Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man det ? SEO

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har faldet over en hjemmeside nogle gange nu, der har mange forskellige domæner til koblet til deres hjemmesiden, det der er sjovt er at det er stort set alle deres kategorier på siden der har et ekstra domain tilkoblet siden.

 

? kan man det

Er det ok at have et domain tilkoblet hver kategori, og giver det noget ekstra til seo arbejdet -

Og gavner det at have flere domains til ens side, når der så laves link til siderne, da man så kan optimere alle under dominere og derved lave flere søgeord til alle kategorierne ??

 

 

Bellamodebørn legetøj og babytøj udsalg

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan man godt, forestil dig, at du får fat i et brugt domæne som har en masse indgående links. Herefter laver du en 301 redirect af domænet til din mappe/kategori. Det er faktisk brugt en del og går ofte under betegnelsen "dark links" :-) 

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan redirecte en million-miliard nye domæner til din hjemmeside - det vil alene ikke spille en rolle overfor søgemaskinerne.

Nogle brugere navigerer på sjove måder, og kan eksempelvis finde på at klikke ind på brødrister.dk , før de vælger at lave en google-søgning. Hvis man  har en række gode domæner, som man alligevel ikke bruger, kan man derfor med fordel kytte dem til eksempelvis sin webshop, inden man finder noget mere fornuftigt at bruge dem til.

Derudover kan domænerne eksempelvis bruges til brandingformål, da det kan være nemmere at huske brødrister.dk , end john-og-hannes-isenkræmmerbutik.dk/shop/varegrupper/5862-broedristere.aspx

/ Emil

Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder spændene, og som jeg ser det giver det en fordel når der skal laves link til ens sider og kategorier, det er muligt at opsætte ens sider på linkkateloer flere gange det samme sted, og derved få mere juice.

og jeg kan så lave flere søgeord til mine kategorier hurtigere og uden at Google ser at jeg over linker til siden.

Bellamodebørn legetøj og babytøj udsalg

Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der et sted hvor man kan finde brugte domæne sider, og se deres ingående links ?

Bellamodebørn legetøj og babytøj udsalg

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tror du ikke katalogejere og Google er klogere end som så?

De kan jo sagtens se du laver en 301 redirect.

Der hvor jeg ser muligheden, er nedlagte domæner hvor man redirecter eksisterende linkjuice, det andet du nævner er spild af tid.

Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Men vi er enige om at Google ikke ser noget problem i at have flere domæner til siderne, og så lave en 301 redirect, som du siger er det rigtigt.

 

 

Bellamodebørn legetøj og babytøj udsalg

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Oxkjær:

Det kan man godt, forestil dig, at du får fat i et brugt domæne som har en masse indgående links. Herefter laver du en 301 redirect af domænet til din mappe/kategori. Det er faktisk brugt en del og går ofte under betegnelsen "dark links" :-) 



Men mister linksene ikke værdien, hvis indholdet ikke er næsten det samme, som det indlæg, der var på hjemmesiden før domænet blev lagt ned? 

Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg også mene at de gør, men de har måske samme trafik til siden fra de steder der linkes

 

Bellamodebørn legetøj og babytøj udsalg

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Linde:
Men mister linksene ikke værdien, hvis indholdet ikke er næsten det samme, som det indlæg, der var på hjemmesiden før domænet blev lagt ned?

Det er muligt de mister lidt værdi ved 301 redirecten, men de har stadigvæk værdi, det er i hvertfald min erfaring. Jeg mener også de mindst har lige så høj værdi som alle de tilfældige linkkataloger folk bruger tid på.

Det kræver selvfølgelig, at de sider der linker til domænet har noget værdi også, men jeg har da personligt nogle af disse "dark links" som har links fra sites med både PR4 og PR5 (ikke at PR i sig selv giver noget, men det fortæller dog lidt om domænets anseelse i Google) :-)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)