Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

returret på varekøb fra distributør.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København N
Tilmeldt 11. Aug 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg står i den situation, at jeg har bestilt for mange og forkerte varer. 

Det drejer sig om nogle varer, som jeg ikke har kunne sælge i Danmark, som jeg håbede på. 

Derfor er mit spørgsmål nu og jeg rent juridisk kan tilbagelevere mine varer og få pengene retur.

Jeg købte dem allerede i Februar, men de har en holdbarhed på mere end 2 år endnu. 

Distributøren er lige afvist at tage dem retur, og derfor vil jeg se om jeg har andre muligheder.

På forhånd tak!

Mvh

Martin

Grundlægger af http://stjernesund.dk/

Personlig træner og kostvejleder. Sammen kan vi opnå store resultater!

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Skanborg:
Derfor er mit spørgsmål nu og jeg rent juridisk kan tilbagelevere mine varer og få pengene retur.

Nej, der er ikke så meget at gøre. Prøv at få dem afsat.

Fra København N
Tilmeldt 11. Aug 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Også det jeg selv frygter. 

De ville intet tabe på at tage dem retur. 

For jeg ville bare bestille en anden "slags". 

Nu er jeg ikke sikker på at jeg vil samarbejde med dem længere. 

Grundlægger af http://stjernesund.dk/

Personlig træner og kostvejleder. Sammen kan vi opnå store resultater!

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du handler B2B er der aftalefrihed, og det vil sige, at det skal være aftalt på forhånd.

Der kan være mange grunde til at de afviser at tage varene retur. Nu ved jeg ikke hvilke vare der er tale om, men siden du skriver de har en holdbarhedsdato, så er der nok tale om "fødevare" (Herunder kosttilskud etc.)

Der kan grunden til ikke at ville tage noget retur, f.eks. være at de ikke kan vide hvordan du har opbevaret varen. Og hvis de tager det retur, og sender det ud til en anden ikke kan garantere for kvaliteten. Derudover er det noget vrøvl i forbindelse med sporbarheden af produkterne (LOT# hvis man køre efter FIFO)

Det er altså bare surt, men du må jo prøve om du kan komme af med varene på andre måder. Find nogle "shops" der handler med samme vare, eller samme typer af vare. Ring til dem og tilbyd dine vare til en god pris.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark MK:

Når du handler B2B er der aftalefrihed, og det vil sige, at det skal være aftalt på forhånd.

Ja sådan er det ifølge den danske købelov, men den er man jo ikke underlagt når der er tale om en udenlansk leverandør !! 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Af skade bliver man klog som det danske ordsprog siger.

Du skulle fra starten have levet en aftale med sælger om at du kunne bytte varerne såfremt de ikke kunne sælges i DK.

Har du prøvet at forklare dem situationen og at du bare vil bytte varen til en andre  evt. mod en lille kompensation til sælger ?

 

Mvh

Ravn

 

 

 

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Mark MK:

Når du handler B2B er der aftalefrihed, og det vil sige, at det skal være aftalt på forhånd.

Ja sådan er det ifølge den danske købelov, men den er man jo ikke underlagt når der er tale om en udenlansk leverandør !! 

Men hvor står der at der er tale om en udenlandsk leverandør? Der står kun at "han ikke kunne sælge det i Danmark" Stick out tongue

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
sådan er det ifølge den danske købelov

 

Der er aftalefrihed, når man handler B2B. Så i princippet er der ingen købelov i dette tilfælde...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:

Ravn:
sådan er det ifølge den danske købelov

 

Der er aftalefrihed, når man handler B2B. Så i princippet er der ingen købelov i dette tilfælde...

Desuden er der heller specificeret om ret til returret i den almindelige danske købelov. Men mange har fået den vildfarelse, i det mange butikker tilbyder denne service

Fra København N
Tilmeldt 11. Aug 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en hollandsk leverandør. 

Jeg har mere eller mindre skrevet at jeg vil købe andre produkter i stedet for. Det afvises. 

Grundlægger af http://stjernesund.dk/

Personlig træner og kostvejleder. Sammen kan vi opnå store resultater!

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)