Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eftermiddagens Åbenlyse Provokation: Hvad skal de her besnærende skatteregler?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror du på mere gang i den og mere vækst, såfremt flere fik lov til at “prøve den af” som selvstændige end besnærende skatteregler giver dem mulighed for i dag? Jeg gør.

Jeg har skrevet et blogindlæg om Ansatte eller Selvstændige, at du skal passe på for du kan komme til at hæfte for deres skat... Du kan lige læse det, hvis du har lyst, men det er ingen forudsætning for at være med i denne debat...

Ovre på www.ditselskab.dk har jeg så til gengæld smidt denne provokationen på nettet: Nemlig spørgsmålet: hvorfor i alverden er det egentlig sådan, at SKAT skal afgøre, at den selvstændige med CVR nummer slet ikke er selvstændig.

Lad nu være med at argumentere med, at man kan svindle etc etc. Det er næppe bevæggrunden.

Hvorfor arbejder vi ikke for at fremme iværksætteriet også ved at give flere mulighed for at prøve at være selvstændige.

Det gør vi jo ikke ved, at jeg - som antager dem - skal være bekymret for den meningsløse konsekvens, at jeg skal betale den skat de skulle have betalt, såfremt de ikke selv betaler.

Der må da være andre muligheder.

Du kan tjekke mit blogindlæg her.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man slet ikke provokere nogen??

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
Tror du på mere gang i den og mere vækst, såfremt flere fik lov til at “prøve den af” som selvstændige end besnærende skatteregler giver dem mulighed for i dag? Jeg gør.

Det gør jeg ikke :-)

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Myhren Thomsen:

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
Tror du på mere gang i den og mere vækst, såfremt flere fik lov til at “prøve den af” som selvstændige end besnærende skatteregler giver dem mulighed for i dag? Jeg gør.

Det gør jeg ikke :-)

Det gør jeg heller ikkeCool

Der må være en begrænsning for "skjulte lønmodtagere", hvor det følgelig er såvel modtageren som udbetaleren, der må hæfte for manglende afregning af skat m.v..

Oftest bliver disse konstruktioner opdaget af SKAT, når freelanceren/konsulenten ikke kan afregne sin skat...

Tonny

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg føler mig på ingen måde provokeret, tilgengæld synes jeg godt man kunne gøre processen for unge under 18 der gerne vil drive virksomhed væsentligt bedre. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)