Hej alle, Hos min virksomhed har vi besluttet os for at dele et godt sikkerhedsråd ca. 3-4 gange om måneden. Det her sikkerhedsråd er noget enhver husstand skal kunne gøre brug af, gratis. Disse råd bliver skrevet på vores wordpress-blog, som automatisk poster det på vores facebook-wall, twitter profil og linkedin profil. Artiklerne bliver skrevet med en lidt sjov og lidt skæv vinkel, som forhåbentligt gør det lidt sjovere at læse om sikkerhed, end normalt. Målet med dette er, at folk synes godt om artiklerne og får lyst til at synes godt om vores facebook profil og får lyst til at dele det med deres venner når de ser et rigtigt godt og sjovt råd, som de aldrig selv havde tænkt på. Men.. Vi har brug for at få det kickstartet, og har brug for hjælp og inspiration til disse punkter:
Vores målgruppe her er veletablerede husstande, gerne familier. Facebook-siden ses på http://www.facebook.com/safegear Sikkerhedsråds-bloggen ses på http://www.safegear.dk/sikkerhedsraad Jeg håber mine med-aminoer kan komme med nogle idéer til hvordan jeg kan skabe viral-markedsføring og hvordan vi kan få det her op at køre. Skal vi ændre vores facebook side, i så fald hvordan? Jeg håber I har nogle kreative ting…. På forhånd mange mange tak! |
Hej yngvi,
Jeg har tidligere sagt et par borgerlige ord om ordet "automatisk". Essensen af talen, er at du ikke må undervurdere, at jeres engagement i facebooksiden føles meget overfladisk, hvis i ikke er der.
Som svar på dine bullits... :
Frist mig ind med noget meget brugbart indhold. Noget af så høj værdi, at jeg føler jeg går glip af noget hvis jeg ikke trykker synes godt om, og giver jer en chance.
Du kan efter min mening ikke regne med at folk kommer med egne råd. Du kan spørge efter dem, men jeg fornemmer ikke det er et emne, som lige umiddelbart er noget folk har meget at sige om. Hvis det skal ske, skal du bede om dem - og realistisk set vil der nok ikke være synderligt meget riv i kommentarfelterne før du har passeret 500-1000 fans.
Skulle jeg lige smide lidt inspiration på weber-grillen, så skulle det være - at du skal vise nogle ulykker - i stedet for at vise sikkerhedstip. Det vil have ENORMT meget større tiltrækningseffekt, fordi folk vil se blodet.... Der er kun én grund til jeg ser på Parkour, og det er IKKE fordi jeg synes de er gode til at springe
Kan du se mening i det, og også vil følge den, så anbefaler jeg dig at ændre titlen på facebooksiden så den fra start signalerer et mere "så-galt-kan-det-gå"-tema.. Jeg regner med at du ligeså tydeligt som mig, kan se hvorfor du kan sælge sikkerhedsudstyr til folk der er kommet for at se på ulykker.
/bigum