Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I kløerne på SEO firma!

Side 4 ud af 6 (54 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 707
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Koludabyg:

mikmira:
Og håber ikke du er endnu en fisk i nettet hos firmaet som er meget negativt omtalt på disse sider

Er det Mediadirekt vi snakker om her...?

 

Ja, Rene´! Dem tror jeg vi er helt færdige med ikk´?

 

BH

Lars

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at starte "forfra" på et spritnyt domæne? Hvad siger kontrakten om det?

Venlig hilsen
Ole

Fra Glejbjerg
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Fra  MD Electronic Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ole

Tanken har været der mange gange.
Men jeg er ret glad for det domæne navn jeg har, og synes det er meget passende med mine ønsker for shoppen både nu og i fremtiden.

Allerede nu forbereder jeg salg af andre typer lygter end lige lommelygter, og er ved at lave aftaler med forskellige leverandører. Så forvent noget nyt på shoppen omkring vintertid.
Jeg har 300 kvm lagerhal med 6 meter til loftet, når den er fyldt op med lygter så er første mål nået :)

Kontrakten nævner ingenting om hvad jeg må eller ikke må... Defor har jeg også fjernet adgangen til SEO firmaet fra diverse steder, der vedrører shoppen.

/Martin

Proud owner of www.Lygteshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Martin:

Hej Chris

Søgeordet er "LED Lommelygte", et ord bestående af to ord.
Hvis man skriver dette i Google ligger min shop nummer 1 på side 1.

Aftalen koster ca. 1600 om måneden plus momse.
Shoppen er bygget over et fritidsprojekt som stille og roligt skulle udvide sig.
Vi har egentlig ok med kunder, men der er ikke den store fortjeneste på varene.

Jeg nævner ikke firmaets navn, da jeg ved de også kigger herinde. Men de ved godt at jeg er meget utilfreds.

Konkurs løsningen er ikke aktuel.

- og jeg har shop optimeret på mange andre søge ord, og shoppen ligger på side 1 på mange af mine varer. Nu mangler konverteringen bare...

SEO firmaet tager dog "credit" for at de andre ord som jeg har tilføjet, har fået mere værdi, for det arbejde de har gjort. Deres tanker forstår jeg simpelthen ikke...

Mit råd LAV SEO SELV og betal kun for rådgivningen.

Set ude fra lyder det til, at dit største problem er den dårlige konverteringsrate, ikke den gode førsteplads.

Det er jo dig selv, der har valgt termen og accepteret prisen, tænker jeg. Så det ligner lidt en ansvarsprojektion at flytte skylden for dårlig konverering / lav indtjening over på seo-bureauet.

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Haahr:

Det er jo helt vildt at betale 1600kr. i måneden for kun et søgeord, og så et søgeord der kun er 880 søgninger på, hver måned!

Tja, tjo. Kvalitet koster, og effekten er jo som ønsket. En førsteplads på kort tid.

Hvis vi anta'r, at 50% af søgetrafikken ca. går til førstepladsen, så er prisen også ganske konkurrencedygtig i forhold til fx AdWords-annoncering. 

Om det er en god forretning afhænger af så mange ting, men køber har jo sagt ok til prisen for førstepladsen ved indgåelse af kontrakten.

Folks konverteringsparathed er generelt lavere ved generiske termer -- lommelygte, led lommelygte -- end den er ved produkttermer -- billig nokia n8, så det grundlæggende problem i denne sag er vel mest, at de besøgende, der kommer, ikke konverterer til kunder.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er delvist enig med dig, Kasper.

Ja, kvalitet koster. Men dette er ikke kvalitet.. Tilmelde en side 10 linkkataloger med samme beskrivelse, og derefter score 1600 kr. x 24. Det er en ret god timeløn ;-)

Jeg er dog helt enig i, at køber har sagt ja. Uanset hvad sælger har lovet i telefonen, så har køber stadig selv sagt ja.. Han er ikke blevet tvunget.

