Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Måske endnu en ny Amino service

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Bare for en god ordens skyld, så er det ikke en ny debat jeg vil lave, men en database lige som Virksomhedsbørsen.

Dbh Martin
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Relevante og måske enda valgfrie felter, kunne være:
-Alder,

-Alene eller gruppe

-Formål / mål

-Hjemmeside

-Produkt

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Ligesom jeg synes at "jeg har et godt tilbud til dig"-kategorien mangler sit modstykke, "jeg søger et godt tilbud", så synes jeg også at dit foreslag er godt.


Kapital Søges kunne være: Beløb, Branche, Ny ide/igangværende ide (og hvad mere?)

+ forretningsplan-status, forventet realiseringstid, budget udarbejdet, penge+partner/penge+afkast/andre varianter


Investering Søges kunne være: Beløb, Branche (og hvad mere?)

+ Forventet realiseringstid, krav til afkast, særlige betingelser

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin,

Ideen er ubetinget god og tiltrængt, men der er et par overvejelser der bør tages op.

Som jeg ser det, så kan "investor søges"-delen hurtigt blive udvandet i sin grundidé hvis den "løber over" med alt for mange ugennemtænkte "jeg-prøver-da-lige-lykken"-indlæg. Derfor vil jeg gerne agitere for, at der skal lidt mere substans til, når man søger kapital. Nedenstående punkter bør alligevel være gennemtænkt inden du søger en investor.

Mit forslag går i at lave felter der kort beskriver forretningsideen, om kapitalbehovet er kortsigtet eller langsigtet, om en investor forventes at være aktiv eller passiv, evt. nuværende omsætning for virksomheden, budgetteret omsætning for næste år samt nuværende egenkapital hvis virksomheden er etableret. Pluk i det som du har lyst, men det var de ting som jeg ser en investor kan bruge til en umiddelbar hurtig vurdering.

Jeg kommer nok i tanker om mere...

Fra Gjerlev
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 07:46
Hvor mange stjerner giver du? :
hej Martin

jeg har jo selv fundet en investor og partner gennem amino, de klare fordele der ligger i dette forum er hurtigheden og den frie tone.

vi er proffesionelle med det vi gør og laver, men det behøver jo ikke nødvendigvis betyde stramme burokratiske former, og fravær af mulighed for at komme til det sagen handler om, som man ofte finder i de øvrige financieringsløsninger.

 

derfor

muligheder for hurtigt at markere holdninger

mulighed for at bevise at der er bund i ideen

mulighed for at bevise at man dur

mulighed for at investor kan beskrive sine tanker om at gå ind i projektet

det må kunne gøres uden at man offentligt skal lufte de små hemmeligheder der ligger i den foretningsmæsige ide.

Amino er jo for længe siden blevet "Danmarks bedste ide" det er klart og naturligt at det også er her kontakterne omkring financiering i erhvervslivets iværksætterdel skal formidles.

men behold for alt i verden ligefremheden og den direkte fason og kontakt.

 

 

 

MBC
Fra UK
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Go ide - opgaven bliver at have en række felter der skal fyldes ud evt. med min antal tegn i hver. Så det ansøgeren bliver nød til uddybe sine tanker lidt, og så den potentielle investor ville have lidt at gå efter.

 

www.onapp.com

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for en god stribe ideer, det bliver sjovt! :-)

Dbh Martin
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu er den på vej :-)
Hvad siger i til navnet: Amino Projektbørs?

Dbh Martin
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey Martin
Hvad er status på "Amino Projektbørs" hvis den da kommer til at hedde det?? Hvornår kører den? ;-)

 

Som alle ovenstående indlæg synes jeg det lyder fantastisk, da det svæver lidt rundt mellem foraene "samarbejdspartnere, lån og finansiering, kontakter" mv. så en systematisering af kapital/projekt er perfekt!

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 08-05-2007 21:48:00 Forfatter: M.B.
Hey Martin
Hvad er status på ''Amino Projektbørs'' hvis den da kommer til at hedde det?? Hvornår kører den? ;-)


Som alle ovenstående indlæg synes jeg det lyder fantastisk, da det svæver lidt rundt mellem foraene ''samarbejdspartnere, lån og finansiering, kontakter'' mv. så en systematisering af kapital/projekt er perfekt!




Tjaaa, det kan jeg ikke rigtig sige. Der bliver arbejdet lidt på den nu, men vi begynder først rigtigt i næst uge. Så mon ikke vi ser noget i slutningen af måneden?

Dbh Martin
Side 2 ud af 3 (26 indlæg)