Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bedre SEO ved uendelige ord flere php sider?

Side 4 ud af 7 (66 indlæg)
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

seOrdbogen:
Du er bare helt galt på den mester :) hvorfor dog blive ved med at påstå noget som er forkert? og som alle herinde endda er så flinke at fortælle dig er forkert.
Hvad er det, der er forkert? Bruger google <meta name="description" i sin ranking-bedømmelse, ja eller nej? 

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Din påstand:

Google bruger ikke "meta description" til en pind...

Min påstand:

Jo, de bruger den til at lave "snippets" og dette kan være meget gunstigt at gøre

Din påstand:

det har jo ikke noget med SERP at gøre, og slet intet at gøre med SEO - og det er jo det vi taler om.

Min påstand:

Jo, det har rigtigt meget med SEO at gøre, SEO handler om at optimere ens synlighed og trafik på søgemaskinerne, og dermed også at have indbydende tekster / "snippets".
Og jo, det har formentlig også noget med SERP at gøre. Som Demib nævner, så ser Google 99% sikkert på CTR, alt andet ville simpelthen ikke give mening. Det er fuldstændig ligesom med Adwords, og det giver så meget mening at jeg ikke kunne forestille mig andet.

Så ja, jeg fortæller dig du er forkert på den, 2 gange faktisk. Men det er du ikke enig med mig i?  

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

SEO handler om at få så mange besøgende på relevante organiske søgninger som muligt - herunder at opnå en god CTR på de gode placeringer man får. Du kan ikke skille de to ting ad. "Annoncering" uden resultater er komplet ligegyldigt.

Derudover spiller CTR en direkte rolle for dine rankings. Hvis du har gode rankings, men lav CTR falder dine rankings meget hurtigt igen.

Det er jeg naturligvis principielt enig i. Men du får ikke en bedre placering på google ved at definere <meta description, og når man ikke får bedre placering ad den vej får man næppe heller en bedre CTR. Det er jo begrænset hvor mange visninger du har hvis du ligger på side 87 i 10-visnings SERP's. Alle starter ét sted, og det er fra 0. En god description kan give bedre CTR på en side der i forvejen er med i lad os sige top 30.  At bekymre sig om <meta description på en side der aldrig bliver vist og ligger som #4.556.009 er altså skønne spildte kræfter - den inddrages jo ikke engang i søgekriterierne - i forhold til de reelt virkende SEO tiltag man kan gøre, f.eks kigge lidt på sine URL'er, sine titles og naturligvis indholdet. Google er i øvrigt rigtig god til at vise relevant indhold i snippets-feltet, så det kan til tider være bedre at udelade meta-description helt. Hvis man som spørgeren har en masse sider der ikke er ordenligt indekseret og ligger som rosinen i pølseenden ville jeg nok bruge lidt tid på at søgeordsoptimere indholdet, frem for at spilde tid på <meta description. Når man så begynder at få hits på long tail søgninger osv kan man eksperimentere med nogle forsk meta descriptions og se om de giver bedre CTR. Men <meta description giver som sagt "ikke en pind" i sig selv (det var åbenbart voldsomt provokerende at kalde en spade for en spade :-) Man starter et sted, og det er altså sjældent problemet at man vises 200.000 gange om dagen men at der blot er få der klikker på linket, og man så kan forbedre CTR ved at forbedre description. Det kan lade sig gøre, men det er i grunden et "omvendt-scenarie" du beskriver. Du har ret, men det er virkelig unlikely at bedre descriptions -> flere CTR -> bedre rank, når man starter fra 0. Det går den anden vej rundt.

I øvrigt, nu har hele 2 nævnt Matt Cutts, uden dog at præcisere yderligere, som "argument" (jeg skal åbenbart blive benovet, bare jeg hører navnet, eller også tror de jeg ikke kender manden) for at jeg skulle tage fejl. Se f.eks http://www.mattcutts.com/blog/keywords-meta-tag-in-web-search/#comment-394618 : meta descriptions don’t count in scoring (that is, determining the scores which are then used to determine what order to show the results in). So changing your meta description tag won’t make your website rank higher

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

david k:
Du har ret

:) 

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

David K

Har du set nogen der siger at meta descriptions har en direkte indvirkning på rankings?