Og ja - uden tvivl er konverteringen ret lav på det ret brede ord. Der kan være mange årsager til at man vælger at søge på det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Blom:

Jeg er delvist enig med dig, Kasper.

Ja, kvalitet koster. Men dette er ikke kvalitet.. Tilmelde en side 10 linkkataloger med samme beskrivelse, og derefter score 1600 kr. x 24. Det er en ret god timeløn ;-)

Jeg er dog helt enig i, at køber har sagt ja. Uanset hvad sælger har lovet i telefonen, så har køber stadig selv sagt ja.. Han er ikke blevet tvunget.

Og ja - uden tvivl er konverteringen ret lav på det ret brede ord. Der kan være mange årsager til at man vælger at søge på det.

Linkkatalogerne er det, køber har set, der er lavet, så vidt jeg kan forstå.

Det er da muligt, at der er mere lingbygningsarbejde bagved førstepladsen, som ikke er så let at få øje på.  

Derudover hvis målet var en førsteplads, og en førsteplads er opnået, så er vejen til målet jo lidt ligegyldig. 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er forholdsvis let at få øje på, det er blot at tjekke sine backlinks. Så kan man se hvor de kommer fra.

Og nej - synes ikke den er ligegyldig.. Når vi snakker SEO, så vil jeg faktisk mene den er rigtig vigtig. Der er 100 % nogle black hat folk der kunne sparke siden på #1 på alle søgeord, meeen hvis den så bliver smidt ud af google efter 3 måneder, så er det jo noget pis.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Blom:

Det er forholdsvis let at få øje på, det er blot at tjekke sine backlinks. Så kan man se hvor de kommer fra.

Og nej - synes ikke den er ligegyldig.. Når vi snakker SEO, så vil jeg faktisk mene den er rigtig vigtig. Der er 100 % nogle black hat folk der kunne sparke siden på #1 på alle søgeord, meeen hvis den så bliver smidt ud af google efter 3 måneder, så er det jo noget pis.

Det er selvfølgelig rigtigt, hvis man har adgang til hele det dansk webs linksstruktur via fx SitExplaration. Har du tjekket?

Det kunne jo også tænkes, at der var kanaliseret linkjuice via flere lag af indholdsnetværk igennem katalogerne for at opnå placeringen, og samtidig få det til at se nogenlunde rent og hvidt ud på overfladen; men det er ren spekulation. 

Ironisk nok er dit skrækscenario det, OP allerhelst vil opnå, altså at ryge ud igen ;)

Men på en no cure no pay-opgave er det jo i den grad også i bureauets interesse at holde placeringen.

Når det så er sagt, så kan jeg da sagtens se, at det er en rigtig kedelig situation at stå i, al den stund at konverteringerne udebli'r.

 

 

 

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Blom:

Det er forholdsvis let at få øje på, det er blot at tjekke sine backlinks. Så kan man se hvor de kommer fra.

Og nej - synes ikke den er ligegyldig.. Når vi snakker SEO, så vil jeg faktisk mene den er rigtig vigtig. Der er 100 % nogle black hat folk der kunne sparke siden på #1 på alle søgeord, meeen hvis den så bliver smidt ud af google efter 3 måneder, så er det jo noget pis.

Jeg vil både give dig ret Casper, og påpege en enkelt ting. Først og fremmest har du helt ret: man skal ikke bare opnå gode placeringer hurtigt og for enhver pris, da det meget vel kan være skadeligt, og dermed koste meget dyrt i sidste ende.

Når det er sagt, kan du slet ikke være sikker på at du kan se al linkværdi via en simpel backlinkchecker. Der er flere andre måder at overføre linkværdi på, end almindelige links - metoder der vel at mærke er helt white hat, som man normalt bare bruger til andre formål. Tænk kreativt Blom, så er jeg sikker på at du i hvert fald kan komme i tanke om en anden måde man kan sende linkværdi fra en hjemmeside til en anden Wink

/ Emil

 

Side 4 ud af 6 (54 indlæg)