Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rammebetingelser for iværksætteri i Danmark

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

jeg er igang med at skrive lidt projekt på mit studie og i denne forbindelse falder jeg over spørgsmålene; redegør for de forskellige udfordinger en iværksætter står overfor. Samtidig skal heg vurdere de rammebetingelser der er for iværksætteri i Danmark.

Jeg kan jo nemt starte med at tage fat i nogle af de udfordringer JEG havde.

Bl.a.

3 mdrs. ventetid på at modtage mit CVR nummer, trods enkeltmandsvirksomhed

5-6 mdrs. ventetid på PBS ved modtagelse af Dankort

Manglende hjælp hos SKAT, da jeg havde lidt problemer i starten mht. regnskab (de ville have penge for at hjælpe, trods at det var minimalt problem)

.. Det var blot nogle af mine, ville høre om i havde nogle? Gode og positive ting må selvfølgelig også gerne involveres :)

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det kan vel næppe passe, at du har ventet på CVR.nr. 3 måneder?

5-6 mdr. ved PBS?

Skat er som regel meget hjælpsom..penge for hjælp?

 

MvH

Peter

 

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 360
Fra  Auto-Butikken.dk SaleCity Import Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan ikke nikke genkende til de problemer du omtaler.

- At blive momsregistreret, og få tildelt et CVR nummer til en enkeltmandsvirksomhed burde ikke tage mere end få dage.

- Ventetid på PBS indløsningsaftale. Har aldrig hørt om 5-6 måneder, men 2-3 måneder er en realitet, og det er også for længe.

- Har aldrig oplevet SKAT kræve penge for at hjælpe.

Mads G. Jensen

Auto-Butikken.dk - Bredt sortiment af biludstyr og autodele, der blandt andet byder på Danmarks største udvalg af justerbare gevindundervogne, sportsundervogne og sænkningsfjedre.

FKShoppen.dk - Danmarks største importør af biludstyr fra FK Automotive - Over 20.000 produkter på lager.

MotorOlien.dk - Lagersalg af motorolie i alle prisklasser.

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

- Jo det passer.. Jeg havde ret mange problemer med at få et CVR nr. i sin tid, spørg mig ikke hvorfor. Jeg måtte møde op til et informationsmøde for at rykke lidt i dem, åbenbart sket en fejl.

5-6 mdr. ved PBS Jo.. Se bare her http://www.amino.dk/forums/t/122432.aspx 

SKAT var hjælpsomme, men krævede 300kr for et bindende svar. Og hende jeg snakkede med måtte have en ufattelig dårlig dag.. Det kan vel ikke være mit problem, men det blev det : -(

Peter, jeg spurgte lidt om rammebetingelserne for iværksætteri i Danmark, egentlig ikke om du ville spørge om det jeg siger her er sandt eller falsk. : -) Men kom igen med et smil!

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

SaleCity:

Kan ikke nikke genkende til de problemer du omtaler.

- At blive momsregistreret, og få tildelt et CVR nummer til en enkeltmandsvirksomhed burde ikke tage mere end få dage.

- Ventetid på PBS indløsningsaftale. Har aldrig hørt om 5-6 måneder, men 2-3 måneder er en realitet, og det er også for længe.

- Har aldrig oplevet SKAT kræve penge for at hjælpe.

Okay.. Min momregistrering tog måske et par uger mindre end først skrevet her.. Lige igang med at tjekke papirerne og blandede lidt sammen.

Jeg havde også problemer med fødevarestyrelsen, da lager og virksomhed ikke var på samme adresse og de produkter jeg solgte (emballeret kosttilskud) ikke var noget de åbenbart ser hver dag på fyn ,-)

Næringsbasen vidste heller ikke om jeg skulle have et kursus i fødevarer, da det jeg solgte jo ikke var fødevarer der skulle kontrolleres under egenkontrol. (??) Det jo lidt underligt at være i tvivl hos dem..

Vil faktisk mene at hvis Amino ikke var her, så ville jeg have haft svært ved at føre min forretning ud i livet.

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du haft udestående til SKAT siden at det har taget så lang tid?

Næringsbasen opkræver bare penge, det er fvst du skal snakke med om hygiejnekursus, og de plejer da aldrig at være langsomme?

Bindende svar hos skat er normalt og koster 300,- de vil dog gerne hjælpe over telefon - Men det er ikke et "bindende svar" som du senere ville kunne bruge. 

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark MK:

Har du haft udestående til SKAT siden at det har taget så lang tid?

Næringsbasen opkræver bare penge, det er fvst du skal snakke med om hygiejnekursus, og de plejer da aldrig at være langsomme?

Bindende svar hos skat er normalt og koster 300,- de vil dog gerne hjælpe over telefon - Men det er ikke et "bindende svar" som du senere ville kunne bruge. 

Nej intet udestående : -) Heldigvis da for det.

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen rammebtingelser, hvad mener du med det?

Hvis dine dårlige oplevelser er korrekte..hvad efterlyser du helt præcis?

Jeg er ofte i kontakt med offentlige myndigheder, og er man først kommet igennem telefon-

køen(som jeg er ret utilfreds med), så plejer der oftest at være god hjælpe at hente.

Lie pt. oplever jeg lange eksepditionstider vedrørende oprettelse af SMBA. idet EogS har strammet

kraftigt op med hensyn til stiftelse af SMBA. Men er vedtægter mv. først tilrettet, burde dette også

køre fremover.

 

MvH

Peter

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Jamen rammebtingelser, hvad mener du med det?

Hvis dine dårlige oplevelser er korrekte..hvad efterlyser du helt præcis?

Jeg er ofte i kontakt med offentlige myndigheder, og er man først kommet igennem telefon-

køen(som jeg er ret utilfreds med), så plejer der oftest at være god hjælpe at hente.

Lie pt. oplever jeg lange eksepditionstider vedrørende oprettelse af SMBA. idet EogS har strammet

kraftigt op med hensyn til stiftelse af SMBA. Men er vedtægter mv. først tilrettet, burde dette også

køre fremover.

 

MvH

Peter

Med rammebetingelser mener jeg vel.. 

Er vores skat % i den gode klasse? 

Er der for mange afgifter?

Tager behandlingstiderne for langtid?

Er der for meget/for lidt opsyn på svindel i virksomheder?

F.eks. kan jeg ikke forstå man har lavet SMBA. - Hvorfor? Hvad er meningen med dette? 

Håber i har nogle indvendinger : -) Gode således som dårlige.


F.eks. er der kommet afgift på stiftelse af Aps/AS - er det OK?

Affaldsafgift? Hvem er ramt og er det OK?

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Richard:

Med rammebetingelser mener jeg vel.. 

Er vores skat % i den gode klasse? 

Er der for mange afgifter?

Tager behandlingstiderne for langtid?

Er der for meget/for lidt opsyn på svindel i virksomheder?

F.eks. kan jeg ikke forstå man har lavet SMBA. - Hvorfor? Hvad er meningen med dette? 

Håber i har nogle indvendinger : -) Gode således som dårlige.


F.eks. er der kommet afgift på stiftelse af Aps/AS - er det OK?

Affaldsafgift? Hvem er ramt og er det OK?

Hvis du inderst inde tænker over det, tror du så ikke at svarene giver sig selv? Hvem er vilde med afgifter, ventetier etc.?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)