Du bliver ved ed at argumentere for at det ikke har nogen direkte indflydelse, men det er der jo heller ikke nogen der siger.

Derimod er der nogen der rigtigt påpeger at meta descriptions er en del af det at lave SEO. SEO er optimering til søgemaskiner. Gode descriptions er bestemt en del af SEO. Det er jo ikke kun rankingfaktorer der betegnes som SEO.

Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

seOrdbogen:

Din påstand:

Google bruger ikke "meta description" til en pind...

Min påstand:

Jo, de bruger den til at lave "snippets" og dette kan være meget gunstigt at gøre

Din påstand:

det har jo ikke noget med SERP at gøre, og slet intet at gøre med SEO - og det er jo det vi taler om.

Min påstand:

Du quotefucker. Jeg har ikke skrevet endsige antydet "det har jo ikke noget med SERP at gøre", for det har jo lige præcis noget med SERP og ikke noget som helst andet at gøre, al den stundt <meta descrpition kan blive vist i snippets. Du kan se mit svar til Mikkel. Men ingen <meta- tags har betydning for din placering i google. Det er et faktum, og det er et faktum at <title> ikke er et meta-tag. Så er det korrekt at bedre meta descriptions KAN give bedre CTR der KAN give bedre ranking på sigt, men det hjælper jo ikke den mand der har en side der slet ikke kommer med i søgninger. Her er content, title, url, headere, links mm det eneste der hjælper. OG. <meta decripton kan også giver FÆRRE klik, dvs dårligere CTR, hvis den er udformet dårligt og ikke rammer brugerens mål, den teoretisk positive bieffekt ved flere klik kan også være negativ.  <-emta description er i SEO-forstand toppen af kransekagen. 

Det er ren misinformation at påstå, at meta descriptions I SIG SELV giver bedre placering i google (men muligvis i Yahoo) - det svarer til at hævde, at "gode overskrifter giver mere salg". Ja, det KAN give mere salg, hvis og når nogle besøger din webshop, men "gode overskrifter" giver ikke mere salg i sig selv, hvis ikke der er nogen der besøger siden. <meta description har betydning når du ligger højt i SERP og skal "konkurrere" i SERP's om klik, men det har ingen betydning for din placering i google som udgangspunkt, og det var jo det der blev spurgt om, og det som nogle fejlagtig svarede.

Det er træls at blive nedgjort af folk der ikke kan læse indenad, eller ikke kan forstå et svar hvor det helt basale antages for implicit, f.eks at <meta description kan vises i snippets. Det er flintrende ligegyldigt på et spørgsmål der lyder "Hvis jeg vil forbedre min placering hos google"...Hvad ville du svare en person der spørger : "Hvordan bliver jeg millionær?" Svarene med <meta description ville i den sammenhæng lyde ala "køb for 5 mio kr aktier og se om de ikke bliver mere værd", men man er jo lige vidt når man ikke ejer 5 mio, dvs ikke er millionær. EOD når du quotefucker.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

David

Jeg spørger lige igen: Hvem er du mener påstår at meta descriptions påvirker rankings?

Der er flere der påpeger at Google bruger meta descriptions, men jeg kan ikke se hvem der skriver at de bruger det til ranking.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror der hvor de fleste går galt når de snakker SEO og det at udføre og tilbyde SEO, er at de ikke tænker over at det ikke kun handler om at skabe bedre placeringer. Det handler også om at skabe bedre placeringer på relevante søgeord, det handler om at skabe bedre placeringer på mindre relevante (men stadig inden for emnet) søgeord. Og det handler om konverteringer.

at få flere og bedre placeringer er en ting, som i langt de fleste tilfælde er en noget så nem opgave, men at få flere og bedre placeringer på relevante søgeord og fraser som der også bliver klikket på er en helt anden ting og noget sværere opgave. Når det så er opnået, tror folk så at SEO opgaven så er slut, men næ nej, i mange tilfælde skal hjemmesiden jo også lige have en kærlig hånd, og optimeres så den konvertere bedre.

