg ikke hvordan du har startet dit firma op, men jeg gør det med så få midler at jeg absolut også kun har én chance for at gøre det rigtigt første gang, ellers er mine surt optjente penge spildte. Mit budget er også afhængig af medieomtale når det hele launcher da jeg simpelthen ikke har penge nok til at skyde det i gang med markedsføring på relevante portaler, Adwords og Facebook. Stort set alle pengene bliver brugt til at få bygget platformen, til at hyre en tekstforfatter til en række pressemeddelelser og til at forsøge mig frem med meget lidt guerilla marketing.

Så jo, at opstarte denne forening vil være ligesom at opstarte en virksomhed på samme måde som mange af os Aminoer og andre iværksættere starter vores virksomheder på. Jeg føler lidt at du tror at os som starter virksomhed har så mange penge at vi har råd til at lave fejl på fejl?

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Falk Nielsen:
Majbritt, jeg tror faktisk aldrig vi to bliver enige om noget som helst når vi diskuterer, for du har det med at dreje det om som om at jeg har sagt noget andet.

Jeg siger ikke du har sagt noget som helst. Jeg forsøger bare at uddybe og underbygge min holdning til sagen. 

Morten Falk Nielsen:
Så jo, at opstarte denne forening vil være ligesom at opstarte en virksomhed på samme måde som mange af os Aminoer og andre iværksættere starter vores virksomheder på. Jeg føler lidt at du tror at os som starter virksomhed har så mange penge at vi har råd til at lave fejl på fejl?

Jamen så tager du fejl. Man kan sagtens starte en virksomhed op fra scratch uden en stor bankkonto, hvis bare man vil det nok. Det har vi åbenbart prøvet begge to :)

Den forening, der omtales kommer derimod til at kræve penge på kontoen fra begyndelsen og kompetente (og meget gerne kendte) debattører i front - og så skal den på benene i en pokkers fart, for at nå det. Og det er svære vilkår, som jeg ser det. Jeg turde i hvert fald ikke satse opsparingen på sådan et projekt. Men det er jo netop en afvejning alle selvstændige må tage. Du siger go, og jeg er noget mere betænkelig - thats it.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Majbritt Jacobsen:

Morten Falk Nielsen:
Majbritt, jeg tror faktisk aldrig vi to bliver enige om noget som helst når vi diskuterer, for du har det med at dreje det om som om at jeg har sagt noget andet.

Jeg siger ikke du har sagt noget som helst. Jeg forsøger bare at uddybe og underbygge min holdning til sagen. 

Morten Falk Nielsen:
Så jo, at opstarte denne forening vil være ligesom at opstarte en virksomhed på samme måde som mange af os Aminoer og andre iværksættere starter vores virksomheder på. Jeg føler lidt at du tror at os som starter virksomhed har så mange penge at vi har råd til at lave fejl på fejl?

Jamen så tager du fejl. Man kan sagtens starte en virksomhed op fra scratch uden en stor bankkonto, hvis bare man vil det nok. Det har vi åbenbart prøvet begge to :)

Den forening, der omtales kommer derimod til at kræve penge på kontoen fra begyndelsen og kompetente (og meget gerne kendte) debattører i front - og så skal den på benene i en pokkers fart, for at nå det. Og det er svære vilkår, som jeg ser det. Jeg turde i hvert fald ikke satse opsparingen på sådan et projekt. Men det er jo netop en afvejning alle selvstændige må tage. Du siger go, og jeg er noget mere betænkelig - thats it.

Jamen så er vi også på et hvis punkt enige. Dog ser jeg ikke noget problem med at skaffe kapitalen hvis man har de rette mennesker i front, for det vil da kun være i langt de fleste organisationer og selskaber i København og omegns interesse at denne betalingsring ikke bliver til noget. Det vil da nemt løbe op i 50 til 100 millioner kroner at få skudt sådan en kampagne i gang, og de kan jo i sidste ende risikeres at være spildte, men hvis nu rød blok havde tabt valgkampen, så havde alle 3F's millioner af kroner jo i princippet også været spildte.

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror nu ikke erhvervslivet finder deres støtte til VK spildt, bare fordi de ikke vandt valget. Selv en opposition har jo en form for magt, hvis de forstår at bruge den.

Om det bliver så let at finde millionerne - det ved jeg ikke. Emil fortæller jo ikke noget om, hvem han er sammen med. Er det tre ukendte unge, der står bag, så tror jeg det bliver ekstremt svært. Jeg ønsker ikke at tage modet fra nogen, men man skal også passe på, hvad man opfordrer til - det er gratis at drømme store drømme, men det er ikke sjovt at brænde fingrene på dem. Så jeg siger ikke, at Emil skal droppe idéen - jeg siger bare, at han skal tænke sig godt om.

Hvis erhvervslivets investeringer skal være langtidsholdbar forudsætter det jo også, at foreningen vil fortsætte arbejdet efter en evt. indførelse af en betalingsring. Og det kræver en del vedholdenhed - så det er en stor opgave, som man ikke personligt får ret meget ud af.

Nu skal man jo heller ikke glemme, atd er faktisk findes både mennesker og forretningsdrivende i København, der går ind for en betalingsring - og hvis erfaringerne fra Sverige holder stik i DK, vil den gruppe vokse efter den er indført.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror desværre man får travlt med at lave foreninger, - for selv hvis man skulle vinde kampen - så skal de nok finde et andet sted at tage pengene fra.

Og eftersom man ikke kan plukke hønen af en skaldet er det ikke pensionisterne eller kontanthjælpsmodtagerne der får regningen. Det er dig og mig der driver virksomhed.

Som virksomhed i hovedstaden kunne man så håbe på en lidt mere retfærdig fordeling mellem alle landets virksomheder. Men vi skal til lommen så der er råd til at forsørge kontanthjælpsmodtagerne, og politikerne, fremadrettet, uanset hvad.

Generel betragtning vedr. betalingsring:

Hvis jeg havde penge til at købe mig en god elbil ville jeg forøvrigt glædeligt betale en skyhøj pris for en betalingsring for at komme hurtigt frem i København.

Det er tåbeligt at sidde i sin bil i sneglefart i en hel time når turen kan klares på 20 minutter.

Mit regnestykke ville se sådan her ud: 200 dage om året ville jeg kunne spare 40 minutter hver vej på min transport til arbejde hvis køproblemerne blev udryddet. Lad os sige at 11.000 ikke kan gøre det, - og det skal koste 25.000 før problemet er væk:

Det er 125kr pr. arbejdsdag ved 200 arbejdsdage om året.

125kr er da billigt for at spare 2x40 minutters myldretid hver dag.

Så ideen er god nok. Jeg er bare ikke sikker på at betalingsringen er dyr nok til at det nytter noget.

Ideen er faktisk meget smart... når alle ikke kan køre i bil, - så lad de rigeste gøre det.

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)