Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ÆØÅ og brug af ø

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nysgerrig, da jeg sidder og leger med en dansk side i HTML og havde et problem med ÆØÅ, som viste sig forkert.

Hvis man bruger:
æ = æ
ø = ø
å = å
Æ = Æ
Ø = Ø
Å = Å

Vil det så skade SEO eller er koderne nøjagtig det samme som søgemaskinerne ser?

Et eksempel kunne være i HTML at man havde skrevet "Spørgsmål" men for at vise den rigtig, så skrev "Spørgsmål"

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Smith:

Jeg er nysgerrig, da jeg sidder og leger med en dansk side i HTML og havde et problem med ÆØÅ, som viste sig forkert.

Hvis man bruger:
æ = æ
ø = ø
å = å
Æ = Æ
Ø = Ø
Å = Å

Vil det så skade SEO eller er koderne nøjagtig det samme som søgemaskinerne ser?

Et eksempel kunne være i HTML at man havde skrevet "Spørgsmål" men for at vise den rigtig, så skrev "Spørgsmål"

Hmm egentlig et udmærket spørgsmål. Det har jeg egentlig aldrig rigtig tænkt på. Jeg kigger lige med her.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil ikke skade SEO.

Men mit spørgsmål er, hvorfor er der problemer med ÆØÅ?

Har du lavet selve dokumentet/filen til UTF-8? har du lavet databasen og tabellerne samt felterne til utf-8? og er charset sat til utf-8?

Men uanset hvad kan Google sagtens løse de tegn som værende de korrekte bogstaver, de vil ikke se nøjsagtig det samme da de jo tydeligvis ser flere tegn :) men de vil stadig se æøåÆØÅ.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Fejlen skal jeg nok finde, men tak for svar.

Jeg var bare nysgerrig om det gav nogen negativ effekt.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan gemmer du filen som UTF-8 ?

Jeg har mange problemer med det med mit PHPlist system. Har fulgt nogle guider på nettet osv. men mine textmails udsendes stadig i mærkelige tegnsætninger :(

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør man fx med dreamweaver hvor man kan oprette filer som UTF-8, eller ved at konvertere dem i Dreamweaver til UTF-8 uden BOM. Det samme kan man gøre i gratisprogrammet notepad++. Det er meget nemt. Brug ikke notepad, da den har det med at gøre det lidt forkert.

Men man ska også huske at de underlige tegn SKAL erstattes med deres respektive æøå ÆØÅ før man konvertere, da man kan risikere at de bliver slettet, og det samme skal man gøre for tekst der står i en database.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)