Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er MLM skadeligt for Amino?

Side 15 ud af 21 (206 indlæg)
Fra Nordsjælland / Sydspanien
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 243
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Jeg vil gerne indrømme at jeg havde en lumsk bagtanke, ved at oprette indlægget!

Ideen var at få alle ikke-MLMerne til at lade vær med at skrive i MLM trådene, fordi de så ville fylde mindre, og det tror jeg faktisk ville gøre Amino til et bedre sted for alle parter :-)

Synes jeg faktisk er et rigtig godt initiativ og en god idé, hvorfor ikke bare lave det som tråd?

MVM

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man renser denne tråd for fordomme, så er der nærmest ingen indlæg tilbage... Og det gælder sådan set begge "sider"...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej MVM

Først ville jeg egentligt gerne havde fokus på problemet, så spørgsmålet om MLM er skadeligt for Amino? er som jeg ser det første punkt! Hvis ikke var det intet problem, og ingen grund til en adfærdsændring.

Så kom det faktisk også frem at MLM'erne egenligt heller ikke var glade for den måde, deres fagområde blev diskutteret på, her på Amino.

Så troede jeg faktisk at grobunden var lagt, for en adfærdsændring umiddelbart ligner det jo at man kan lave en win-win situation.

Jeg havde faktisk håbet nogle andre ville komme med et lignende tanke! Jeg havde været den første udråbe den som genial, og været meget villig til at kaste mig ind i konstruktiv debat om hvordan den kunne udmøntes i praksis, selvom jeg på ingen måde har alle svarene!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Det indlæg du har sakset min kommentar fra, starter iøvrigt med "Hej MVM" så jeg kan ikke forstå hvordan du som privat person, kan mene at det var henvendt til dig, hvis du ikke taler på andres vegne :-)

Jeg saksede dit og Mikaels navn, for at vise, at det primært var jer to jeg skrev til.

Du har skrevet stort set lignende tekst til mig også - jeg gad bare ikke finde det frem, da jeg gik ud fra, at du kunne huske mere end 19 timer tilbage i tiden!?

Men fair nok - så får du dit tidligere udsagn her:

Lundsby:
At du mener man er nazist fordi man ikke er tosset med MLM, siger vist mere om dig end mig

Jeg vil gerne prøve at forklare det igen: Min kommentar har INTET med din holdning til MLM at gøre. Den har noget at gøre med din holdning til mennesker - hvilken du fint udstiller ved at sige, at du mener, der er nogen der er mindre værd end dig - fordi du mener, at din branche er bedre eller "mere iværksætter-agtig".  Om det så havde været affiliates, jurister, revisorer, brugtvognshandlere eller whatever - så havde min holdning været den samme.  

Og HVORFOR var det nu at MVM skrev den lange tekst om anden verdenskrig?

Fordi du og Mikael fejlagtigt tolkede mit indlæg! Cause and Effect. Siger det dig noget???

Al respekt for, at du vil forsøge at gøre MLM-trådene mindre støjende - men der findes dælme mere elegante måder at gøre det på!

Og som det også er nævnt tidligere, så det er svært at tro på, at det er din reelle hensigt, efter at du har kaldt hele branchen for båtnakker og bramfrit ytret at du ikke giver en skid for hverken branchen eller personerne i samme. 

---------

Til Mikael:

Alt ovenstående er udtryk for mine PRIVATE holdninger. Ikke for en hel branche eller for en hel gruppe af personer - bare så vi ikke kommer ud i en lang snak om, hvad du tror alle mine kollegaer mener. Wink

 

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Jeg vil gerne indrømme at jeg havde en lumsk bagtanke, ved at oprette indlægget!

Ideen var at få alle ikke-MLMerne til at lade vær med at skrive i MLM trådene, fordi de så ville fylde mindre, og det tror jeg faktisk ville gøre Amino til et bedre sted for alle parter :-)

Så drømmen var egentligt et fælles koncensus!

Lumske bagtanker kan sjælent styres. Jeg kunne godt tænke mig der var flere ikke mlm'er der skrev i mlm-trådene og ikke kun de samme 10 personer. Jo flere synspunkter jo flere nyanceret debatter får vi.   ( Seriøse debatter Yes     mudderkastningsdebatter No )

Når man elsker en forretningsmodel som tilfredsstiller ens behov, så er det svært at forstå andre ikke gider at høre om de muligheder der findes. Så helt fælles koncensus bliver det nok ikke i denne omgang.

