Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Til alle danskere der mener at de er verdens lykkeligeste mennesker, kig her engang.

Side 8 ud af 10 (91 indlæg)
Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

anonymous4:
Du kan da ikke se sur ud når du er vildt glad? Det er en totalt selvmodsigelse. Hvis du virkelig var glad, så ville du da også se glad ud? Måske er du i virkeligheden slet ikke glad, men bilder dig det ind? Jeg ved det ikke. Det giver bare ingen mening at du skulle både være glad og se sur ud på samme tid. 

Helt ærligt. Det er efter min mening en gang vrøvl.

Jeg er glad når jeg læs en god bog - men jeg ligger ikke og smiler som Pjerrot.

Jeg er gald når jeg spiser et lækkert måltid - men jeg sidder altså og spiser og så ligner jeg ikke den leende ko.

De flester - også mig - er også glade når de dyrker sex. Hvor fedt er det lige hvis en partner bare smiler som en psycho. Scary siger jeg bare.

Man behover ikke at smile for at være glad. Det er jo noget fis.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

anonymous4:

Neeeeej-da:

Ej stop nu....

Du finder tilfældige billeder, og påstår at de mennesker ikke er lykkelige.... 
Synes nu altid jeg har fået at vide at motion, frigiver et eller andet stof i hjernen, som netop gør en gladere, friskere , mere positiv... og jeg kunne blive ved....

Jeg tror heller ikke jeg ser specielt overlykkelig ud når jeg cykler.. tror mere jeg ser koncentret ud/måske ser jeg sur ud , selvom jeg er vildt glad????...

... Så please... stop nu med de billeder... de viser ikke en skid.... hverken for eller imod lykke...

Du kan da ikke se sur ud når du er vildt glad? Det er en totalt selvmodsigelse. Hvis du virkelig var glad, så ville du da også se glad ud? Måske er du i virkeligheden slet ikke glad, men bilder dig det ind? Jeg ved det ikke. Det giver bare ingen mening at du skulle både være glad og se sur ud på samme tid. 

Det billede og alle de andre er præcist sådan (som jeg ser) danskerne ude i den virkelige verden, og det er ikke ligefrem lykke som der udstråles. Man kan så benægte billeder fra den virkelige verden (så ved jeg til gængæld ikke hvad vi er ude i). Men den med at du er lykkelig selvom du ser sur ud, den giver altså ikke meget mening. 

Men det er da rart at vide, at denne undersøgelse faktisk slet ikke har noget med at være lykkelig at gøre overhovedet, det ville da også være underligt med 450.000 danskere på anti-depressiv. Den bygger jo faktisk på nogle kriterier som ikke har noget med at være lykkelig at gøre, så det er jo faktisk (lidt) en løgn at sige, at danskerne er lykkelige. 

Du bliver jo ved i samme spor, men undersøgelser der ikke  har noget men behov 1 at gøre ,som er almindelige viden indenfor psykologien hvad der giver lykke , så lang tid vi , ligger top score i behov 1 , kan vi ikke slås

1 man er mere lykkelige også vis er på medicin , for vis du sammenligner med en der ikke har fået mad og bolig i en uge , vil den nok ikke skrive den er lykkelige , for dens behov 1 er ikke dækket , du må begynde og forklare , hvordan et menneske kan være lykkeligt vis det , mangler de basale behov for at leve , dette gør vi er verdens meste lykkelige land , da behov 1 er vi verdens mester i .

Denne score, i behov pyramide er vigtigste , da vis 1 ikke opfyldes , kan du ikke komme op til trin 2 i følge maslows behov pyramide 

jeg kender ikke talene helt præcist i udenlandet  for anti-depressiv medicin , men et fakta ved jeg ,vi er de bedste til alle får sine kerne behov dækket som er afgørende mod næste trin i behov pyramide der giver point i mod at være lykkelige 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

anonymous4:

Du kan da ikke se sur ud når du er vildt glad? Det er en totalt selvmodsigelse. Hvis du virkelig var glad, så ville du da også se glad ud? Måske er du i virkeligheden slet ikke glad, men bilder dig det ind? Jeg ved det ikke. Det giver bare ingen mening at du skulle både være glad og se sur ud på samme tid. 

 

Nu snakker du igen om noget du ikke ved en pind om ...
jeg kan da sagtens se sur ud selvom man er glad???...Jeg kan da også smile selvom jeg er ked af det....
Det er ligegyldige billeder du viser os... og de bliver skudt ned gang på gang....

Prøv fokusere på et eller andet 20 meter væk fra dig, få en til at tage et billede af dit ansigt, jeg er sikker på du hvertfald ikke ser glad ud selvom du egentlig er glad.

Og jo... jeg kan sagtens se sur ud når jeg cykler... selvom jeg er lykkelig og glad... kan godt være du ikke kan ... Men det er jo så dig der er noget galt med..

