Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er MLM skadeligt for Amino?

Side 5 ud af 21 (206 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg Må erkende ikke modstander direkte MLM med alt hemmeligt hader jeg op med alt info.

Lange indlæg hader jeg der ikke giver direkte info , men er skrevet så , de manipulere dem der læser.

Det skrevet lige før , fra Allan er simpelthen ikke noget der nævnes i en debat den der nævner dette ord , som havde millioner vis død har tabt debatten på forhånd.

Tror det høre hjemme på amino.dk dog med mere info frem , tror jeg debattrådene er langt lettere , dog er det MLM og har set debattere og ingen kan tvinge nogle til noget , men mon ikke åbenhed vinder til sidste . Jeg ser frem til det , tvivler bare det ændres for alle på dag et .

Om det derved overhovedet høre hjemme i et offentligt forum til debat , da mange vil køre meget hemmeligt , der siger du kan komme til kaffemøde vis ønsker mere info , der bliver intet frigivet i tråden. Derved nul debat derfra , derved er kun et reklame indlæg , bedste derved var man købte et sponsor links vis ikke ønsker debat eller i kunne køre jeres gruppe for jer selv i en lukket gruppe .men der falder hele ideen med et debatforum for det giver ingen værdi vis også ønsker nye medlemmer igennem amino.dk

derved meget op til dem dyrker MLM , hvilken vej det vil gå på amino.dk

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Henning:

hvorfor kan de ikke bare have et billede af hver ting

Nej det spurgte du bare ikke om!! hehe

Så du mener at et menneske kan sælge en lækker shampoo uden selv at kunne sige de har prøvet den? Eller sige den dufter lækkert uden at have duftet til den?

Eller prøvet en creme uden at have prøvet den på sin egen hud som har en vis fugtighedsgrad og så ladet andre prøve med en anden fugtighedsgrad for så at se hvilke kunder varen passer bedst til ud fra egen erfaring?

Tror Du en mobiltelefon sælger nogensinde får solgt noget uden at have en grundliggende viden omkring produktet og have det i hånden?

Jeg kan skrive 1000 linier på eksempler.

Viden ER magt - uvidenhed er den direkte vej til ingenting.

Og hvis ikke en potentiel MLM´er vil lave en engangsinvestering på 500 for produkter der kan videresælges for 1500, så er vedkommende ikke klar til business.

Jeg sælger kvalitetsprodukter, og ønsker ikke uvidende individer der vrøvler når der spørges ind til f.eks. ingrediensernes egenskaber og hvad de er godt for.

 

Køb ren argan olie her

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Rohde:

Rune Gjersvik:
Måske ville det være smart, hvis man kunne blokere kategorier man ikke har lyst til læse, så de ikke dukker op i ens debatoversigt.

Du kan selv bestemme hvilke kategorier der skal være på din forside. Se her: Dine Abonnementer

Så det er bare om at udelulle MLM kategorien.

Den havde jeg overset, bruger den heller ikke, og har ikke tænkt mig at bruge den, da jeg er moderator og gerne skal følge med alle steder, så ingen blokering af kategorier, og personer til mig :)

Men tak for tippet, jeg er sikker på at nogle andre vil kunne få glæde af det.

Mvh. Rune.

 

Tilføj mig på Twitter

Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Entrepreneur - Jan:
Umulius:
Jeg melder kulør. Jeg er heller ikke vild med MLM. Der er for mange i bunden af pyramiden, der aldrig får deres penge igen. Det er et spil drevet af grådighed og når der er én vinder er der mange tabere.
 
Det er desværre en af fordommene som hænger ved omkring MLM. Skal siges jeg ikke selv er i MLM men på vej om alt går vel som den der starter et MLM sleskab op. Dem der tjener mest i min afregningsplan er dem der laver mest, de tjener mere end mig hvis de etablerer deres netværk intelligent.
Hos mig skal man købe varer for 400-500 - for at have 1 stk. af hver - derefter er der ingen købe eller salgstvang. Men køber og sælger man ikke så tjener man ikke. Køber og sælger man meget så tjener man meget. Næsten ligesom business! wouw
Jeg vil ikke kalde det en fordom. I 1997 gik Albanien næsten konkurs og befolkningen gjorde oprør på grund af pyramidespil, som er en del af MLM sammen med NM (network markteting) og RM (referral marketing). Derudover er salgsmetodikken præget af vækkelsesmøder ala præster på TV der laver indsamlinger.
Det er fair nok, at du er indenfor MLM. Men husk, at du er der, fordi du er grådig og vil score kassen. Så længe du er ærlig om dit motiv, så er det fint med mig. Jeg holder mig væk :)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:

Henning meldte sig selv på banen i en diskussion om MLM. Han postede et link med et engelsksproget synspunkt på MLM som indeholdt faktuelt mange forkerte ting. Og man kan ikke diskuttere med folk der ikke selv kan se at der er forkerte oplysninger i det man henviser til.

Henning har heller ikke kommenteret på min påvisning af god økonomi i MLM med kosmetiske produkter. Det er jo også kedeligt at diskuttere noget man faktuelt ikke har forstand på.

 

hov hov bassemand skrev jeg ikke et sted hvorfor du fik dine penge 6 gange igen og sælger kun dobblede op

og fordi der var nogle faktuelle fejl i den henvisning betyder jo ikke at der ikke også var sandheder i den. så nu må vi lige op på hesten igen. inden du bliver for selvfed

Fra Flensborg
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Smith:
Ligemeget hvordan vi vender og drejer det, så er MLM perfekt for dem som ikke vil udvikle deres egne produkter og simpelt hen, sælge andres

 

Så er det på plads - MLM kan ikke afskaffes på Amino da 95% af os er MLMer

Stick out tongue

Monse

 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:

Henning:

hvorfor kan de ikke bare have et billede af hver ting

 

Nej det spurgte du bare ikke om!! hehe

Så du mener at et menneske kan sælge en lækker shampoo uden selv at kunne sige de har prøvet den? Eller sige den dufter lækkert uden at have duftet til den?

