Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af domænenavn - optimering mht. SEO?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er

I forbindelse med opstart af egen hjemmeside, vil jeg gerne høre jeres mening omkring valg af domænenavn, hvis jeg vil optimere det mht. f.eks. søgning på Google m.v.

Konkret drejer det sig om, at jeg ikke ved om det er bedst at vælge et domænenavn, der indeholder hele søgeordet eller om det er lige så godt hvis det kun indeholder en del af det.

F.eks. hvis jeg er fysioterapeut og forventer at der er en del, der søger på ordet "fysioterapi", er det så bedst at vælge domænenavnet "fysioterapi.xx" eller er det lige så godt at vælge f.eks. "fysio.xx"?

Og hvis søgeordet er "fysioterapi", gør det så nogen forskel om man har domænet "fysioterapi.xx", "fysioterapeut,xx", "aa-fysioterapi.xx" osv.?

Skal man undgå bindestreg i domænenavnet - altså f.eks. "aa-fysioterapi.xx"?

Og endelig - hvordan finder man ud af om det er bedst at vælge "fysioterapi.xx" eller "fysioterapeut.xx"? Kan man bruge f.eks. Google Trends eller andet til det?

På forhånd tak!

Fra Århus
Tilmeldt 9. Nov 09
Indlæg ialt: 46
Fra  Vsual Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ret mange teorier om dette.

Men som jeg kan forstå, er det ikke noget google kigger lige så meget efter, som de gjorde engang.

Jeg har et par domæner valgt ud fra hoved søgeordet, men jeg har ikke oplevet at det var nemmere at ranke bare fordi søgeordet var involveret i domænet.

Dog virker det meget mere iøjefaldende at hele domænet blive markeret, når der bliver søgt på det givende søgeord, hvilket jo er et plus.

Jeg ville bruge det domænenavn som passer bedst til det du laver, og hvis det så tilmed er et godt søgeord = Bonus! Men forvent ikke det bliver en dans på roser, bare fordi du har valgt domænenavn ud fra søgeord :-)

Bindestreg er vidst ligeså underordnet som søgeord. Af hvad jeg mindes at have læst mig til...

Når du udvælger søgeord, så brug Google keyword tool, Den giver dig alle de informationer du har brug for :-)

Håber det hjælper lidt på vej :-)

-Niklas

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 133
Fra  KompetenceKanalen A/S Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Søgemaskineoptimering er vigtigt, men det er ret begrænset hvor meget effekt du får af at have søgeordet i domænet. Så som det står skrevet ovenfor, er det ikke nødvendigvis det, du skal betragte som et afgørende parameter.

Men nu du spørger; jo "fysioterapi.xx vil SEO-mæssigt være bedre end "fysio.xx"
Hvis søgeordet der her tales om er "fysioterapi" vil "fysioterapi.xx" være bedre end "fysioterapeut.xx" og "aa-fysioterapi.xx"

Men igen, vælg det navn der passer bedst til din forretning og modtagerne af dine budskaber og ignorer søgemaskinerne lidt i denne sammenhæng.

God vind med projektet!

Mange hilsner,

Mathias

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)