Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO-overvejelser ifm. Titel og overskrifter i Joomla

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. May 11
Indlæg ialt: 21
Fra  Miss Captcha Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har nogle overvejlser omkring mine titles på min hjemmeside, der er lavet i Joomla: http://www.hodal.info

Jeg bruger et template, hvor alle mine titles bliver skrevet i h2. Det kan jeg selvfølgelig ændre til h1, så de bliver vurderet som vigtigere af Google. Men så tænkte jeg:

- Jeg vil gerne skrive fyldestgørende titles af hensyn til Google, f.eks. Priser på hjemmeside - Tilbud!

- Men jeg vil også gerne have pæne, korte, præcise overskrifter, f.eks. Priser, der svarer til menupunktet.

Så kan jeg jo sætte title til ikke at blive vist på siden, og indsætte en overskrift i min artikel (h1).

Er det en god måde at gøre det på ift. SEO? Skal jeg alligevel ændre mine title til h1 i mit template?

Jeg håber, I forstår hvad jeg mener :-)

De bedste hilsner, 
Grith 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. May 11
Indlæg ialt: 21
Fra  Miss Captcha Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det det forkerte forum, jeg har skrevet i? Savner nogle svar, kære aminoer...

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Grith

Rolig nu, der er gået 5 timer. Selvom Aminoerne er flinke til at hjælpe har de jo også andet at give sig til :).

Jeg vil anbefale dig at købe og installere SH404SEF, den kan håndtere al den slags SEO.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. May 11
Indlæg ialt: 21
Fra  Miss Captcha Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen alle efterfølgende indlæg fik en masse svar, så jeg følte mig forbigået :-) Men tak for dit svar.

Jeg har installeret SH404SEF (efter anbefaling fra dig), men har endnu ikke sat mig ind i det. Jeg skulle nu ikke betale for det...???

Selvom SH404SEF måske kan gøre tingene for mig, så er jeg stadig interesseret i betydningen i forhold til SEO, og hvad der er smartest at gøre.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Grith

Det er helt oplagt at have korte præcise overskrifter og så mere uddybende titler.

Overskrifterne skal "bare" vise de besøgende hvad siden handler om når de er derinde.

Ude på søgemaskinerne skal folk lokkes til, så der skal noget fængende til.

Derfor kan du sagtens gøre, som du nævner i eksemplet Smile


Billigt iPhone 4 cover og iPhone 3 cover
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. May 11
Indlæg ialt: 21
Fra  Miss Captcha Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Theis

Tak for dit svar. Det vil jeg så gå i gang med.

Skal jeg alligevel ændre mine title til h1 i mit template af hensyn til Google?

Go' søndag Smile

Grith

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt i tvivl om du blander begreberne lidt sammen...

Din titel er som det ligger i ordet din sides titel, - det der står allerøverst i browseren når du er inde på sitet..

h1 er en overskrift i din brødtekst.. og den ene udelukker ikke den anden,  tværtimod skal din h1 og h2 h3 h4 for den sags skyld gerne underbygge din titel på den enkelte side..

så når du klikker "vis kilde" når du besøger en ad dine sider på dit site, skal der gerne stå noget i retning af:

<title>titel på din side</title>

<h1>overskrift som underbygger din title</h1>

en masse tekst

<h2>underoversskift som underbygger din overskrift OG title</h2>

en masse mere tekst

 

osv osv osv.

Håber det giver mening.

vh/ Ulrik

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. May 11
Indlæg ialt: 21
Fra  Miss Captcha Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ulrik

Tak for dit svar.

Jeg blander ikke tingene sammen, men det kan man på en måde sige, at Joomla gør. Når jeg skriver min title, bliver den brugt som overskrift på siden (medmindre jeg fortæller Joomla, at den ikke skal vises).

Så jeg er klar over forskellen, men i tvivl om det måske var en god idé at blande dem. Men på baggrund af ovenstående svar, er jeg kommet frem til, at jeg vil behandle dem forskelligt.

Mvh.

Grith

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Grith

Joomla blander heller ikke begreberne sammen. "Titel" angiver titlen for din artikel i forhold til begrebet artikel, ikke i forhold til begrebet webside.

For at gøre det nemmere for masserne er det standard i Joomla at anvende artiklens titel som både titel og overskrift på websiden når artiklen vises på frontend.

Som jeg sagde tidligere kan du selv styre titel mm for websiden hvis du installerer SH404SEF. En alternativ løsning kunne også være, som du selv er inde på, at ikke vise artiklens titel på websiden. Hvilken løsning man foretrækker handler mest om arbejdsgange.

I forhold til dit template så bør du sørge for at du har 1 (og kun 1) h1 på hver side, derefter h2 og h3 som det passer med dit indhold.

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

jep joomla er lidt speciel at lave seo på det ved jeg godt, - men der findes yderligere plugins di kan installerer, som giver dig mulighed for at have individuelle titels og h1 tags - hvilket klar kan anbefales.. men tanken er jo som sådan god nok - da din h1 så, som jeg skrev før underbygger din titel.

lidt FOR meget måske endda.. jeg mener det plugin jeg taler om hedder ijoomla eller noget, - så vidt jeg husker giver det dig også større mulighed for at styre dine metadescriptions

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)