Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé til virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Oct 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er rimelig ny herinde og har snuset lidt i de forskellige debatter. Mange af dem har lært mig en masse om det at starte en virksomhed og hvordan det hele egentligt fungerer. 
Så nu vil jeg høre fra nogle af jer eksperter derude, om hvorvidt den idé jeg går med kan betale sig, og om i vil spå en fremtid i den. :-).

Ideen er at starte et mærke, hvor der bliver lavet tryk på t-shirts, trøjer osv. ideen går ikke kun ud på at lave et tøj-mærke men mere et mærke der går lidt all-around..
Så ville jeg starte en side med et tilhørende forum og en shop. I den shop vil man så have mulighed for at købe diverse ting men inden for en bestemt genre, så mærket holder sig til en bestemt målgruppe. Her tænker jeg lidt de unge drenge, også køre et urban tema. Ideen er så at forumet vil blive benyttet som en side man lige tjekker for nyheder/updates om hvad der lige foregår, eller kan smide noget underholdning ud som man vil dele med de andre.
En måde at gøre det på var at man kunne connecte via. Facebook. Så man ikke var nødsaget til at lave en profil derinde. Men når du var connectet havde du adgang til selve forummet.  

Det var så ideen. I må meget gerne bedømme ideen, og måske komme med noget feed back :-)

på forhånd tak 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 342
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med dig.

Velkommen til :)

Jeg tænker lidt på om ikke det forum du snakker om, ikke kan blive sat på facebook. " Syntes godt om! -side " 

Mange virksomheder bruger de sociale medier især Facebook som et samle sted for den målgruppe de nu henvender sig til. 

Til det med at starte et mærke og brande det derefter har jeg hørt mange gange.

Hvis jeg må komme med et råd, så skal du tænke meget over hvordan i vil brande det / få det ud til folket på den rigtige måde. 

Husk at brande jer selv og ikke mærket. 

Hvis jeg skal bedømme ideen, ville jeg sige at den lyder som mange af de andre.

MEN!

Ved ikke om der er noget du ikke har nævnt som kan have væsenlig betydning for netop din tanke omkring opstart af eget mærke. 

Det bedste råd jeg kan give er nok: 

Hvis du har interessen og viljen, så lad ikke nogen stå i vejen for dig og dit mål, ikke engang din egen foragtelse. 

Mvh.

Kristian L.A

Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 279
Fra  Aquatex Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Arg...

Den bedste måde du lærer på er ved at prøve. Hvis du i starten kun risikerer din tid, så bare kom i gang. på www.ivaerk.dk er der en lille forretningsplan. Den giver dig mulighed for at overveje nogle vigtige spørgsmål. Brug ikke for meget tid på planen, men lav en kort udgave og kom i gang. Så kan du justere planen efterhånden som du bliver dygtigere.

Der kommer nok nogle flere spørgsmål med tiden. Dem får du svar på her.

Held og lykke

Tilmeldt 9. Oct 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene, de var brugbare :-) håber på flere svar.

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Som der er nævnt, så mangler vi nok lidt mere konkret info på planen, før det er muligt at give mere konkret feedback.

Umiddelbart, så er min første tanke, at din succes står og falder på hvordan du vil gribe det an. Det fleste idéer som din, man faktisk blive til en god forretning, men ikke hvis du gør som alle andre.

Hvis dit koncept IKKE er unikt og SÆRDELES spændende, så er det nok ikke sandsynligt, at den vil vokse på viral markedsføring alene, altså, mund til øre. Og så er du selvfølgelig nødt til at spørge dig selv om, HVAD det er du vil gøre anderledes end dine konkurrenter.

En idé behøver ikke være unik for at være god. Du kan sagtens skabe en forretning i et marked med svær konkurrence, men du skal selvfølgelig indstille dig på, at du skal gøre noget SÆRLIGT for at få succes. Det kan være din approach i kommunikationen, det kan være du har et utrolig godt netværk, som vil sikre dig at budskabet spredes som en ildebrand i blæsvejr, men det også være, at du blot vil arbejde 60 timer om ugen i stedet, for at sikre din succes. Men et eller andet SÆRLIGT skal der til, for at du vinder på det marked.

Der er gode eksempler på virksomheder, der har fået succes med salg af tøj online. Find dine "best practice" eksempler frem og analysér hvad det er de laver, der virker godt. Med det i tankerne laver du din plan, og bagefter skal du så se kritisk på, hvordan du kan tviste den eller hvor dine styrker er, som du kan udnytte bedst muligt.

Og så skal du IKKE lave fejlen, som mange gør. Der SKAL noget markedsføring til. Besøgende kommer IKKE af sig selv. En hjemmeside uden markedsføring er som en tøjbutik i midten af Oksbøl plantage. Det kan være en fin idé hvis du vil bo i et telt og supplere din indkomst ved at samle brugte patronhylstre op i fritiden. Hvis ikke, så skal den markedføres.

Markedsføring koster tid og penge.

Så dine to største udfordringer kan godt være:

1. Hvad er det du kan gøre SÆRLIG godt i forhold til konkurrenterne.

2. Hvordan vil du sikre dig tilstrækkelig markedsføring af din shop.

Held og lykke med konceptet og giv os update om hvordan det går.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)