Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter-venlig skattepolitik? Sænke skatten oppe eller nede fra?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 85
Fra  Zenia Kommunikation Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

I mandags var jeg til endnu en Liberal Alliance arrangement - med Anders Samuelsen og Simon Emil Ammitzbøl. Der rejste jeg mig op og spurgte: om kan det være en ide - når man nu taler om skatten - ta' den ikke oppe, men nede-fra? Tale ikke kun om sænkning af top-skatten, men også om løft af fradrag - måske op til 7.000 - 8.000 - så man kan ren faktisk overleve, inden man deler med skatte-far. Blot for at gøre det nemmere for iværksættere alle de andre, som lever ikke af de offentlige ydelser.

NU vil jeg høre Aminoer - Kan det være en go ide? Eller vil det ikke have den store betydning for de fleste herinde?

Fra Vanløse
Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Rørende enig - også udfra det synspunkt, at det ganske enkelt ikke er rimeligt, at man bliver beskattet af indkomst under grænsen for, hvornår man kan "overleve".

Skatten burde tidligst sætte ind når man havde penge nok til at opretholde et rimeligt eksistensniveau, dvs. ved 7-8.000 kroner pr. måned.

Men derudover, burde topskatten selvfølgelig OGSÅ fjernes, så folk kan opleve, at en ekstra indsats belønnes, i stedet for som nu, straffes.

Fra København
Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 85
Fra  Zenia Kommunikation Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Har nu lavet denne Facebook - side - der er lidt mere om sagen.

http://www.facebook.com/#!/pages/Bundfradrag-op-til-8000-om-m%C3%A5neden/239927049396246

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 03:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig. Høje indkomstskatter er dræbende, specielt i dag med konkurrencen udefra, så den skal sænkes, og gerne nedefra først, så lavindkomster bedre kan klare sig selv. Hvis der skal beskattes yderligere, så gør det på områder som ejendomsspekulationer, aktiehandel m.m, ikke yderligere indkomstskat, latterlige afgifter og mere bureaukrati.

Billigt Hundeudstyr Online

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Absolut en god debat. Jeg ved godt at mange mener det er topskatten som er det store spøgelse. Det er klart den har en vis betydning, men jeg mener nu også, at f.eks en millionær skat på 1% næppe ville jage en eneste til udlandet og ikke ville dræbe initiativ (og så heller ikke give så meget men det er den anden sag)

Jeg er enig i, at det var klogere at tage den nedefra - enten ved at øge fradrag - som kunne være beskæftigelsesfradrag - eller sænke bundskatten MEN det koster jo meget mere at sænke den 1% end at sænke toppen 1%

Samtidigt er der noget lidt uretfærdigt i et valg, som at at øge beskæftigelsesfradraget. Det er smart, fordi man gør det mere attraktivt at arbejde, uden at sænke skat på kontanthjælp f.eks. men pensionister som i forvejen kan ha det hårdt, har jo ikke noget ud af et højere beskæftigelsesfradrag.

Stadigt er jeg enig i, at skat på beløb der nærmest ligger under levegrænsen er fjollet.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 85
Fra  Zenia Kommunikation Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan også se at pensionister får ikke meget ud af det. Men et eller andet sted bør man starte! Jeg siger ikke at det er en universal løsning, men forslag, som man kunne arbejde videre på.

Nyt navn på FB siden: https://www.facebook.com/#!/opmedbundfradrag

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

man burde sænke mindste løn og sætte bundfradrag op derved bliver vi mere konkurrence dygtige og mindre virksomheder forsvinder ud ad Danmark

vi burde sætte op for arbejdsugen så der kommer endnu flere penge ud i samfundet , vi skal arbejde mere , for vi har faktisk minus på statsfinanserne så der skal flere penge i statskassen

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)