Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg mere trafik på min hjemmeside!?

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 14. May 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan får jeg mere trafik på min hjemmeside!

Jeg har en webshop, der hedder www.uglenogelefanten.dk og jeg sælger, Trælegetøj, Økologisk børnetøj, håndlavet puder med applikationer, dynebetræk til babydynen og hæklede vimpler. 

Jeg håber noget der kan hjælp mig, jeg mangle nogen god råd fra jer :)

Tak til alle sammen

mvh

uglenogelefanten.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej.

Udfyld din title på forsiden med de søgeord du satser på at blive fundet på. Jeg er rimelig sikker på der er et maximum på 65 tegn til sin title.

Du har ikke forfærdeligt meget tekst på forsiden, hvilket er vigtigt. Google er vilde med unikke tekster så det vil jeg stærkt anbefale dig. Skriv nogle tekster som er brugbare for dine kunder, hvor du også bruger dine søgeord, uden selvfølgelig at overdrive! Du kan eventuelt også lave en blog til siden hvor du kommer med nyheder mm. til sitet.

Derefter skal du også skaffe dig backlinks til din side, det er også en vigtig del af søgemaskineoptimering. Sørg for så meget du kan at din anker tekst til de links du skaffer har dine søgeord i. Links er som sagt vigtige for at komme op på Google, så skaf så mange du overhovedet kan! Du kan starte med at lave en fin signatur herinde på Amino hvor du linker til din shop.

Ellers en rigtig fin webshop du har dig! :-)

Hvis du vil have mig til at uddybe noget af det jeg har skrevet noget mere, så er du velkommen til at skrive en PB til mig. Ellers er jeg sikker på at der kommer en masse andre gode råd fra de kære folk herinde!

Held og lykke med shoppen! :-)

Mvh,
Daniel.

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den kommer lige over 2 indlæg. Kom til at klikke forkert.

En anden ting du kunne gøre var at lave dine url'er mere venlige, så de ser bedre ud i google og derved får folk til at klikke på dem.

Derudover skal alle dine sider have unikke titler. Prøv at lav denne søgning på google site:http://www.uglenogelefanten.dk/ og du vil se, hvordan dine søgeresultater ser ud i google.

Det er rigtigt godt, at du har tekster under hver kategori, som fx http://www.uglenogelefanten.dk/category.php?id_category=11 - men du må meget gerne lave dem længere og have gode lange beskrivelser under hvert produkt.

Men husk også at lave linkbuilding til siden, så du får nogle indgående links.

Din shop er super lækker og med et fedt design.Yes

Tilmeldt 14. May 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

En hurtig og langt fra dybdegående gennemgang af din side, giver et par praj om hvad du kan gøre..

1. og fremmst så svarer din side både med og uden www - det vil side dit indhold principielt ligger på to domæner i googles øjne.. Du skal få enten dig selv, din udvikler eller din host til at lave en 301 redirect fra enten non www til www eller omvendt - afh. af hvilken side du har bestemt dig for at markedsføre.. for lige nu har du DC problemer, - det kommer du udover ved ovenstående manøvre..

2. Dine sidetitler - det der står allerøverst i browseren lige nu "optimerer" du din forside til "Uglen og Elefanten" - der er der formentligt ikke ret mange der søger på i google, - og dem der gør kender dig allerede i forvejen.. - Google viser et sted mellem 65-70 tegn i sidetitler - (og læser lidt flere) - brug som min. dem de viser på ALLE sider - og de skal være unikke, og sigende om den enkelte side.. Bla har du en der hedder "Tørklæder med blomster - Uglen og Elefanten" - Du skal tænke som dine kunder - lave søgeordsanalyser - er "Tørklæder med blomster" - det folk søger efter??? - Det er ikke usansynligt - men er der en "frase" som måske er endnu bedre/sigende end det? - Kan du fylde noget mere på måske? Og igen "uglen og elefanten" er splid af plads i din titel.. Væk med det, og brug noget mere sigende om din produktside..

3.. - Meget meget meget mere tekst på de enkelte sider der fortæller og underbygger din title på den enkelte side..

4 Intern linkstruktur - udover din produktmenu.. Få linket godt  rundt på din side i dine brødtekster - det er meget mere sigende for søgemaskinerne med links sat i en kontekst - fremfor "bare" i produktmenuen, - og det kan sagtens gøres så det også fremmer brugervenligheden på dit site, hvis du gør det så det bliver intuitivt og naturligt..:)

5. brug "overskrifttags" h1-h6 når du skriver dine tekster.. igen er det med til at underbygge din sidetitler..