Eller prøvet en creme uden at have prøvet den på sin egen hud som har en vis fugtighedsgrad og så ladet andre prøve med en anden fugtighedsgrad for så at se hvilke kunder varen passer bedst til ud fra egen erfaring?

Tror Du en mobiltelefon sælger nogensinde får solgt noget uden at have en grundliggende viden omkring produktet og have det i hånden?

Jeg kan skrive 1000 linier på eksempler.

Viden ER magt - uvidenhed er den direkte vej til ingenting.

Og hvis ikke en potentiel MLM´er vil lave en engangsinvestering på 500 for produkter der kan videresælges for 1500, så er vedkommende ikke klar til business.

Jeg sælger kvalitetsprodukter, og ønsker ikke uvidende individer der vrøvler når der spørges ind til f.eks. ingrediensernes egenskaber og hvad de er godt for.

 

 

hvorfor så ikke vareprøver

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

Det drejer sig om at få forhandlere, der skaffer forhandlere, der skaffer forhandlere osv. osv. Og da jeg har det med at være ret produktorienteret, har jeg hver gang stillet spørgsmålet: "Er der ikke nogen der skal købe produktet et eller andet sted, hvis man skal tjene alle de penge der er på det utroligt omfattende diagram du viser mig?".

Jeg har faktisk aldrig fået et konkret svar, så jeg kan desværre ikke dele det her.

Se dette videoindslag - så får du det forklaret fuldstændig fra Adam og Eva - meget pædagogisk, og på kun 14 minutter. Wink

Forhåbentlig vil du kunne se, at det i høj grad handler om produkter. Dog handler det ikke om at afsætte produkter, det handler om at BRUGE produkter, og finde andre, som har lyst til også at BRUGE produkterne, og få dem til at finde andre, der har lyst til at BRUGE produkterne.

Hvis man hellere vil jagte det ene salg efter det andet og pushe produkter ligesom i traditionel business - så kan man også det, både ved at oprette en fysisk butik med produkterne eller sælge dem online, det er bare ikke det, der er hovedformålet med forretningsmodellen.

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

Lasse Smith:
Ligemeget hvordan vi vender og drejer det, så er MLM perfekt for dem som ikke vil udvikle deres egne produkter og simpelt hen, sælge andres.

Det er jeg ikke helt enig i.

jeg har nu lyttet til lidt forskellige forretningsmuligheder, ikke fordi jeg regnede med at jeg skulle være Networker, men fordi det aldrig kan skade at høre om nye muligheder. Og MLM som model, er der helt sikkert en del muligheder i.

Men én ting der har været fælles for dem jeg har hørt på er, at det netop ikke drejer sig om at sælge andres produkter.

Det drejer sig tilsyneladende heller ikke om at få andre til at afsætte andres produkter. Så tænker man, at det så må dreje sig om at få andre til at få nogle helt andre til at afsætte andres produkter. Men det er også forkert.

Det drejer sig om at få forhandlere, der skaffer forhandlere, der skaffer forhandlere osv. osv. Og da jeg har det med at være ret produktorienteret, har jeg hver gang stillet spørgsmålet: "Er der ikke nogen der skal købe produktet et eller andet sted, hvis man skal tjene alle de penge der er på det utroligt omfattende diagram du viser mig?".

Jeg har faktisk aldrig fået et konkret svar, så jeg kan desværre ikke dele det her.

Men så længe planerne er skruet sådan sammen, er det heller ikke noget for mig. Der er det langt lettere at erstatte startpakken med kontanter, så er det ligesom lidt lettere at forholde sig til.

Om MLM hører til på Amino, vil jeg ikke blande mig i. Men jeg har bemærket at især MLM kategorien er fyldt med en del utroligt succesfulde mennesker, der stort set alle tjener mere end hvad jeg kunne drømme om.  De er oftest meget synlige i en periode, og forsvinder så lige pludselig fra den ene dag til den anden.

Der er selvfølgelig undtagelser, det er der altid, men overordnet ser det sådan ud.

 

Sådan nogle netværk er også dem jeg skrev man skal passe på med.
Men jeg tror ikke at alle MLM er fusk, selvfølgelig skal deres fokus være at sælge.
Måske er deres fokus på forhandlere netop fordi at så mange sælger sig selv for meget på at man kan blive rig på at have forhandlere og ikke at være god til at sælge selve produktet?

Det kan være at mange netværk, køre af sporet af selve meningen med rekruttering eller mener MLMerne herinde at det bare handler om at rekruttere nye startpakke købere?
Fordi hvis i mener dette er meningen, så kan jeg ihverfald ikke se forskellen mellem en pyramide opstilling og MLM.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Umulius:
Det er fair nok, at du er indenfor MLM. Men husk, at du er der, fordi du er grådig og vil score kassen. Så længe du er ærlig om dit motiv, så er det fint med mig. Jeg holder mig væk :)

Prøv lige at læse hvad jeg skriver :)

Dit postulat om min grådighed og hensigter er det tåbeligste jeg nogensinde har set skrevet til mig af folk som ikke kender mig.

Mit motiv er ene og alene at vise at jeg kan - sekundært at tjene penge (naturligvis) - tertiært at donere til kooperativer der knokler hrådt for de råvarer der anvendes i mine produkter.

Så du kunne ikke være mere fjern i din opfattelse.

Køb ren argan olie her

Side 5 ud af 21 (206 indlæg)