Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Angivelse af B-indkomst som privatperson

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Har læst et par tråde om det, men håber nogen lige kan afklare om jeg har gjort dette korrekt.
Jeg har et fuldtidsjob til dagligt og har ved siden af udført en enkelt opgave, som jeg har fået betaling for. Dette angiver jeg i forskudsopgørelsen under rubrik 12 "Honorarer og løn til civile værnepligtige".

Næst, for at undgå et smæk til næste år, har jeg angivet i rubrik 340 "Ændring af opkrævning af B-skat mv." til "På indbetalingskort for 2011". Med dette skal jeg gerne modtage et girokort så jeg kan få betalt skatten af den nyligt indberettet b-indkomst med det samme. 

Har jeg glemt noget?

Fra Virum
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 172
Fra  Brason.dk Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

B-honorarer gives for enkeltstående opgaver, og er karakteriseret ved at du beholder lønmodtagerstatus overfor Skattevæsen og A-Kasse, og at du ikke får trukket skat af arbejdsgiver. Du kan vente med at betale skat til efter årsopgørelsen er gjort af Skattevæsenet. Det er vigtigt at du får beløbet opgivet i Skat, men skatteligningen følger helt af sig selv... senere.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nej..ser rigtigt ud.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har samme issue - men kan det virkelig passe at man ikke kan forudbetale arbejdsmarkedsbidraget ?

Synes det er pænt træls hvis man ikke kan :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)