Alt sammen er noget der for mig er en del af SEO.
- Flere relevante placeringer - Flere relevante klik - flere relevante brugere - konvertering. og selvfølgelig ligger der en helt del mere i det ;)

Og så til snakken om title og metatags. For mig har Title tagget altid været en del af metatags (selvom det ikke er det i virkeligheden). Men det er nok fordi, Title altid er blevet skrevet sammen med metadata, og sådan har det alle dage været. og så er det tit også nemmere at forklare det over for kunden som et metatag, da rigtig mange ikke aner hvad en title er. Så alt i alt har jeg intet problem med at folk kalder det en del af metatags, så længe de selv ved at det i virkeligheden ikke er en del af det.

Til trådstarter,
hvis du opretter siderne manuelt med flade filer (en fil pr side), vil jeg anbefale dig ikke at bruge filendelsen PHP, men i stedet html. da det køre langt hurtigere på en server. medmindre de er dynamiske, så vil det naturligvis være en anden ting.

Ja det kan bedre betale sig i forhold til SEO at dine filer hedder det samme som emnet, eller at du laver en rewrite på din index.php så den ikke viser ID, men i stedet en virtuel webadresse. Det er denne metode langt de fleste CMS løsninger bruger, også mit. jeg vil ikke gå får meget i detaljer, da der findes et hav af informationer om lige dette på nettet og her på amino. men dette er en god og hurtig metode til at få lavet sine urls om.

Husk dog også at 301 redirecte fra dine gamle URL's til de nye virtuelle, eller flade filer.

Med hensyn til metatags, skal du lave en god metadescription (den skal være sælgende og indeholde relevante søgeord for den side den er på, og ja være unik) man skal selvfølgelig ikke overdrive hvor meget man skriver i den.

metarobots hvis der er sider som ikke skal indekseres: <meta content="noindex" name="robots" />

Selvom metakeywords ikke bliver brugt, har jeg dog set en fordel i at bruge det alligevel, 1-3 søgeord/fraser, da det i nogen tilfælde kan gøre arbejdet nemmere med sosiale medier/bookmarks da man med nogle værktøjer kan få kopieret sine søgeord med over i tags feltet, som de fleste bookmarkingsteder bruger. og i denne forbindelse har det en fordel i forhold til SEO (men kun at linkbuilding arbejdet går lidt hurtigere) og da det går hurtigere får man også bygget lidt flere links og dermed bedre SEO.

Men det er jo en smagssag om man vil bruge dem eller ikke, jeg ser personligt en fordel i det, andre tænker, jamen så ser en konkurrent jo hvilke ord jeg fokusere på, og ja det er også rigtigt, men det ville de nu også kunne finde ud af på mange andre måder.

Som der er nogle andre der skriver, er det selvfølgelig også vigtigt med andre onsite ting, såsom h1, h2, tekster, billeder, interne links etc.

Så kom vi vidst ind på sporet igen :) men glem nu ikke title også, da den er utrolig vigtig.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er glad for du skriver EOD - er dog i tvivl om du kan stå ved det :)

Du burde ikke have sådan en aggressiv fremtoning ved f. eks. at fortælle folk at det de siger er noget vrøvl, og herefter selv komme med en udtalelse eller påstand som virkelig er noget vrøvl.

Stå da ved det du siger, og såfremt du finder ud af at det ikke er rigtigt, så indrøm at lige præcis den påstand ikke var korrekt, istedet for at prøve på at male et billede af at hvad du sagde kunne betyde mange ting, og var korrekt i sin forstand.

For mig at se virker det bare som om du har "misset" basics i SEO. SEO kan sagtens være at optimere din "snippet" når du f. eks. har en 5 plads på et givent søgeord på en given søgemaskine, og ligepræcis denne påstand - har du modsagt :) 

Dog vil jeg lige sige at jeg syntes det er super fedt du har din egen mening omkring tingene og ikke lader dig vælte af at adskillige personer modsiger dig og viser dig hvorfor du tager fejl. Det ville jo være forfærdeligt hvis du nu indrømmede at du havde tager fejl - RESPEKT :) 

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Fra Herlev
Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Dont feed the troll! Jeg troe at david k. er synnenomyn for den beryktede David Konrad og så kan du bar ligge så godt opgiv.

 

Side 4 ud af 7 (66 indlæg)