Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aldrig på Facebook!

Side 1 ud af 11 (104 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Den holdning har jeg længe haft - for hvad skal jeg på Facebook?

Min erfaring med Facebook er minimal - og derfor må I gerne hjælpe mig... Wink

Jeg har siden opstart af min virksomhed, lagt vægt på professionalisme og er nervøs for, hvad der kan ske, hvis jeg opretter en facebook profil for min virksomhed www.ztrong.dk

Mine bekymringer er:

  1. At en eller anden skriver noget usæriøst eller upassende - så jeg/virksomheden fremstår ukompetent eller andre skrækscenarier..
  2. At jeg måske ikke er interesseret i, at alle skal være en del af mit netværk - og derved må afvise nogen..
  3. Kan man overhovedet styre en sådan side? Hvad kræver det? Også tidsmæssigt?
  4. Vil mine kunder, der er ledere og direktører, opfatte mig som uprofessionel, hvis jeg laver en Facebookside for Ztrong?

Fordelene kan jeg få øje på.. bl.a. lanchering af mine ydelser/kurser mm.

Så Aminoer.. HJÆLP - hvad er jeres erfaringer?

Med venlig hilsen Maibritt

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Man kan jo sige du har også Youtube.. det er jo lidt det samme.

Facebook kan være en rigtig god måde af få flere kunder på. Ja det er tidsmæssigt, men ikke mere ind alt andet.

Rigtig mange firmaer bruger Facebook, så du skal ikke være bange for at virke useriøs.

Held og lykke

Mvh

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Bruger du Facebook Emil?

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har desværre ikke nogen virksomhed. Men jeg kender folk der har. Tag min mester (ingen navne) han brugte facebook til virksomheden og endte med at han fik gode indput fra andre folk, endte med at vi fik flotte nye biler, som betød flere kunder og flottere ansigt udadtil.

Facebook er en god vej til millioner af mennesker.

Du har intet at være bange for det er bare om at komme igang!

Mvh

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Maibritt,

Der er mange muligheder for en virksomhed som din på facebook, du skal bare tænke ind i din side, hvad får man ud af at synes godt om din side.

Tror måske også du skal prøve at vende dine bekymringer om og se hvilke muligheder der er...

Hvis der er en som skriver noget useriøst, eller upassende så kan du jo hurtigt her komme det til livs ved at være den seriøse og svare igen på det som er postet... Eller du kan til nød, slette indlægget igen...

Dog skal du ikke være så bekymret for det useriøse, for personen er ikke lengere anonym, det står også på hans egen side, samt alle kan se hvem det er... Og det bedste er at dine andre venner typisk vil forsvare dig...

Når du først laver en virksomhedsside, ja så åbner du op for alle, men hvorfor er der nogen du ikke vil skal synes godt om din side? Hvis du vil bruge den til at netværke etc, så vil jeg heller anbefale linkedin.com

Du kan sagtens styre sådan en side, men vigtigst af alt, husk det er ikke en hjemmeside, altså du skal have aktiveret dine brugere, få dem til at være aktive, det giver også bedst mulig synlighed for dig ud på den enkeltes brugers egen væg som så kan resultere i en sneboldseffekt...

Rent tidsmæssigt skal du huske at du skal ikke skrive hver enesta dag, det kan hurtigt blive opfattet som spam, da det også kommer ud på dine brugers væg...

Om ledere og direktører vil opfatte dig som uprofessionel, det tvivler jeg stærkt på, men måske skal du først få dem ind på din side, og det gør du jo kun hvis de får noget ud af det...
Alle undersøgelser viser at du får kun "synes godt om" hvis de får noget ud af det, eller at de vil identificere sig med dig...
Her kan du jo passende tilbyde dem lidt rabat på dine kurser/ydelser, tilbyde dem nogle ting de ikke får på din hjemmeside, der er mange muligheder..

Men husk, vigtigste råd af alle, det er ikke en hjemmeside.... Du må skabe indhold, aktivitet for dine brugere, ellers får du intet ud af at have en side...

/Martin

 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ztrong:
At en eller anden skriver noget usæriøst eller upassende - så jeg/virksomheden fremstår ukompetent eller andre skrækscenarier..

Lad være med at komme med holdninger - lad være med at tage part i nogen som helst tvister. eller debatter (udover at være 'grøn' - alle elsker et grønt miljø). Opdater dine kunder med tiltag, konkurrencer, nye varer eller udvidelser.

ztrong:
At jeg måske ikke er interesseret i, at alle skal være en del af mit netværk - og derved må afvise nogen..

