Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lever min hjemmeside op til Amino-kvalitets-kravet:)

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Brunkel:

Mange tak for svar.

Nu er jeg temmelig begynder når det handler om hjemmesider så jeg forstår faktisk ikke hvad det er du skriver.

Det giver god mening at det ikke er så fedt at der bare står velkommen når man søger på google jeg mente bare at man ville føle sig velkommen når man kom ind på siden.

Hvis jeg søger på google nu kommer følgende automatisk frem "Blæk og Print - Velkommen

www.blaekogprint.dk/ - Cached

blæk og print, blækpatroner, genfyld, københavn, Store Kongensgade, toner, laserprinter,

intet af det har jeg selv bestemt skulle komme frem men det beskirver vel i længden meget godt hvad vi laver. Hvordan bestemmer jeg selv præcis hvad der skal komme frem på google.

Mit første faneblad på siden hedder jo velkommen men kan jeg få noget andet til at dukke op på google?

Mikael christiansen:
masser af links på siden der forklare jeres produkt ville hjælpe på overskueligheden

Mener du hermed flere faneblade hvor vi i detaljer forklarer hvad det er vi gør når vi genfylder?

Mikael christiansen:
h1 og h2 er ikke brugt på siden dette ville gøre budskab mere klart hvad hver siden omhandler at lave en titlen til hver side og vis mange emmer på side lave undertitler på denne side

Hvad er H1 og H2??

1 hvilken cms har du ? wordpress joomla mv. kan man lave unikke titler velkomme er ikke bedste titlen på google.

en meget lang tekst uden der er links til undersider http://www.blaekogprint.dk/9380/Spørgsmål%20og%20svar

del lange tekster op i undersider derved få du mere indhold til søgemeskinerne

h1 er stort

h2 er mindre

tekste alm er mindste, det gøre store sider meget mere overskuelig og hjælper bruger hurtigt at finde info og hjælper google til at forstå hoved emme på siden

kan desuden lave opdeling tekst på mange måder en blog på siden er dog en god ide til at lave en interne links struktur på siden

 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 21. Jul 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus:

Er enig med de andre forslag, der er givet!

Men betal for guds skyld for at få fjernet linket:

Det vil gøre din hjemmeside mere professionel efter min menning.
 
Rasmus

Det er sandsynligvis glimrende råde der er givet og jeg takker, jeg har bare ikke forstand på de forskellige begreber og tænkte at der måske var en bog der forklarede det for begyndere.

Jeg har hidtil overbevist mig selv om at man ikke kunne fjerne "lav din egen hjemmeside" men det kan godt være at jeg lige skal tjecke igen, du har jo ret i at det ser ret dumt ud.

Tilmeldt 3. Jul 10
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis din strategi er at besøgende finder din hjemmeside via søgemaskinerne så har du langt igen (jvf. ovenstående råd om H1/H2, description, title, meta-tags). 

Hvis du derimod vil have en hjemmeside som du kan referere til, f.eks. via email, posters, anbefalinger, qr tags eller hvad ved jeg, så skal du vel primært tænke på indholdet på siden.

Så: hvad er din strategi for besøgende?

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt klart mit ønske at folk kan finde siden selvom de ikke kender til den i forvejen. Men selvfølgelig er det også et sted hvor eksisterende kunder lige kan gå ind og tjecke åbningstider m.v.

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten B:

Det er helt klart mit ønske at folk kan finde siden selvom de ikke kender til den i forvejen.

Som det ser ud lige nu, har din side simpelthen ikke en chance for at placere sig godt i søgemaskinerne. Der er ingen overskrifter til at indikere hvad siden handler om, de interne links på siden er uhensigtsmæssige, og jeg kunne blive ved.

Et lyspunkt på dit website er dog spørgsmål og svar-delen! Det er et punkt som alle websites burde have, og hvis den side bliver optimeret i forhold til overskrifter og nøgleord, så har den stort potentiale. For at udnytte potentialet fuldt ud, bør du som minimum benytte dig af overskrifter (H1) og under-overskrifter (H2) på siden. Det nedenstående billede er et forslag til hvordan du kunne opbygge siden:

Nu har jeg aldrig arbejdet med mono.net, men hvis deres system ikke tilbyder dig at gøre det på denne måde, så synes jeg at du skal droppe det, og finde en anden løsning.

