Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO vurdering og hjælp

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Godmorgen alle!

Jeg sidder i den situation som webudvikler og vil udfolde min viden omkring SEO og generel søgemaskine venlig optimering fordi jeg har en ønske om at kunne skrive SEO guru på mit CV og generelt kunne få lagt mine projekter højt på søgemaskiners rank. Derfor kunne jeg godt bruge lidt hjælp med nogle ideer til mit programmerings forum som jeg vil prøve og lave mere SEO venlig hjemmeside, og jo der findes en masse sider om det og dem har jeg tænkt mig at læse sådan jeg får rigtigt godt styr på det. :)

Men tilbage til mig projekt http://TestMax.dk Så har jeg valgt at vil kaste mig ud i at optimere dette, har selv tænkt over at lave dynamiske titler på alle sider, samt evt. en title på alle links, f.eks. article.aspx?id=78&title=Hvordan+Laver+Man+Dette osv. er det noget som vil hjælpe til at give flere søgevenlige ord og relationer?

Håber i kan hjælpe med lidt feedback på sitet and SEO optimeringen af det. På forhånd tak! :)

Omregn valuta på farten med denne smarte valutaomregner. Det er helt gratis og virker med live valutakurser.

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :
hmm.. altså nu kræver det jo lidt, at kunne kalde sig GURU, hehe.. men altså..

hvilke søgeord vil du gerne findes på ?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Daniel

Med article.aspx?id=78&title=Hvordan+Laver+Man+Dette
kan du gå endnu længere. Du kan omskrive det til www.domæne.dk/hvordan-laver-man-dette

Så kan din aspx side selv finde ud af hvilken titel og id det er. Det gør det også nemmere for andre at kopiere dine links og give dem videre til andre.

Jeg laver selv samme nummer på www.onlinebutik.biz hvor et af links er http://www.onlinebutik.biz/onlinebutik-klar-til-google


Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

hmm.. altså nu kræver det jo lidt, at kunne kalde sig GURU, hehe.. men altså..

hvilke søgeord vil du gerne findes på ?


Helt enig, var nu også en oplæring til det hvis man kan kaldet det, det :)

Men vil jo gerne ind i blandt de store programmerings sprog så som mIRC script, programmering, hjælp, PHP, ASP, ASP.net osv.

Håber du forstår, TestMax.dk er et site hvor princippet "alle hjælper alle" betyder en del, lidt ligesom her på amino. Så ville jo gerne ind og vægte højere på nogle af de ting i programmerings verdenen, men f.eks. er det vel næsten umuligt at komme højt på ordet såsom asp.net, php osv?, vil jeg da mene eftersom det er sådan et vidt begreb.

Omregn valuta på farten med denne smarte valutaomregner. Det er helt gratis og virker med live valutakurser.

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Med article.aspx?id=78&title=Hvordan+Laver+Man+Dette
kan du gå endnu længere. Du kan omskrive det til www.domæne.dk/hvordan-laver-man-dette


kan din aspx side selv finde ud af hvilken titel og id det er. Det gør
det også nemmere for andre at kopiere dine links og give dem videre til
andre.

Jeg laver selv samme nummer på www.onlinebutik.biz hvor et af links er http://www.onlinebutik.biz/onlinebutik-klar-til-google



Hejsa Niels

Det du hentyder til vil jeg mene er URLRewirting hvilket jeg har prøvet, men desværre vil det ikke rigtigt du i denne sammenhæng da .net ikke vil kunne gøre det ordenligt, skal det gøres helt korrekt skal det rettes til i IIS''en, pga. hvis jeg bruger .nets egen egenskab får jeg problemer med noget dynamisk postback i asp.net, noget lidt mere teknisk snak, men ikke noget jeg kan pille ved når det ligger hos en webhotel udbyder hvor jeg ikke kan lege med IIS''en.

Hvordan gjorde du da selv?

Omregn valuta på farten med denne smarte valutaomregner. Det er helt gratis og virker med live valutakurser.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Tror jeg ikke... hvis du har masser af indhold i form af gode indlæg, er du godt på vej. Dine url''er kunne jo eventuelt også være kategori/spørgsmål. Dermed får du en masse: /php/hvordan-laves-redirect etc.
Derefter skal du bare prøve at skrabe indgående links sammen - eventuelt fra dine engagerede brugeres blogs.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg prøver lige at skrive indlægget igen... kom til at trykke på "Fortryd" knappen

Jeg benytter mig af IIS''en til at læse url. Det kan jeg fordi jeg har en forstående webhoteludbyder (mig selv ;)).

jeg bryder mig ikke om at gøre det i config.web fordi den bliver kun aktiveret når det er asp.net filer og ikke css, js eller billeder.



Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kunne jo prøve at høre din webhotel udbyder om du måtte få kontrol over dine egne fejlsider.

Så vil jeg anbefale at du tager 404 og 500-100 og bruger dem. ;)

Enhver webhoteludbyder burde tilbyde dette og det tager kun 5 min at lave (incl. login på webserveren og vælge dit domæne og rette fejlsiderne til)

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne jo prøve at høre din webhotel udbyder om du måtte få kontrol over dine egne fejlsider.

Så vil jeg anbefale at du tager 404 og 500-100 og bruger dem. ;)

Enhver
webhoteludbyder burde tilbyde dette og det tager kun 5 min at lave
(incl. login på webserveren og vælge dit domæne og rette fejlsiderne
til)



Yea tænkte nok du benyttede dig af selve IIS''en, hvilket også er den eneste rigtige metode, men det du mener mht. til error pages har jeg rettigheder til alt dette, kan ændre det hele, dog ikke IIS redirect settings, og har nemlig lige præcist det minus ved at jeg kun kan config urlrewrite ved at gøre det på en .aspx side og ikke bare en "mappe".

Et minus ved at smide det ved noget fusk med error page er jo at når der så kommer andre fejl ser det underligt ud, har en applications error catcher, så kan være der også kommer lidt konflikt der. :), men noget du har specialt erfaring med eller hvordan?

-------

Hvad er der ellers af muligheder for at gøre TestMax.dk mere SEO venlig indenfor optimering af kode, header, title osv?

Omregn valuta på farten med denne smarte valutaomregner. Det er helt gratis og virker med live valutakurser.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Med 100-500 (mener jeg den hedder) sørger jeg for at brugeren får en side med at der er opstået en fejl og at teknikeren har fået besked på mail, sms og brevdue ;)

Derefter får jeg hele fejlmeddelsen på mail med alt hvad serveren kan se. Derfor kan jeg hurtigt gå ind og rette fejlen.

Jeg prøvede det ved en kunde jeg overtog fra en anden. Jeg satte fejlsiden til og gik hjem igen. Om aftenen væltede det ind med fejl som de ikke anede kom på siden.

Stor var deres forundring da jeg næste morgen fortalte dem at der var MEGET der skulle rettes....

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)