Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google site: search

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Sæby
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 260
Fra  Happydays A/S Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle sammen

Et hurtigt, men måske ikke helt uinteressant, spørgsmål til Google site: søgefunktion.

Hvis jeg laver en søgning på Google site:www.happydays.nu - har rækkefølgen af resultaterne så en betydning?

Det undrer mig at jeg skal helt over på side 3 for at finde det første /dk/ resultat, selvom DK siden er den mest besøgte.
Fordelingen af besøgende på DK/SE er ca. 70/30

En anden ting der underer mig er:
site:www.happydays.nu/dk = ca. 6.440 resultater
site:www.happydays.nu/se = ca. 1.820 resultater
- Vi har det samme antal sider på den danske som på den svenske....
- Jeg kan ikke sen noget i robots.txt eller lignende.. 

PS: Alle kommentarer til siden er selvfølgelig, som altid, velkommen.. :o)

PFT.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis i har lagt den svenske udgave online efter den danske, så vil den naturligt nok tage længere tid om at blive opdateret med alle sider i søgemaskinerne - så det bare at vente. 

Mht. rangeringen tror jeg ikke det har betydning, men ved det dog ikke.

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Sæby
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 260
Fra  Happydays A/S Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin :

Hvis i har lagt den svenske udgave online efter den danske, så vil den naturligt nok tage længere tid om at blive opdateret med alle sider i søgemaskinerne - så det bare at vente.

De er begge "lagt på" samtidigt.
Siden har eksisteret siden 2004, men blev først rigtigt landeindelt i slutningen af sidste år. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Kristian

Ved ikke om rækkefølgen har nogen betydning i en site søgning, men jeg får også det første danske resultat på side 3. Jeg bruger IE 9.

Det er godt nok mange sider når Google kun viser omkring de 800. Kan se du tidligere har haft problemer med kalenderen og har sat en meta tag robots noindex ind, men siderne er stadig i webindexet. Det vil de være hvis du har spærret adgangen til dem ved hjælp af robots.txt filen. Men lige hvor er ikke umiddelbart til at se.

Med alle de dynamiske sider, må der være mange parameter i webmaster tool der kan sættes under webstedskonfiguration/webadresseparameter. Her kan du også se hvor mange sider der overvåges for hver parameter.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 07:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan laver I redirect fra happydays.nu til /se og /dk? På bruger ip eller sprog? Hvad sker der så med eksempelvis googlebot?

Når jeg checker server headers, svarer happydays.nu/ med 200, altså at siden findes, men i firefox og chrome bliver jeg viderestillet til /dk - Det sker imidlertid ikke i safari, så måske har I problemer med DC af den danske forside?

Fra Sæby
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 260
Fra  Happydays A/S Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

allerup:

Hvordan laver I redirect fra happydays.nu til /se og /dk? På bruger ip eller sprog? Hvad sker der så med eksempelvis googlebot?

Når jeg checker server headers, svarer happydays.nu/ med 200, altså at siden findes, men i firefox og chrome bliver jeg viderestillet til /dk - Det sker imidlertid ikke i safari, så måske har I problemer med DC af den danske forside?

Hej Per

Redirect er lavet således at hvis sproget er sat til dansk (da-DK) kommer du ind på den danske side.
Hvis sproget er sat til svensk (sv-SE) ryger du ind på den svenske.
Hvis sproget er sat til alt andet end da-DK eller sv-SE, ryger du ind på en landingpage hvor du bliver bedt om at vælge hvilket sprog du vil se siden på, og dit svar bliver gemt i en cookie, så du ikke ser landing page igen.

Så vidt jeg er blevet orienteret, gemmer Googlebotterne ikke cookies, så den vil altid blive spurgt om den er til dansk eller svensk, men ret mig gerne hvis jeg tager fejl.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristian Mølholt :

Så vidt jeg er blevet orienteret, gemmer Googlebotterne ikke cookies, så den vil altid blive spurgt om den er til dansk eller svensk, men ret mig gerne hvis jeg tager fejl.

Korrekt. Hverken Google eller nogle andre søgemaskiner understøtter cookies. Så hvis man laver en løsning der kræver dette ender man med at blive helt usynlig i søgemaskinerne. Og hvis man blot vælger at almindelige brugere skal tvinges til sprogvalg og man lader Google slippe igennem, så løber man en stor risiko for udelukkes.

Tvungne GEO-targeting løsninger dur ganske enkelt ikke i forhold til søgemaskinerne. Så du må vælge om du vil have dette - og så ingen søgemaskine-synlighed, eller ej.

Fra Sæby
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 260
Fra  Happydays A/S Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Og hvis man blot vælger at almindelige brugere skal tvinges til sprogvalg og man lader Google slippe igennem, så løber man en stor risiko for udelukkes.

Mener du at vi har bevæget os ud i noget der kan risikere udelukkelse?
Vi gør netop ikke forskel på Google og "almindelige" brugere af siden.

Kristian Mølholt:
... hvis sproget er sat til dansk (da-DK) kommer du ind på den danske side.
Hvis sproget er sat til svensk (sv-SE) ryger du ind på den svenske. Hvis sproget er sat til alt andet end da-DK eller sv-SE, ryger du ind på en landingpage hvor du bliver bedt om at vælge sprog, og dit valg bliver gemt i en cookie ...

Er det ikke måden at gøre det på uden at brugeren skal spørges hver gang de besøger siden?

Vi havde tidligere problemer med at få den svenske side indekseret eftersom vores redirect var lavet således at sproget skulle være sv-SE for at se den svenske, men det er der rettet op på.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke tid lige nu til at gennemse jeres website, men kort fortalt så VIL du få problemer, hvis du automatisk sender folk hen til forskellige sider alt efter deres IP eller language settings, eller hvis det kræver cookies at bruge sitet rigtigt.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:
Tvungne GEO-targeting løsninger dur ganske enkelt ikke i forhold til søgemaskinerne. Så du må vælge om du vil have dette - og så ingen søgemaskine-synlighed, eller ej.

AMEN! Den slags bærer præcist 62,89% af ansvaret for, at jeg ikke har ret meget hår på hovedet.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)