Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd til fanlamper og Facebook/online markedsføring

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har netop lavet en webshop MyTeamLights.dk med helt ny-designet lamper i farver der matcher fodboldspillerdragter. Indtil videre er der 20 forskellige.

De skal jo markedsføres online og vil gerne høre din mening.

Jeg tænker bl.a. at lave Facebook sider, men skal jeg lave en firmaside? eller side produktside for hver lampe? eller hvad er bedst? - det jeg tænker er at de enkelte fans, er jo rivale og hvis man er Barcelona-fan vil man ikke se en Real Madrid lampe....
Er der nogen der har nogen erfaringer her?

Derudover tænker jeg, at jeg vil kontakte fanklubberne og informere dem om lamperne. Evt. med mulighed for fællesindkøb m.m.

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Tag Kontakt til fanklubberne. Både dem du kan finde online - men også dem du finder offline (udform et flot salgsbrev til offline-fanklubberne)

2. Opret en Firmaside - og overlad det med at 'rivalisere' med videre til fansiderne. Lidt offensiv debat på din lampeside skaber besøg - og gengangere. Så hvis de Barcelonafans vil hagle en ny madridlampe ned - så lad dem (du modererer bare de værste fra). - Furore er et ældgammelt marketingkneb - hvorfor negligere det?

3. Har du Kontakt til diverse 'gadget'-sider der sælger den slags gear? Lav en fordelagtig aftale med disse.

4. Når du har etableret punkt 1 og 2 - og er godt igang med nr. 3 - så får du en superskribent til at skrive den helt rigtige pr-meddelelse. Denne ville jeg umiddelbart ikke sende til alle medier - men måske snarere gadget-siderne i fx. Urban el. EB (hvis de har sådan en) - og ellers en 'generel' PRM til EB el. BT da de ofte bringer lign. type artikler.

5. Networking udover alle grænser. Se hvad du kan udrette ved at kontakte samtlige webshops du kunne forestille sig have din lampe i deres sortiment. Måske nogle dropshippingaftaler hvor du sender direkte til deres kunder? Sælger får så 10% af avancen - what do I know.

6. Hvor bor du? Brug dine lokale medier aktivt! 

7. Alternativ markedsføring: Lav en 'konkurrence' ud af hvilket hold der har købt flest lamper. Et barometer mellem Madrid og Barcelona, et mellem to andre rivaliserende hold mv. - Udnyt rivaliseringen positivt!

8. Alternativ markedsføring: Få ét eksemplar af hver lampe til de danske hold signeret på indersiden af bladene i lampen. Sælg denne på auktion :-)

Det var lige hvad jeg havde i hovedet nu. Skal nok skrive hvis noget andet popper op :-)

Go' lørdag.

mvh

thasje

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg ikke lige gennemtænkt det, men du er også nødt til at få denne lampe 'solgt' til teenagere, til trods for dens nok mere modne design. 

Hvordan? Ingen ide. 

Brainstorm: Standersalg til større ungdomsturneringer, sportsmessesalg, konkurrencer på 'teenage'-sider eller offline steder hvor teenagere primært færdes.

Du behøver ikke hive lamperne med hver gang - en brochure hvor man kan se dem er nok (få eventuelt taget nogle 'møbelblads'-billeder på et teenageværelse du låner hvor du hænger hver lampe op på skift og får taget et billede)

mvh

thasje :-)

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra Odense
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thasje

Tusind tak. Det er virkelige gode ideer du kommer med. Tak

Vh.

Claus

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Bolund:

Hej Thasje

Tusind tak. Det er virkelige gode ideer du kommer med. Tak

Vh.

Claus

En anden ide - som er lidt sværere at eksekvere, men som nok også ville være effektiv er at få dem med i Onside hvor værterne eventuelt kunne nævne dem - eller du kunne vise dem :-) (Dette skal nok times med en FCK - Brøndby-kamp fx)

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)