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan

Du er da virkeligt i bakgear, men det var nok også for meget at forlange at du skulle forholde dig til den logiske brist i dit tidligere indlæg!

Faktum er bare at det var dig der begyndte med Nazisme og MVM der tog den til 2. verdenskrig. Og hvad det har med debatten at gøre, har jeg stadig svært ved at forstå.

Jeg indrømmer gerne at jeg ikke er tilhænger af Janteloven, jeg tror jeg er bedre end andre!

Se i øvrigt viceværtens faktisk video om Janteloven og der er også en lille kommentar om MLM.

Og blandt brancher, mennesker etc. har jeg klart også nogle jeg foretrækker fremfor andre.

Udover MLM har jeg ikke den store fidus til folk der sviner byen til, kører uforsvarligt, optimerer SU og virksomhedsordning, snyder i skat etc. Men det gør mig jo på ingen måde til Nazist, da jeg ikke kunne finde på at syntes dårligt om nogle pga. deres hudfarve eller religion.

Jeg kan slet ikke forstå at du har brug for sådanne sammenligner, kan du slet ikke se at det klæder dig uanmindeligt dårligt! og jeg kan heller ikke forestille mig at det gør noget godt for den branche du prøver at sætte i et bedre lys!

PS: Jeg ser du har firma sammen med Rie, håber at alt går vel med hendes projekt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Keld_J:
Jeg kunne godt tænke mig der var flere ikke mlm'er der skrev i mlm-trådene og ikke kun de samme 10 personer. Jo flere synspunkter jo flere nyanceret debatter får vi.  

Hej

Problemet, er egentligt at vi er nogle der er totale ligeglade.

Fx så ser jeg mere de debatter som et spørgsmål om religion. Og det betyder at man hurtigt farer op for at forsvare sint synspunkt.

Og for at lave noget analogi til krig og helvede, som der jo allerede er blevet nævnt i tråden her. Så er der ingen vinder af en krig. For soldaten der står i mudderet og skal kæmpe den politiske kamp, er det store overblik ikke målet. Men mere at overleve den korte kamp, for at kunne marchere videre til den næste, hvor man kæmper med livet som indsats. For at formidle et budskab.

Jeg ser mig ikke i stand til at skulle vadde fra mudderhul til mudderhul for noget som jeg ikke har en mening om. Jeg ser mig mere i stand til at vende det ryggen og lade folk udkæmpe deres korstog. Mens vi andre helliger os det som vi egentligt kan finde ud af.

Jeg har reelt set kun en holdning, og det er at forgår tingene indenfor lovens rammer, og man betaler sin skat, så må folk gøre hvad de vil. Da der jo findes fuskere inden for alle brancher, om det er mekanikere, murer, tømmer eller serigrafiske virksomheder. Og det gør at vi der driver reele virksomheder ikke skal neglicere det behov der er for at sætte andre i dårligt lys.

Problemet er ikke så meget om det er MLM, eller kapitalisme eller komunisme, man tror på, det er mere de ting som man sælger. Og her er problemet at rigtig mange danskere er nogle af de værste forbruger, sammen med hele den vestlige verden. Vi dræber konstant børn og arbejdere, via kemiske eller fysiske belastninger i jagten på billige produkter. Og så kikker vi os i spejlet om aften, med et smil på læben når vi har sparet 50 øre, og slået 3 mennesker ihjæl, men der er overskud, og vi har en tilfreds kunde.

For mig, er der andre ting end MLM der er vigtigere. Det er min overlevelse i et mere og mere globalt marked, hvor den danske produktion er ved at være historie, og hvor man kæmper mere og mere for at tjene 50 øre. Og i samme åndedræt ser at flere og flere faktisk fravælger DK uden så meget at have undersøgt priser. Men bare har en holdning om at det er billigere andre steder.

Og så kommer man næsten til det mest pinlige, for kvaliteten følger ikke automatisk med til Kina, den følger heller ikke automatisk med til fx Tjekiet. Der skal gøres en indsats. Og det er disse ting der mere fylder mit liv, end om den ene MLM virksomsomhed levere ordentlige produkter, eller om den nye mineral makeup fra MaxFactor er bedre end den fra Elisabeth Arden. Det kommer ikke mig ved.

