Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der en bagatelgrænse ?????

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg laver lidt smykker i min fritid - køber materialer på danske hjemmesider.

Mange har vist interesse for mine ting og jeg har derfor solgt til venner og bekendte.Mine smykker udstiller jeg på en Facebook gruppe - og sælger også på den måde.

 Nu er der så en ven der henleder min opmærksomhed på beskatning af den slags salg. En gammel skolekammerat sagde til mig at der er en bagatel grænse for hvornår man skal momsregistreres og beskattes på 30.000 kroner årligt - men jeg har ikke haft helt til at få det bekræftet trods megen surfen på SKATS hjemmeside.

Er der nogen her der ved noget om denne bagatelgrænse og eventuelt kan henvise til hvor jeg finder det beskrevet. Skal jeg beskattes vil jeg nemlig omgående stoppe mit salg, da jeg i givet fald skal prissætte smykkerne langt højere end nu, hvor min fortjeneste er yderst begrænset.

 

Kizzie

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal betale skat af dit overskud, uanset hvor beskedent det er.

Det din ven måske tænker på, er pligten til at lade sig momsregistrere. Her går grænsen ved en omsætning på 50.000 kr.

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at læse denne og den ikke besvarer dine spørsmål:

http://www.tax.dk/pjecer/momsregistrering.htm

Er der derudover tale om organiseret salg - altså salg du udføre kontinuerligt, skal du nok betale b-skat af den indkomst du får, - prøv at tage kontakt til skat for de eksakte regler.. med mht momsen skal du som du står i artiklen over en oms. på 50.000 kr.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er IKKE nogen bagatelgrænse for, hvornår noget skal medregnes til din skattepligtige indkomst. Hvad du tjener på at sælge smykker skal selvangives. Hvor meget du skal betale i SKAT afhænger af om du har anden indkomst.

I relation til moms er dtr en bagatelgrænse. Hvis dit salg ligger under 50.000 kr. over løbende 12 måneder skal du ikke momsregistreres.

/Henrik

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har en beskeden fortjeneste, vil skatten også kun blive beskeden. Salgspris minus materialer, porto m.m. = overskud, som skal beskattes.  

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til alle for svar - så dropper jeg lige så stille og roligt mit beskedne smykkesalg igen og nøjes med at lave til eget forbrug og til gaver Big Smile

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)