Igen - lad være med at dele noget som du/dit firma ikke vil stå inde for. Lad alle, der kan holde en god tone på din side, være velkommen - uanset om personen er ønsket eller ej.

ztrong:
Kan man overhovedet styre en sådan side? Hvad kræver det? Også tidsmæssigt?

Selvfølgelig - det er jo 'din'. Det kræver at du holder styr på dine opdateringer og dit indhold - du kan eventuelt lade andre (ansatte, familie, venner) hjælpe dig med at administrere siden.

ztrong:
Vil mine kunder, der er ledere og direktører, opfatte mig som uprofessionel, hvis jeg laver en Facebookside for Ztrong?

Så længe du ikke prakker folk 'skidtet' på, vil det jo være lige så professionelt som et nyhedsbrev; det er jo valgfrit for alle om de vil følge dig.

En af vores kunder på min arbejdsplads, har faktisk oprettet 13 FB sider - en til hver 'afdeling' af deres virksomhed - og det har boostet trafikken gevaldigt og det skaber også mere interesse for deres produkter.

Implementeringen af Facebook har også gjort det let for kundens kunder at dele informationer, muligheder, produkter, konkurrencer og så videre - og det er en god og nem måde at brede et budskab på en væg hos en potentiel kunde som sjældent sorterer opdateringer på vægge fra. Korte beskeder, direkte på brugernes væg - det giver respons.

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til jer alle.. gode vigtige råd... noterer vildt lige nu Yes

Ja, for nu kommer det næste spørgsmål... jeg ønsker jo en professionel Facebookside, som læner sig op af min egen hjemmeside og You Tube kanal - hvem kan lave det og hvad koster det?

Med venlig hilsen Maibritt Wink

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er forskel på om det er dig som person der vil på Facebook - eller du vil på som firma.

Hvis det er dig som person, så har du en profil - hvis det er dit firma, så laver man en facebookside (det kræver dog en profil også. Resten af indlægget handler kun om en facebookside, altså dit firmas tilstedeværelse.

ztrong:

  • At en eller anden skriver noget usæriøst eller upassende - så jeg/virksomheden fremstår ukompetent eller andre skrækscenarier..

Det vil ske. Men som administrator kan du selv bestemme hvad der skal have lov at blive stående. Jeg havnede i præcist det dilemma for nogen tid siden. Jeg har en facebookside for min kommende bog - og i den var der en troll som i den grad brød rammerne for hvad jeg synes var acceptabelt.
Jeg vendte mine tanker i tråden herAmino - og det mundede ud i et blogindlæg: Sådan håndterer du trolls på Facebook

ztrong:

  • At jeg måske ikke er interesseret i, at alle skal være en del af mit netværk - og derved må afvise nogen..

Det gør du vel også i det virkelige liv?

ztrong:

  • Kan man overhovedet styre en sådan side? Hvad kræver det? Også tidsmæssigt?

Ja, det kan man godt, men hvis du går på Facebook for at reklamere, så er det op ad bakke. Hensigten med min egen side er at give læserne en mulighed for at følge med i de sidste faser af bogens tilblivelse, give dem nyheder og uddrag før andre og lign. Men man skal gide at tale med sine brugere.

ztrong:

  • Vil mine kunder, der er ledere og direktører, opfatte mig som uprofessionel, hvis jeg laver en Facebookside for Ztrong

Det tror jeg næppe - det kommer helt an på hvad du laver der. Ikke om du er der eller ej. Starbucks er på Facebook, det samme er Novo Nordisk og Vestas - virker de useriøse af den grund?

Prøv evt at læse bogen "the thank you economy" af Gary Vaynerchuk. Det er en glimrende indføring i hvad sociale medier kan og hvad de ikke kan.

Søren

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg skal på Facebook er et klart som firma Ztrong og ikke Maibritt Isberg Andersen!

Du har flere vigtige pointer.. hvor meget tid vil det tage at administrere en Facebookside.. for netop at den fremstår professionel Wink Og hvad vil det koste...??

 

 

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

ztrong:
Ja, for nu kommer det næste spørgsmål... jeg ønsker jo en professionel Facebookside, som læner sig op af min egen hjemmeside og You Tube kanal - hvem kan lave det og hvad koster det?

Der er faktisk en del på Amino som specifikt tilbyder at lave FB sider for dig - men basalt set er det bare en lidt HTML hist og her, så det er ikke vanvittigt dyr (mener jeg så en der tilbød det for 300kr) - du kan fordel hurtigt søge lidt på Amino og tage kontakt til et par af dem som tilbyder det - men ellers, spørg en udvikler du har tillid til, hvis du kender en i forvejen.

Jeg vil også gerne tilbyde dig det, men ikke for 300 kr ;)

Side 1 ud af 11 (104 indlæg)