Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er MLM skadeligt for Amino?

Side 3 ud af 21 (206 indlæg)
Fra Flensborg
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Hej Allesammen

Jeg synes MLM er begyndt at fylde rigtigt meget på Amino, og har stillet mig selv og nu jer spørgsmålet om det er skadeligt for Amino.

Jeg skal blankt indrømme at jeg ikke har noget klart svar! På den ene side, synes jeg ikke at egentligt at MLM i praksis oftest er usmageligt. Og jeg mener på ingen måde at man kan kalde MLM'er for iværksættere!

Faktisk kan jeg blive lidt skræmt for om nogle ellers lovende iværksættere skulle ryge med på MLM vognen.

Men det sker sikkert ikke, dem der har potentialet til at skabe virksomheder, er sikkert for kloge til at ryge på den vogn. Jeg kan jo også være ligeglad, jeg er plus medlem så hvis jeg er træt af MLM kan jeg bare slå den kategori fra så hører jeg ikke mere til det. Og hvorfor skulle MLM folkene ikke havde et sted hvor de kan dele deres erfaringer og viden.

Så ja, hvad synes du? er MLM en skadelig virus der sænker bundniveauet for iværksætteri, eller er det godt at der er plads til alle?

Hvad er en iværksetter ?

Jeg kan desværre ikke se den helt store forskel på MLM og mange af de hjemmesider der er at finde på Amino.

Vi sælger alle en masse produkter - men flytter vi ikke bare en omsætning fra en hjemmeside til en anden.

Jeg er ikke iværksætter med mine forretninger af følgende grunde.

1. jeg dækker bare et behov som mine kunder allerede har.

2. den største del af min omsætnings fremgang tager jeg fra kollegaer

3. sammenlagt skaber jeg ikke flere arbejdspladser

4. jeg bringer ikke værdier til det danske samfund

Hvis min påstand er korrekt - hvor mange iværksetter er vi så på Amino

Se også lige følgende link http://da.wikipedia.org/wiki/Iv%C3%A6rks%C3%A6tter

monse

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kenneth

Det er det jeg mener webshop ejere, på Amino diskutere problemer og udveksler erfaringer, der er ingen glorificering af det at drive webshop snarere tværtimod. Nogle gang opnår de endda gode resultater som da Helle fra House-of-kids fik Post Danmark i tale.

Jeg har svært ved at se det forkerte i sælge varer. Men der bør ikke være tvivl om at salg kan skabe værdi, helst både for sælger og køber, såvel som producent.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,6 stjerner givet af 7 person

Lundsby:
At du mener man er nazist fordi man ikke er tosset med MLM, siger vist mere om dig end mig Wink

Næ, det siger bare noget om, at du er rigtig elendig til at drage paralleller - men du kan selvfølgelig også være ligeglad - oh du guds gave til iværksætteri. Stick out tongue

 

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Allan I:

Lundsby:
Jeg må indrømme at jeg sætter webshop ejere, i en helt anden kategori end MLM

Den eneste reelle virus der findes på Amino, er folk der tror de er bedre, smartere og mere "iværksætter-agtige" end andre.

Fy for den lede, for en klam holdning at have til andre mennesker. Ick!

Når der ikke er flere MLM'ere at svine til - så kommer turen vel til folk, der bare generelt ikke deler dine holdninger går jeg ud fra?

Jeg synes meget hellere du skulle tage din grønne jakke, dine army-støvler og dit hagekors armbind på, og gå ud og nyde aftensolen, i stedet for at sidde og overveje, hvilke kategorier der skal renses ud i på Amino.


Jeg er enig i den første del, men at sammenligne det med nazisme er alt for langt ude... 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Monse

Nu er jeg på ingen måde i stand til at dikterer en definition af en iværksætter. Det er selvfølgeligt op til den enkelte.

Men hvis der var en virksomheds starter, som dækkede nye behov hos sine kunder, skabte en større samlet omsætning, sammenlagt skabte flere arbejdspladser, bragte væsentlige værdier til det danske samfund, ja så ville jeg da inderligt håbe at vedkomne var tilstede her på Amino :-)

Hvis der ikke er nok af dem på Amino, burde man måske spørge sig selv hvad man kunne gøre for at tiltrække flere! Det lyder jo som resource fulde personer, der helt sikkert ville havde meget at bidrage med!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Jeg har svært ved at se det forkerte i sælge varer. Men der bør ikke være tvivl om at salg kan skabe værdi, helst både for sælger og køber, såvel som producent.

Det gør de jo netop ikke, de sidder idag for det meste og tuder over at de ikke kan konkurrerer med udlandet.

Undre mig lidt over hvor du læser på amino.

/Kenneth

 

Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jeg melder kulør. Jeg er heller ikke vild med MLM. Der er for mange i bunden af pyramiden, der aldrig får deres penge igen. Det er et spil drevet af grådighed og når der er én vinder er der mange tabere.

 

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

:-) http://www.twitter.com tricket ved Twitter er at man selv vælger hvem man vil høre fra.

Det trick findes osse på Amino nu. Man kan blokere for personer man ikke har lyst til at følge i tråde. Måske ville det være smart, hvis man kunne blokere kategorier man ikke har lyst til læse, så de ikke dukker op i ens debatoversigt.

Mvh. Rune.

 

Tilføj mig på Twitter

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Umulius:

Jeg melder kulør. Jeg er heller ikke vild med MLM. Der er for mange i bunden af pyramiden, der aldrig får deres penge igen. Det er et spil drevet af grådighed og når der er én vinder er der mange tabere.

 

 

hørt

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Umulius:

Lundsby:
Per Krabbe:
Lundsby:
selvfølgeligt i takt med at Twitter er vokset

Nu må du lige briefe mig - hvad pokker har Twitter med det her at gøre? Hvad sker der på Twitter jeg overset?
Som jeg oplever det, er en del af højere niveau af Amino debatten, flyttet over på Twitter!
 
Så er jeg glad for Twitter. For så kan Alfahanner der prædiker få lov til at tale om skabe followers og dem som ønsker debat og kan tåle modspil kan blive tilbage på Amino.
Jeg synes faktisk, her er meget mere rart på Amino for tiden end her har været før.

Dem på Twitter bruger det bare fordi det er en suveræn marketings kanal og de fleste følger faktisk med her på Amino og nogen af dem er ekspert bloggere, så er det op til dig om du nedgøre den energi de ligger i at dele deres viden igennem links til blogindlæg osv eller du ser værdi i det og måske lære noget nyt.

Angående denne debat om MLM, er den ikke allerede for længst færdig?
Der kommer enten et indlæg fra en MLM som lover guld og grønne skove, hvis man køber deres startpakke for xxxx,- kr.

Eller

Der bliver lavet et indlæg, hvor MLM skal nedgøres eller gøres semi ulovligt, gråzone agtig.

Ligemeget hvordan vi vender og drejer det, så er MLM perfekt for dem som ikke vil udvikle deres egne produkter og simpelt hen, sælge andres.
Det er rigtig man skal passe på, men det skal man vel også som affiliate sælger, software epusher, webudvikler, butiksejer osv.

Jeg undgår generelt disse diskussioner, men har i ikke haft denne diskussion 100vis af gange før?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Side 3 ud af 21 (206 indlæg)