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Rohde:

anonymous4:
Du kan da ikke se sur ud når du er vildt glad? Det er en totalt selvmodsigelse. Hvis du virkelig var glad, så ville du da også se glad ud? Måske er du i virkeligheden slet ikke glad, men bilder dig det ind? Jeg ved det ikke. Det giver bare ingen mening at du skulle både være glad og se sur ud på samme tid. 

Helt ærligt. Det er efter min mening en gang vrøvl.

Jeg er glad når jeg læs en god bog - men jeg ligger ikke og smiler som Pjerrot.

Jeg er gald når jeg spiser et lækkert måltid - men jeg sidder altså og spiser og så ligner jeg ikke den leende ko.

De flester - også mig - er også glade når de dyrker sex. Hvor fedt er det lige hvis en partner bare smiler som en psycho. Scary siger jeg bare.

Man behover ikke at smile for at være glad. Det er jo noget fis.

 

Haha Genialt sagt... Glæder mig meget til at se trådstarters svar! Yes

Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Rohde:

Helt ærligt. Det er efter min mening en gang vrøvl.

Jeg er glad når jeg læs en god bog - men jeg ligger ikke og smiler som Pjerrot.

Jeg er gald når jeg spiser et lækkert måltid - men jeg sidder altså og spiser og så ligner jeg ikke den leende ko.

De flester - også mig - er også glade når de dyrker sex. Hvor fedt er det lige hvis en partner bare smiler som en psycho. Scary siger jeg bare.

Man behover ikke at smile for at være glad. Det er jo noget fis.

Dertil er jeg ikke enig. Og du ser heller ikke særlig glad ud på dit billede (no offence).

Derudover så tror jeg at du skal skelne imellem begreberne lykkelig og glad. Selvfølgelig smiler folk der er glade. Der er jo en grund til at de er glade, og derfor smiler de. Jeg tror faktisk slet ikke at du er glad (eller lykkelig) men selvfed, ville måske være et mere passende og mere beskrivende ord? Det har bare ikke noget med at være hverken glad (eller lykkelig) at gøre for den sags skyld.

Jeg kender folk fra resten af verden og jeg har både mødt og set glade og smilende mennesker. Det er bare ikke tilfældet særligt mange steder i Danmark, og de billeder er altså taget ude i den virkelig verden, og det illustrere bare ikke lykkelige mennesker. Hvis du seriøst mener at lykken er at være sur mens man cykler, så har vi ihvertfald to meget, meget forskellige måder at opfatte lykken på.

Selvfølgelig smiler man når man er glad, hvad havde regnet med?

Det kan godt være at du ikke er glad og at du ikke smiler, men helt ærligt, det er altså ikke ensbetydende med, at folk fra resten af verden ikke er glade. Der findes massere af smilende, glade, varme og imødekommende mennesker rundt omkring i verden, at du så ikke lige har overskud til et smil, og at du ikke er glad, det er altså ikke ensbetydende med at resten af verden heller ikke er det.

Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Neeeeej-da:
Nu snakker du igen om noget du ikke ved en pind om ...
jeg kan da sagtens se sur ud selvom man er glad???...Jeg kan da også smile selvom jeg er ked af det....
Det er ligegyldige billeder du viser os... og de bliver skudt ned gang på gang....

Det er så godt nok billeder af den virkelige verden, og sådan som folk i Danmark generelt ser ud. Men ok, hvis man vil benægte virkeligheden, så kan det vel godt lade sig gøre. Men din forklaring med at du er sur og lykkelig på samme tid, den giver altså stadigvæk ikke nogen mening overhovedet. Og hvis du smiler mens du er ked af det, så er det jo en facade som du gemmer dig bag ved. Jeg tror ikke du ved noget som helst om lykke overhovedet, jeg tror bare det er noget du prøver at bilde dig selv ind. Det er mit gæt herfra.

Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:
1 man er mere lykkelige også vis er på medicin , for vis du sammenligner med en der ikke har fået mad og bolig i en uge , vil den nok ikke skrive den er lykkelige , for dens behov 1 er ikke dækket , du må begynde og forklare , hvordan et menneske kan være lykkeligt vis det , mangler de basale behov for at leve , dette gør vi er verdens meste lykkelige land , da behov 1 er vi verdens mester i .

Men det har jo bare stadigvæk intet med at være lykkelig at gøre. Se her:

http://www.dr.dk/P1/Detektor/Udsendelser/2011/06/01103124.htm

Danskerne er ikke verdens lykkeligste

Vi hører det igen og igen: "Danskerne er verdens lykkeligste folk".

Men det er ikke helt sandt.

Survey-undersøgelser som P1-programmet Detektor har kigget på, placerer nemlig danskerne et godt stykke nede af listen, når der måles på lykke. Til gengæld ligger vi i top, når der måles på 'tilfredshed med tilværelsen'.

