Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har boet mange aar i udlandet, men vil gerne til Danmark. Hvad med SKAT ??

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 16. Oct 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg har boet i udlandet i mere end 25 aar (ligenu i Singapore), men jeg har planer om at tage tilbage til Danmark.

I mange aar har jeg haft obligationer og aktier i dansk bank, hvor renter og afkast ikke er blevet beskattet.

Jeg har sommerhus i Danmark og betaler normal ejendomsvaerdiskat, hvilket vil sige, at jeg er begraenset skattepligtig.

Mit spoergsmaal er som foelger:

Bliver jeg beskattet af mine afkast og renter fra den dag jeg indmelder mig i Danmark, eller vil SKAT gaa aar tilbage og beskatte renter og afkast fra tidligere aar (hvor jeg har boet og betalt loenmodtager skat i Singapore) ??

Jeg haaber, at I kan hjaelpe mig med et godt svar.

Mange hilsner Christian

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christian

Jeg var selv i nøjagtig samme situation for små 10 år siden - og der fik jeg ihvertfald intet skattesmæk.

Du har jo været skattepligtig i Singapore.

Alligevel - hvis du vil være 110% sikker, kan du skrive til SKAT, og bede og bindende svar - det koster dkk ca. 300,- og så har du deres svar sort på hvidt.

Tilmeldt 16. Oct 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 05:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Tak for dit hurtige svar !

Det jeg ikke er klar over er, om SKAT vil gaa ind og opkraeve bevis for, at jeg har betalt skat i Singapore af renter og afkast optjent i Danmark i den periode jeg har boet i udlandet ??

Paa nuvaerende tidspunkt er jeg fuld skattepligtig af min loen optjent i Singapore, men jeg har ikke opgivet noget til skattevaesenet i Singapore om mine indtaegter i Danmark (de er ioevrigt heller ikke interesseret ;-)

Kender du svaret?

Mange hilsner fra Christian

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Christian11:

Paa nuvaerende tidspunkt er jeg fuld skattepligtig af min loen optjent i Singapore, men jeg har ikke opgivet noget til skattevaesenet i Singapore om mine indtaegter i Danmark (de er ioevrigt heller ikke interesseret ;-)


Kender du svaret?


Mange hilsner fra Christian



Jeg gør og du gør nok også. Du skriver jo direkte at du har unddraget betaling af skat af indtægten. Så, se om den ikke går og rod ikke for meget i det.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 16. Oct 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per Krabbe

Jeg har altid betalt min skat, hvor i verden jeg har boet, saa dit svar er meget provokerende !!

For din information er indtaegter udenfor Singapore ikke skattepligtigt for personer bosiddende i Singapore.

Saa jeg mener, at du har misforstaaet mit spoergsmaal, men tak alligevel.

Hilsner Christian

 

 

 

Fra odense
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian11,

jeg kan ikke se, at der skulle være problem.

Da jeg kom hjem fra Spanien, skulle jeg ikke yderligere beskattes. Jeg har boet, arbejdet og betalt skat i Spanien og det er fint nok.... Skat skulle dengang have noget dokumentation , men det er mange år siden efterhånden..

Det eneste jeg løb ind, som var ret problematisk for mig, var, at jeg startede mit ophold i DK som ledig og derfor fik direkte karantæne mht dagpenge!

hilsen Martina

www.babyjungle.dk - Lækkert babytøj, sko, møbler - alt det, du ikke kan undvære!

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er et lidt dobbelt signal, du sender - i hvert fald for mig.

På den ene side læser jeg det som om, du er nervøs for at blive beskattet af indtægt, du har haft i DK mens du har boet i udlandet, men som du (i overensstemmelse med reglerne) ikke har betalt skat af i det land, du bor.

På den anden side kan/vil du ikke dokumentere over for skat at du har overholdt Singapore's regler? Er du betænkelig ved, om DK anerkender Singapores regler?

Måske misforstår jeg .... men det allersimpleste er, at bede Skat om et såkaldt bindende svar. Dette kan du sende til Skat via deres hjemmeside. Det koster i omegnen af 300.- kr og er - som navnet siger - bindende for Skat. Så får du et svar, du kan stole på af den instans, der har med sagerne at gøre.

Tilmeldt 16. Oct 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martina

Tak for dit svar, og jeg skal nok huske det med dagpengene ;-)

Hilsner Christian

Tilmeldt 16. Oct 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marianne

Ja, du har fat paa noget af det rigtige.

Jeg er betaenkelig mht SKAT og deres regler, som aendres meget ofte.

Det ender jo nok med at jeg skal indkalde et bindende svar fra SKAT (du er den anden der forslaar det).

Tak og mange hilsner

Christian

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Christian11:

Hej Per Krabbe



For din information er indtaegter udenfor Singapore ikke skattepligtigt for personer bosiddende i Singapore.


 

Så er de med sikkerhed skattepligtige i DK, jeg forudsætter at du er dansk statsborger.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)