Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate Budget - Hjælp......

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminoer

Jeg er pt. ved at starte et sportwebsite hvor jeg vil gøre brug af affiliate markedsføring.

Endvidere prøver jeg pt. at ligge et budget for hvad jeg kunne tjene.

Sitet er desværre hemmeligt lige pt. men mine beta test indikerer, at jeg vil kunne have ca. 10.000 brugere om dagen, med en relativ lang tid af daglig brug af sitet på ca. 37 min.

Med denne oplyste data, er der så nogen herinde der kan lave et estimeret budget, hvor meget cash jeg ville kunne indtjene på mine kunder igennem affiliate på dagsbasis ? 

Allerede tak,

Peter 

Fra Holstebro
Tilmeldt 26. Dec 09
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer meget an på hvordan du gør det, men mellem 2000kr og 25.000kr eller mere det kommer an på hvordan det gøres.

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Udmærket første bud - tak Daniel:)

Hvordan rammer jeg så de 25.000 ?

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Manageren:
Hvordan rammer jeg så de 25.000

En stor del af hemligheden er at vælge emner, som folk søger efter med dankortet klar til brug.

Hvis dit site handler om hvordan man laver gode glidende tacklinger, er det svært at få en masse af dine besøgende til at købe fodboldstøvler via affiliate links.

Hvis du i stedet anmelder fodboldstøvler og folk finder dine sider ved at søge efter fodboldstøvlemodeller osv, er der mange flere af dem som ender med at købe støvler via dine affiliate links.

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Holstebro
Tilmeldt 26. Dec 09
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcis hvad jeg mente. Men som udgangspunkt kan du vel have 3-4 bannere med en CPM på 100kr som du så sælger til annoncører. Dette giver dig jo allerede 3000-4000kr hvis du laver noget smart med affiliate eller betaling.

Hvis der er meget værdi på siden og folk hygger sig så kan det godt være nogle som bruger meget tid der vil betale 40kr om måneden hvis du kan få fjernet reklamerne :)

Fra Holstebro
Tilmeldt 26. Dec 09
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Glemte lige at når de er så lang tid på siden laver de vil i snit 10 sidevisninger, hvilket vil give dig 100.000 sidevisninger om dagen mindst, så med en CPM på bannersalg på lad os sige 200kr så kan du forvente 20.000kr om dagen ved bannersalg :)

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Manageren:

Hey Aminoer

Jeg er pt. ved at starte et sportwebsite hvor jeg vil gøre brug af affiliate markedsføring.

Endvidere prøver jeg pt. at ligge et budget for hvad jeg kunne tjene.

Sitet er desværre hemmeligt lige pt. men mine beta test indikerer, at jeg vil kunne have ca. 10.000 brugere om dagen, med en relativ lang tid af daglig brug af sitet på ca. 37 min.

Med denne oplyste data, er der så nogen herinde der kan lave et estimeret budget, hvor meget cash jeg ville kunne indtjene på mine kunder igennem affiliate på dagsbasis ? 

Allerede tak,

Peter 

Hej Peter
Med et så stort antal brugere pr. dag, så har du gode muligheder.
Bl.a. gode muligheder for at sælge nogle annoncepladser direkte til en pris pr. måned (lav en side med info om det i første omgang).
Indtil du har solgt bannerpladserne selv kan du med fordel benytte dig af affiliate marketing, hvor du henter og placerer bannerne fra affiliate netværk.
For at estimere hvad du kan tjene, så handler det om hvor mange motiverede besøgende (mulige kunder) som du kan sende videre til annoncørerne. Jo flere jo bedre, og jo mere kan du tjene.
En god målsætning er at tjene ca. 2 kr. pr. klik du sender videre i gennemsnit, hvis du benytter relevante reklamer.
Hvis du forventer at kunne få f.eks. 1% af de besøgende til at klikke på en reklame, så kan du ca. sende 200 klik videre hver dag i gennemsnit og dermed tjene ca. 400 kr. pr. dag.
Men det er en forudsætning af du benytter relevante reklamer, dvs. reklamer der passer sammen med dit indhold.
Der findes flere affiliate netværk med relevante reklamer. Check dem ud og vælg det der passer bedst.
Se netværk her: http://www.partnerprogrammer.dk/networks.php
Og hvis du kan få en god indtjening på affiliate reklamerne, så er det måske slet ikke nødvendigt selv at sælge pladser (det giver dig jo også ekstra administration i.f.m. fakturering etc.)
Mvh. Ken
 
Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til alle ovennævnte for de super gode svar:)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)