Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tips til at få Facebook Adwords klikpriser ned

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har ikke kørt facebook annoncer før, men har fornyeligt startet en kampagne for at få vores hus solgt (som iøvrigt er sat 13% ned hvis nogen er interesseret).

Der er oprettet en række annoncer med forskellige tekster og billeder og kan tydeligt se forskel på bare at variere billedet. Ingen problemer der...

Nu kunne jeg så godt tænke mig at få lidt bedre priser på mine klik. Så er der tip ang. dette?

Facebook foreslår jo selv nogle priser og jeg kan se hvad jeg betaler, men bør jeg fx. byde mindre end dette og kan jeg stadig regne med at få mine annoncer vist?

2,85-3,5 (og en enkelt helt oppe på 4,3x).

Er der nogen der kan give lidt tips angående dette?

Fra Vejle
Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

Lige først, super fedt initiativ i at prøve at sælge dit hus via Facebook! Det er min erfaring, at sådan noget fungerer godt på Facebook.

Til dit egentlige spørgsmål, så er Facebook et auktionssystem som alle andre, dog inddrages CTR procenten dog heri. Så desto mere du kan forbedre den, desto bedre priser får du.

- Mvh Simon Jørgensen
www.Avali.dk - Online Markedsføring

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Jørgensen:

Hej Rasmus,

Lige først, super fedt initiativ i at prøve at sælge dit hus via Facebook! Det er min erfaring, at sådan noget fungerer godt på Facebook.

Til dit egentlige spørgsmål, så er Facebook et auktionssystem som alle andre, dog inddrages CTR procenten dog heri. Så desto mere du kan forbedre den, desto bedre priser får du.

Hej Simon

Mange tak for dit svar.

Det er bare lidt svært når man ikke som med Google Adwords har nogle direkte keywords man kan se hvad koster. Her konkurrerer vi jo reelt med alle andre der reklamerer ift vores målgruppe (hvilket i vores tilfælde er ret stor og reelt kun er begrænset til et ret stort aldersmæssigt segment og afgrænset til et område omkring København).

CTR ligger pt på 0,045 - 0.083

Fra Vejle
Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har du helt ret i, det er også derfor det er vigtigt du udvælger din målgruppe godt, ligesom du på adwords ville udvælge dine keywords. Men det handler om at prøve sig frem.

Før du kan få en bedre klikpris er du nødt til at komme op på en 0.1 % og det er der den reelle udfordring ligger. Prøv dig frem.

- Mvh Simon Jørgensen
www.Avali.dk - Online Markedsføring

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Simon også skriver, så ha en præcis målgruppe og nogle annoncer. Sæt prisen lige under hvad facebook foreslår. Det koster en del i starten, men i takt med at der bliver vist flere og flere af dine annoncer og din CTR stiger, kan du justere prisen langsomt ned dag for dag. VI snakker 5 eller 10 øre pr dag.

På et tidspunkt rammer du et punkt hvor facebook ikke vil være med længere og ikke viser dine annoncer, og så skal prisen altså et godt hak op igen. Juster nu ned igen langsomt, så den ligger lige over stop punktet, og du har et godt udgangspunkt. Hvor lang tid den kan ligge der og stadig være aktiv, er forskelligt, men så er det bare på den igen.

Held og lykke med salget, og del ikke tippet med så mange ;)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar :)

Kent Medom:

Sæt prisen lige under hvad facebook foreslår. Det koster en del i starten, men i takt med at der bliver vist flere og flere af dine annoncer og din CTR stiger, kan du justere prisen langsomt ned dag for dag. VI snakker 5 eller 10 øre pr dag.

Du mener over ikke?

Har I ellers nogen gode idéer til hvordan jeg rammer den gruppe mennesker bedre der er på udkig efter et nyt hus? Lige nu er det kun alder og geografi jeg filtrerer på. Og dette må jo siges at være ret generelt og derfor svært at få CTR op når langt størstedelen slet ikke er interesseret i min reklame.

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, du kan roligt sætte den lige under. Facebook overdriver altid for at kunne tjene mere. Det er min erfaring i hvert fald. Kører med en CTR på mellem 0,1 % - 0,3 %.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)