Kåringen af danskerne som verdens lykkeligste folkefærd er baseret på en række metastudier, der sammenskriver survey-undersøgelser, som både måler lykke og tilfredshed.
Man bør dog skelne mellem de to begreber, mener professor i Sociologi ved Københavns Universitet, Peter Gundelach. Han står i spidsen for den danske del af survey-undersøgelsen 'European Value Survey', der måler lykke og tilfredshed:

- Lykke er en følelse, mens tilfredshed er mere konkret. Man kan aldrig blive fuldstændig lykkelig, mens tilfredshed er noget man kan opnå, for eksempel med ens løn, siger Peter Gundelach til Detektor.

Det som du beskriver er tilfredshed, og jeg er sikker på, at størstedelen af befolkningen er tilfredse. Der vil selvfølgelig altid være nogle som ikke er det, men jeg er helt overbevist om, at størstedelen er tilfredse. Men igen, som det også bliver skrevet i artiklen, så er det at være tilfreds og det at være lykkelig to vidt forskellige ting.

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

anonymous4:
Det er så godt nok billeder af den virkelige verden, og sådan som folk i Danmark generelt ser ud. Men ok, hvis man vil benægte virkeligheden, så kan det vel godt lade sig gøre. Men din forklaring med at du er sur og lykkelig på samme tid, den giver altså stadigvæk ikke nogen mening overhovedet. Og hvis du smiler mens du er ked af det, så er det jo en facade som du gemmer dig bag ved. Jeg tror ikke du ved noget som helst om lykke overhovedet, jeg tror bare det er noget du prøver at bilde dig selv ind. Det er mit gæt herfra.

Man kan da sagtens smile selvom man er ked af det. Hvis man her oplevet noget ulykkeligt eller noget kan man da godt alligevel få et smil frem i en kort situation, men man er altså stadig ked af det.

Din tese om at folk kun er lykkelige hvis de smiler og er ulykkelige ellers er jo noget nonsens. Jeg sidder fx. og arbejder lige nu. Jeg er rimelig glad, men jeg sad lige og skulle løse et problem og så derfor lettere undrende ud, og nej jeg smilte ikke. Men jeg er faktisk ganske glad.

Derudover så hold lige din psykoanalyse af mig ude af diskussionen - du kender mig ikke og har intet at basere det på. Ang. mit billede så blev det taget på Amager Fælled af min bror mens jeg skimtede mod solden. Ja jeg vaer super duper lykkelig glad, men solens position forhindrede mig i at smile som en tosse.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Rohde:
Man kan da sagtens smile selvom man er ked af det. Hvis man her oplevet noget ulykkeligt eller noget kan man da godt alligevel få et smil frem i en kort situation, men man er altså stadig ked af det.

Det er jeg helt enig med dig i. Hvis man ser det fra den vinkel, så har du fuldstændigt ret.

Jacob Rohde:
Din tese om at folk kun er lykkelige hvis de smiler og er ulykkelige ellers er jo noget nonsens. Jeg sidder fx. og arbejder lige nu. Jeg er rimelig glad, men jeg sad lige og skulle løse et problem og så derfor lettere undrende ud, og nej jeg smilte ikke. Men jeg er faktisk ganske glad.

Hvis man er lykkelig, så har man også overskud til et smil. Det er faktum. Og det fremgår ikke rigtigt på nogle af de billeder som der er blevet linket til, og det fremgår heller ikke rigtigt så mange steder offentligt. Hvis danskerne var så lykkeligt et folkefærd, så ville de også have overskud til at smile og være imødekommende rundt omkring, og det er ikke lige tilfældet når man f.eks er med offentlig transport.

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

anonymous4:
Hvis man er lykkelig, så har man også overskud til et smil. Det er faktum. Og det fremgår ikke rigtigt på nogle af de billeder som der er blevet linket til, og det fremgår heller ikke rigtigt så mange steder offentligt. Hvis danskerne var så lykkeligt et folkefærd, så ville de også have overskud til at smile og være imødekommende rundt omkring, og det er ikke lige tilfældet når man f.eks er med offentlig transport.

Well, jeg tror det er mere kompliceret end som så. Der er jo mange måder at være lykkelige på. Ingen tvivl om at danskere i sammenligning med andre folkefærd, kan virke meget uimødekommende (prøv fx. at blive betjent af en 20-årig studine i en Københavnsk butik - hold da op). Men jeg tror stadig folk er pænt lykkelige. Lykkelig er ikke det samme som imødekommende og omvendt. Der er vel også masser af ikke så sympatiske mennesker der er pænt lykkelige.

Jeg vil vove at påstå at danskere er pænt lykkelige, men samtidig meget lukkede og holder sig til sin egen lille kreds, og det står heller ikke i modsætning til lykke.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Side 8 ud af 10 (91 indlæg)