Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I kløerne på SEO firma!

Side 1 ud af 6 (54 indlæg)
Fra Glejbjerg
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Fra  MD Electronic Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har en lille næsten nystartet webshop, og er kommet i kløerne på et stort ondt SEO firma.

De har gjort deres arbejde lidt fort godt. Aftalen er en såkaldt ”No cure, No pay” aftale som er bindene i 24 mdr. Hvis min side forsvinder fra side1 på Google, ophører betalingen i de måneder den er væk.

Et mine problemer er at jeg simpelthen ikke har råd til det her, og at jeg mener at de ikke er seriøse nok.

Jeg ved godt at jeg på tidspunkt tidligere i forløbet selv har sagt ja, men først efter flere gentagne opkald af firmaets sælger. Sælger lokkede med 20 gange flere kunder, dermed 20 gange mere indtjening, stor erfaring osv… Han fortalte at der ville gå ca. 8 til 12 måneder inden jeg skulle betale, da det var ca. den tid det ville tage for SEO arbejdet at virke.
De ville derefter foretage en seriøs linkbuilding, og tilmelde min shop til de mest relevante og seriøse link indeks.

Ca. en måned efter aftalens start lå min shop nummer 1 på side på Google, og straks efter lå der en regning.
Efter at shoppen er kommet på side 1 på Google, er der ikke kommet mærkbart flere kunder i shoppen, og konverteringen er kun en smule bedre. Men ikke 20 gange, ikke engang i nærheden. Jeg har nu holdt butikken kørende i ca. 7 måneder nu, og betalt for SEO arbejde i ca. 5 måneder, men SEO udgiften æder alt overskuddet, så jeg har svært ved at indkøbe nye varer, og betale for SEO samtidig med shop driften.

Jeg har kontaktet SEO firmaet og den ”flinke sælger” er nu blevet den ”sure chef”, og at jeg har bare at betale. Han argumenter for alt det arbejde de har foretaget især med linkbuilding.

Jeg er overhovedet ikke enig med ham. Hvis man Googler shop navnet er der ca. 3000 henvisninger. Mange af dem er jo selvfølgelig shoppens egne sider, og sider hvor shoppens navn har været vist i en Adwords reklame.
Der er også ca. 15-20 link indeks sider som også går igen og igen. De indeholder alle den tekst ordret som SEO firmaet fik skrevet til min forside. Det tolker jeg som deres hårdt arbejde med link building er ”copy-paste” arbejde.
Jeg havde forventet noget ”relevant og nyskrevet” på hver indekserings side.
Jeg synes det er sjusk!

Jeg er træt af at bokse med det her firma om betaling, deres arbejde osv.
Er der nogle som mener jeg er forkert på den, og eller har erfaring med hvordan man slipper ud af det her?

Hilsen Martin (som snart opgiver min webshop)

Proud owner of www.Lygteshop.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 445
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 5 person

Det lyder som en træls situation du er havnet i Martin. Som du selv skriver, så lyder det ikke til, at de bryder aftalen, og det er derfor også fair nok, at de fakturerer dig.

Du kunne jo selvfølgelig altid kulegrave aftalen for væsentlige ting de ikke overholder, men det er nok ikke tilfældet. Eller nogle formuleringer i mails, som kunne bruges til at argumentere for, at de har leveret et andet produkt.

Men ellers så skal du jo gøre op med dig selv, om du gider betale. Og hvis nej, så kan du jo lade dit foretagende gå konkurs. Ellers bliver du nok nødt til at fortsætte ufortrødent og så måske selv begynde at søgemaskineoptimere din side, så du ikke bare er på side 1, men i top3.

En helt igennem tosset idé kunne være at få et par stykker herinde til at hjælpe dig med noget SEO på nogle helt andre domæner, så de tog pladsen fra dig på side 1, og SEO-firmaet dermed ikke skulle betales...

Jeg fik lukket en masse ud der. Jeg håber du finder den bedste løsning på det hele =)

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Start med at læse den indgåede kontrakt og vurdere om de overholder deres del. Gør de det?

Hvis ikke så prøv at få en advokat til at se på aftalen, forklar ham hvordan du ser det og få ham til at annulere aftalen.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin_3:
Ca. en måned efter aftalens start lå min shop nummer 1 på side på Google

Hvilke søgeord er der tale om? Og er der kun tale om ét søgeord der skal være på side 1 for at aftalen er indfriet?

Martin_3:
men SEO udgiften æder alt overskuddet

Af ren nysgerrighed - hvor meget koster aftalen?

Martin_3:
Jeg havde forventet noget ”relevant og nyskrevet” på hver indekserings side.
Jeg synes det er sjusk!

Jeg kan godt følge dig, men desværre skal man ikke tage noget for givet. Det lyder umiddelbart til at de har indfriet deres del af aftalen - hvordan de har løst opgaven har de haft frie hænder til.

Med SEO aftaler gælder det lidt som med rengøringsaftaler. Alt bør skrives ned i en kontrakt. Skal bordene tørres af? Skal det være med en tør eller fugtig klud? Skal bordene tørres af hvis de ikke er ryddet etc?

Det kan virke overdrevet - men det er et nødvendigt skridt, for at undgå at blive skuffet.

Desværre har der været en del tråde omkring SEO firmaer, som på et eller andet plan, ikke ønsker det bedste for kunde. Trist start at få på en ny webshop.