Såhhh - der er da lidt du kan gå igang med, for at optimere til søgemaskinerne, og få mere organisk trafik... men husk på, at det skaber måske ikke lige trafik i dag eller i morgen, - men over tid.. Er det akut du mangler trafik, så er det måske mere "betalt trafik" du er ude efter..

Håber du kan bruge det..;-)

/Ulrik

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Smile

Mere trafik kan eksempelvis komme fra Google. Problemet lige du er at din side er meget dårligt optimeret.

Hvis du går på Google og sørger efter www.uglenogelefanten.dk er beskrivelsen af siden:

Uglen og Elefanten. da. Velkommen, Log ind · Kurv: 0 vare varer (tom); Din konto · Forside · Tilbud · Nye produkter · Top sælgere · Kontakt os ...

Problemet kan endnu bedre ses hvis du går på Google og skriver:

site:www.uglenogelefanten.dk

På den måde kan du se hvad Google har indekseret og hvilke beskrivelser der er på dine sider. Som det er nu har Google valgt noget tekst fordi der ikke er udfyldt Meta description eller den er udfyldt meget kort.

Du har i øvrigt også nogle URL´er indekseret med en token der gør at man ved at klikke på linket kommer direkte ind i indkøbskurven MED varer i kurven.

Din side svarer både med og uden WWW uden at redirekte den ene. Dvs alt din indhold ligger på både uglenogelefanten.dk og www.uglenogelefanten.dk. Dette er dublicated content hvilket gør at Google ikke ser venligt på siden.

I dine kategorier kan man sortere efter pris/lagerstatus m.m. For hver sortering bliver der dannet en URL som Google kan indeksere. Dette skaber også DC content grundet samme indhold ligger på flere forskellige URL´er.

Jeg faldt lige over dette eksempel fra jeres nye varer på dårligt udfyldt meta description og title:

<title>New products - Uglen og Elefanten</title>
<meta name="description" content="Our new products" />

Derudover er URL´er ikke søgemaskinevenlige. I stedet for http://www.uglenogelefanten.dk/product.php?id_product=56 burde URL´en være http://www.uglenogelefanten.dk/magnet-puslespil.

Derudover kan der være ting jeg har overset i denne lille meget hurtige gennemgang. Hvis du ønsker besøgende fra Google er der i hvert en HEL del der skal arbejdes med.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver den tekst du godt vil have som link, fx denne tekst skal være et link - så marker du det og klikke på 'kæden' ved siden af punkt form opstillingen i editoren og her indsætter du det link du vil have.

Men for at overholde Amino's regler, skal du lave dit link i signaturen og det gør du under ret profil og ret debat indstillinger. Herinde skriver du dit link på ovenstående måde.

Det andet er noget man skal rode med i en fil (som jeg ikke lige kan huske, hvad hedder) men det er der helt sikkert en anden der kan.

 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik slog mig i opløbet Big Smile

Der er i hvert fald en del ting at arbejde med.

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Vil lige hurtigt komme med et par indput som ikke er beskrevet tidligere.

Din skrifttype er ikke særlig læsevenlig eller ej google venlig. Den tekst du anvender, fraråder alle eksperter. Syntes altså den krysedulleskrifttype du bruger, er meget svær at læse!

Din metakeywords på forsiden er: shop, prestashop (de er ikke så vigtige for google, men måske for yahoo, msn, bing osv. så få de rigtige søgeord sat ind her. eks. trælegetøj, økologisk legetøj osv)

Hvorfor bruger du lyseblå og lyserød? er det babyer du vil sælge til eller deres forældre Surprise Gør evt. din købsknap grøn eller bare fremhæve den mere. Den falder lidt ind i baggrunden.

Ser gaveindpakning i min kurv, men kan ikke huske at jeg fik tilbuddet. Ser så længere nede at det kan vælges dér. Det virker ikke så godt syntes jeg.

Jeg ser en rigtig fed wallstickers i din kategori "Børneværelset" men under wallstickers, kan jeg ikke finde den. Den er ellers rigtig fed! Har du den i din shop? Kan du selv se det ikke spiller for godt at vise nogle ting, som man ikke kan finde på din shop, og købe?

Jeg håber det hjælper sig lidt

Dbh

Michael Haahr

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)