Er det ikke bedre at have 100 likes, der er interesseret i dit produkt, som køber dine varer og som vil dele dine opdateringer, end have 10.000 likes, der kun er medlem fordi de har fået penge for det?
Jo det ville det være i den sammenhæng at de 10.000 likes ikke var relevante for dit produkt/ydelse eller at de ikke var blevet fundet med sammenhæng til den målgruppe som du har defineret for dit produkt.
Sammenlignet med Facebookkampagner hvor man ligeledes betaler for "fans" eller "likes", der er det jo reelt samme fremgangsmåde man benytter sig af.
Forskellen på at købe 'likes' og bruge 'facebookkampagner'.
Når du bestiller 10.000 indiske facebook 'likes' så sidder der tre indere, opretter 10.000 profiler, og trykker *LIKE* på din side. Det har meget tæt på ingen værdi. Man kan snakke om at giver en bitte værdi, i den forstand, at folk kan se der er mange fans, så tror de der er en masse at hente, og trykker dermed også *synes godt om*. Men du skal ikke regne med at sælge til disse 10.000 'mennesker'.
Facebook-kampagner, der er det rigtige mennesker. Dermed har du en chance for at sælge til disse mennesker.
Det er to forskellige slags 'mennesker', men skal du tjene penge, så skal du gå efter 2'eren.