Dbh. Chris

Fra Glejbjerg
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Fra  MD Electronic Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Chris

Søgeordet er "LED Lommelygte", et ord bestående af to ord.
Hvis man skriver dette i Google ligger min shop nummer 1 på side 1.

Aftalen koster ca. 1600 om måneden plus momse.
Shoppen er bygget over et fritidsprojekt som stille og roligt skulle udvide sig.
Vi har egentlig ok med kunder, men der er ikke den store fortjeneste på varene.

Jeg nævner ikke firmaets navn, da jeg ved de også kigger herinde. Men de ved godt at jeg er meget utilfreds.

Konkurs løsningen er ikke aktuel.

- og jeg har shop optimeret på mange andre søge ord, og shoppen ligger på side 1 på mange af mine varer. Nu mangler konverteringen bare...

SEO firmaet tager dog "credit" for at de andre ord som jeg har tilføjet, har fået mere værdi, for det arbejde de har gjort. Deres tanker forstår jeg simpelthen ikke...

Mit råd LAV SEO SELV og betal kun for rådgivningen.

Proud owner of www.Lygteshop.dk

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin.

Godt du ikke hænger firmaet ud. Basalt set, så lyder det som om at de følger aftalen. Om aftalen så har været dårlig fra start eller om han har lovet noget, det kan vi ikke forholde os til det. Vi bliver nødt til at kigge på kontrakten, altså den bindende aftale I har indgået.

Først og fremmest skal du tjekke op på de linkkataloger. Er det samme tekst, som står i dem alle? Hvis det er, så håber jeg der er en paragraf i kontrakten som sikrer dig som kunde. Fordi det kan på sigt virkelig skade din shop, og det må det simpelthen ikke.

Jeg synes 1600 ex. moms virker utrolig dyrt for det ord. Jeg vil mene at en SEO ekspert godt kunne have fået dig ét på det ord, ved at du gav dem 5.000 kr. max, og så ingen månedlig betaling. Nu løber det op i noget der ligner 30-40.000 kr. ex. moms.

Det med, at de tager 'credit' for at du også ligger højere rangeret på andre ord, kan de dog godt have ret i. Ved at lave en masse linkbuilding til din side, så giver de den jo noget troværdighed i Google. Den troværdighed som du har på dit domæne, smitter derfor også af på dine andre søgeord. Så det hjælper også dine andre placeringer.

Spørgsmålet er så, om deres arbejde rent faktisk har hjulpet. Eller om deres tilmeldinger bare er copy+paste. Fordi så er det dårlig stil.

Men hvis jeg må give dig et råd - så kig fremad. Fordi uanset hvad sælgeren har lovet, så kan du ingenting bruge til det nu. Du bliver nødt til at finde en løsning. Så som Per helt rigtigt er inde på, så læs kontrakten igennem. Overholder de alt?

Det lyder ikke som om det er en mulighed at indgå et forlig med dem, men ellers kunne det også være en mulighed.

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det virkeligt er så slemt, kunne du jo i princippet bare oprette din forside en gang til med et andet URL og lade google indeksere den. Så mister du helt sikkert nr. 1 position, ved dog ikke om det er lovligt. Men det er jo din side, så du kan vel gøre hvad der passer dig.

Du skal dog være klar på at overleve med ADWORDS og dne undersider i et stykke tid, inden aftalen udløber.

Som sagt aner ikke om det er lovligt. Det er nok ikke fair, men hvis du har gode argumenter for at de snyder dig, så er de vel heller ikke fair.

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Martin_3:
Søgeordet er "LED Lommelygte", et ord bestående af to ord.
Hvis man skriver dette i Google ligger min shop nummer 1 på side 1.

Hvis de hænger dig op på kr. 1600 hver måned på denne søgning som der er 880 af hver måned, så har de sgu taget røven på dig, og efter min mening burde de hænges ud med navn, for det er sgu at udnytte andre personer som ikke har den store forstand på SEO - kan du ikke sende mig en PB på hvem det er, så jeg ved hvor jeg ikke skal henvende mig - hvis du har andre søgeord du vil op på, så giver jeg dig gerne gratis info, til hvordan du gør dette - ja, det var bare min mening, det kan godt være den er forkert.

Fra Glejbjerg
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Fra  MD Electronic Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Caspar.
Teksten på forsiden af min shop som står i en ramme.
Den er kopieret ud i de indeks sider som de har tilmeldt mig til.
Derudover så har de også anvendt en tekst bid som jeg har skrevet og tilføjet den til deres uden min tilladelse.
Derudover er shoppen tilføjet flere indeks som slet ikke er relevant i forhold til det indhold jeg har.
De indeks hvor teksten varierer i forhold,er dem som jeg har tilføjet shoppen til.
Det er virkeligt dårlig stil og meget meget dyrt.

Hvad duplicate content i forhold til alt den indeksering??

 

Dino.
URL'en er også shopnavnet og den bliver der ikke ændret ved, uanset udfaldet.

Mvh Martin

 

Proud owner of www.Lygteshop.dk

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

 

Det er sgu synd for dig, at du er faldet for den slags SEO folk, og det er da nogle totalt amatører hvis det er dem som har oprettet dig i disse link kateloger eksempelvis, tjek din kontrakt om ikke du kan hænges dem op på dette Duplicate Content, for det vil skade din side i længden.

Tjek her.

Side 1 ud af 6 (54 indlæg)