Jeg er lidt i tvivl om det er dårlig etikette at tilbyde mine tjenester når du spørger om hjælp til at lave din egen side, men du skal da lige have tilbuddet. Jeg vil kunne genopbygge din side fra bunden, så den både bliver pænere, mere funktionel og ikke mindst mere søgemaskinevenlig - prisen kommer til at ligge under 2000 kr. Hvis det har interesse skal du være velkommen til at kontakte mig på mikkelsentheis@gmail.com - hvis ikke, så se venligst bort fra denne del af indlægget :-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit fyldige svar. Det sætter jeg pris på.

Det er selvfølgelig helt fint at du tilbyder dine services. Lige p.t. vil jeg bestemt satse på at blive hos mono så jeg selv undervejs kan gå ind og rette til. Nu har jeg jo brugt tid på at lære deres system at kende.

Jeg vil bestemt undersøge om de ting du nævner kan lade sig gøre hos dem hvilket jeg satser på, da det lader til at der er en masse funktioner derinde jeg ikke har fået sat mig ind i.

Hvis jeg ikke selv bliver i stand til at opsætte det ordentligt med hensyn til søgemaskine synlighed vil jeg muligvis rekvirere hjælp fra nogle af alle de kloge amino-hoveder. Der er åbenbart flere, der som jeg forstår det. vil være i stand til at komme forbi i et par timer og sætte det ordentligt op både på hjemmesiden og inde på google adwords?

Det lader godt nok til at være en helt videnskab at få det til at fungere ordentligt og måske ikke bare noget jeg kan sætte mig ind i på et par dage:)

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten B:
Hvis jeg ikke selv bliver i stand til at opsætte det ordentligt med hensyn til søgemaskine synlighed vil jeg muligvis rekvirere hjælp fra nogle af alle de kloge amino-hoveder. Der er åbenbart flere, der som jeg forstår det. vil være i stand til at komme forbi i et par timer og sætte det ordentligt op både på hjemmesiden og inde på google adwords?

Held og lykke med det :-) Hvis du render ind i problemer undervejs, så spørg endelig i denne tråd - jeg ved at der er flere Aminoer der er startet helt fra bunden med hjemmesider og søgemaskinoptimering, men i længden har opnået resultater der virkelig har gavnet deres virksomhed.

Hvis jeg skulle hjælpe dig lidt på vej, så vil jeg dig et par råd:

  • Sørg for at bruge overskrifter (H1, H2, osv.) på alle sider. Det allerførste tekst på siden skal altid være en Overskrift 1 (H1). Derefter kan du bruge Overskrift 2 (H2) til din underoverskrifter. Når du skal bestemme hvad der skal stå i dine overskrifter, er en meget god tommelfingerregel at den skal være kort og præcis - folk skal gerne kunne regne ud hvad siden handler om, udelukkende ud fra overskriften.
  • Få lidt mere tekst på siden. Jo mere tekst du har, jo nemmere er det for Google at indentificere hvad din forskellige sider handler om. Samtidig tror jeg også det ville være tillidsvækkende for potentielle kunder, at kunne læse lidt mere om de services du tilbyder. I stedet for bare at beskrive hvad i laver, så tænk lidt over disse spørgsmål: Hvorfor skal kunden vælge lige netop mig fremfor mine konkurrenter? Tilbyder vi noget som ingen andre tilbyder? Har vi rigtig skarpe priser, ekstra god service, eller lignende, som kunne overbevise den besøgende om at vælge os? Tænk over hvilke informationer din besøgende leder efter, når du skriver teksterne - så kan det ikke gå helt galt!
  • Prøv at åbne et nyt dokument i Word. Skriv nu alle de spørgsmål ned, som en kunde nogensinde har stillet dig om dit fag. Hvert evig eneste spørgsmål! Det næste skridt er så at svare på dem allesammen. Det er et stort projekt, men hvis man ikke har den store tekniske viden om søgemaskineoptimering, så er det her en af de bedste måder at stige i Google på.

Det er skrevet lidt hurtigt, og det er derfor lidt kringlet. Hvis du har nogle spørgsmål så skyd endelig løs, så vil jeg forsøge at få svaret indenfor de næste dage :-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Til TheisM

Det er rigtig gode ideeer du kommer med. Det vil jeg bestemt kigge på når jeg vender tilbage fra ferie. Mange tak

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt Morten - nyd din ferie!

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)