Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Måske endnu en ny Amino service

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære venner

Jeg syntes der kommer flere og flere der mangler penge til deres projektet og også flere og flere der er interesseret i at investere i nye iværksættere.

Jeg har efterhånden hørt om flere Amino''er der har fået penge gennem Amino og jeg vil egentlig gerne sætte det lidt i system.
Hvad syntes i om ideen, at lave en "Amino Kapital" service, ligesom Amino Virksomhedsbørs ?
Hvad skulle sådan en service indeholde, hvad skulle den hedde osv?

Jeg vil tro at der skulle være en "Kapital Søges" og en "En investering Søges", men skal der være mere og hvilke "Felter" skal der være?

Kapital Søges kunne være: Beløb, Branche, Ny ide/igangværende ide (og hvad mere?) 
Investering Søges kunne være: Beløb, Branche (og hvad mere?)

Jeg håber i vi lege med :-)


Dbh Martin

Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin.

Det er en super fed ide.

Jeg har jo selv fundet forretningsforbindelser på Amino, og et decideret site mht. kapital ville bestemt være attraktivt.

Man kunne måske bygge den op på samme måde som www.match-online.dk

Tilmeldt 18. Jan 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :
tjaaah personligt er det ikke så meget penge som sparring (dvs gode råd fra de mere vise og erfarne folk herinde), ikke bare som forumsnask men som "sidde ved rundbordet og diskutere problemerne/Strategien"

men super ide med at splitte det op!

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Helt sikkert et af de steder jeg vil bruge til at søge kapital når jeg mangler.. :)
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
God idé - igen!!

Jeg ville også gerne se nogle kategorier som er mere "debat- og informationsagtige", fx. "Investorer - fordele & ulemper",  "Før du investerer" og "Før du lukker investorerne ind" hvor man kan debattere en del af det samme som her på Amino....og måske skulle en del af teksten over på Wiki''en .

Kunne også godt se et indeks med "skattefordele & -ulemper ved eksterne investorer" og "Sådan gør du: A-B-C" - og så naturligvis og ikke mindst  de ''hardcore'' felt/indeks som Martin nævner: "Kapital Søges" og en "En investering Søges"

Martin
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :
super god ide.

 

behovet for et "kapital-forum" vil helt sikkert være tilstede her.

 

mvh flemming

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg syntes det lyder som en super god ide.
Det hele kommer til at virke lidt mere seriøst, når den slags foregår over en selvstændig side.
Uanset intentionerne så virker det lidt sært med "investor søges" indlæg i tilfældige kategorier, det kommer på en eller anden måde til at virke en smule amatøragtigt uden helt at kunne sætte en finger på hvorfor.
Så thumbs up her fra.

/Peder

Tilmeldt 23. Oct 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er lidt skeptisk overfor idéen, på den baggrund, at jeg ofte har læst de indlæg, hvor folk skal bruge penge til et projekt. Her føler jeg ikke, at jeg får nok ud af selve forumdelen af samtalen, her bliver idéen ofte beskrevet, meget svagt og herefter bliver der taget kontakt mellem parterne via personlige mails. Derfor synes jeg ofte at trådene bliver korte og kedelige.

Det eneste et sådan forum vil kunne bruges til er at skabe kontakt mellem idéhaver og kapitalhaver - men det er vel på sin vis også en god idé, heh :)

Tror I, hvis dette bliver en success, at når der efterhånden er kommet mange posts, at det er muligt at differentiere sin idébeskrivelse fra de utallige andre der sikkert ligner den, uden at give sin idé helt væk og muligvis se kopier af ens eget koncept?

Blog om markedsføring, uddannelse og diverse..

http://nhviid.blogspot.com/

Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nicki.

Det er vel meget forståeligt, at folk ikke fortæller om hele deres ide på amino. Så er de i hvert fald elendige forretningsmænd. Så derfor er man jo nødt til at kommunikere pr. email eller telefon.

Så det er klart at du ikke får hele ideen præsenteret hvis du ikke har pengene dertil.

Tilmeldt 23. Oct 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Rasmus:
Det er jeg skam klar over. Dog tænker jeg stadig på, om det efter, lad os sige et år, stadig er muligt at beskrive sin idé godt nok, uden at beskrive for meget, samtidig med at ens idé ikke kommer til at ligne alle de andre på sitet.


Idéen er måske god nok, det er også bare tanker



Blog om markedsføring, uddannelse og diverse..

http://nhviid.blogspot.com/

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)