/Kenneth

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Faktum er bare at det var dig der begyndte med Nazisme og MVM der tog den til 2. verdenskrig. Og hvad det har med debatten at gøre, har jeg stadig svært ved at forstå.

Vil du ikke bare for en gangs skyld please prøve at forholde dig til, hvad der reelt bliver skrevet - og så efterfølgende prøve at analysere det - inden du kommer med anklager?

Jeg startede ikke med at kalde dig racist. Jeg prøvede - på en frisk måde, synes jeg selv - at tegne et billede af en grønjakke, pga. din måde at udtrykke dig på.

At du så efterfølgende afslører, at du havde en helt anden agenda end den du oprindeligt lagde op til, kunne jeg jo på ingen måde vide på daværende tidspunkt.

Da MVM så gik ind og påpegede, at min sammenligning ikke var helt ved siden af - så kunne du jo passende have luftet din reelle bagtanke med tråden - men det gjorde du ikke.

Jeg fortryder stadig ikke den sammenligning - så vidt jeg kan se, er det også kun Mikael der har tolket den i retning af, at hele MLM-branchen nu går ind for etnisk udrensning. Med andre ord - jeg synes bare vi skal lade den ligge her, for vi kommer åbenlyst ikke videre med det.

----

Jeg har ikke firma med Rie længere. Jeg fik et tilbud om at blive koordinator sidste år - hvilket jeg sagde ja tak til, og Rie overtog mine kunder - og kører videre som selvstændig. 

Hun arbejder pt. med at få portalen www.efter5.dk op at køre - og det går vist OK.

 

 

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Problemet, er egentligt at vi er nogle der er totale ligeglade.

Fx så ser jeg mere de debatter som et spørgsmål om religion. Og det betyder at man hurtigt farer op for at forsvare sint synspunkt.

Vi er helt enig hvis man ikke gider at høre om noget så går man bare forbi. Der er også mange emner jeg springer over af den ene eller anden årsag. Noget bliver læst uden at deltage i debatten.

Men jeg har 100 % forståelse for at andre snakker om noget jeg ikke gider at høre om.

It's a free world. 

 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Fashion-Seller:

Det ville være fedt, hvis folk tjekkede op på så latterlige kommentarer, inden at de spyttede dem ud!

Du mener ik kapitalismen har fejlet? Kig på samtlige krige, kriser mm de sidste 100 år, og du har dit klare bevis på, at kapitalismen fejler i ligeså høj grad, som alle andre ismer!

Jeg kan se i har savnet mig. Denne båtnakke bemærkning magter jeg ikke kommentere på det er få langt ude.

Mht mine bemærkninger i denne tråd ikke lever op til MLM'ernes intellekt er vel fordi vi har været i denne sandkasse for længe.

Jeg skal ikke sige at der ikke er MLM firmaer der ikke er reelle men der er filen også mange der ikke er. Og måske overskygger de dårlige en god ide' men jeg tror det ikke. Jeg i har hvertfald gjort nogle af jer sure og det er godt.

Jeg og andre herinde ved nu at man kan ikke diskutere med jer, for der er ingen lys i lampen, i er programmeret til at sidde og savle jeres mundlir af, og når i får kritik så slynger i om jer med tal og slagsgas på den store klinge, og udbasunere hvor uværdige vi almindelige dødelige er til at indånde den samme luft som jer.

Jeg står stadigvæk fast på i er nogle sølle mennesker uden jeres egne meninger om jeres produkter. Dog ikke Mr. shampoo og Tennisspilleren fra Spanien det er et par af bagmændene i pyramiden, og at de ikke har sat lysky personer efter mig endnu fatter jeg ikke.

Mine indlæg er jo sjov og spas men kan der være lidt sandhed i nogle af dem, siden disse MLM'er kammer over på højt plan, det skal være alle ordenlige iværksætteres egen vurdering.

Dertil når nu jeg har brugt så fælt et mundtøj, så kan mit vel ikke stå alene, Jeg er blevet kaldt debil, og en der ville synes at Verden ville være et bedre sted uden sådanne som mig.

Så tøsepiger tør øjnene og tak en kiks, så er jeg tilbage igen ligeså snart i har grædt færdigt.

Side 15 ud af 21 (206 indlæg)