Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er MLM skadeligt for Amino?

Side 21 ud af 21 (206 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Michael:

Som man kan læse ved siden af Aminos logo, står der " Mødestedet for iværksættere og selvstændigt erhvervsdrivende" - og begge ting er en mangelvare på Amino!

Langt, langt de fleste er enten skoleelever som omformulerer deres skoleopgaver eller folk som bruger internettet til en lille hyggeskilling på samme måde som man engang for længe siden kunne tjene lidt på at samle kuglepenne eller lægge vareprøver i kuverter.

At tale om at der er overhovedet er et niveau som kan sænkes, er ønsketænkning :)

Til gengæld er Amino - som hvilket som helst andet sted hvor mennesker kommunikerer med hinanden (og det gælder også for twitter etc.) - jo et sted hvor man kan lære noget af hinanden. Det kræver jo egentigt bare at man slår lyttebøfferne ud, og indser at man rent faktisk kan lære noget. Det sidste er oftest det sværeste.

Jeg deltager på Amino, fordi der er rigtigt mange mennesker der kan give mig input omkring mange ting. Jeg kan såmænd lære noget, ved blot at læse spørgsmålene uden at behøve at læse svarene.

MLM er et spændende emne, og fyldt med spændende mennesker. Jeg har aldrig fattet hvem der køber Apples produkter uden rigtigt at have råd til det, - men jeg er sikker på at det er de samme mekanismer som gør MLM hvervning mulig. Det vil jeg godt kunne lure af, - så jeg ville aldrig gå udenom et MLM indlæg.

 

På opfordring blev jeg bedt om at læse denne tråd - har ikke fulgt med/holdt mig opdateret på denne del (MLM/Network Marketing) af Amino, hvor jeg jo ellers husere i nu og da...

Hverken start, begyndelse eller fortsættelse i denne tråd har været interessant at kommentere eller give besyv med på... men så læser jeg din kommentar, Michael.... SÅDAN! - Det er simpelthen det bedste input jeg længe er faldet over - fra en der ikke umiddelbart har engagement i Network Marketing - så THUMBS UP herfra ;-)

Kan godt more mig en bette kun over at der dukker et indlæg op, hvor en Amino brugere synes vores branche fylder for meget på Amino - især da eftersom jeg har set Amino proklamere at her er over 100.000 brugere... ;-)

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Lasse Burholt:

Michael:

Som man kan læse ved siden af Aminos logo, står der " Mødestedet for iværksættere og selvstændigt erhvervsdrivende" - og begge ting er en mangelvare på Amino!

Langt, langt de fleste er enten skoleelever som omformulerer deres skoleopgaver eller folk som bruger internettet til en lille hyggeskilling på samme måde som man engang for længe siden kunne tjene lidt på at samle kuglepenne eller lægge vareprøver i kuverter.

At tale om at der er overhovedet er et niveau som kan sænkes, er ønsketænkning :)

Til gengæld er Amino - som hvilket som helst andet sted hvor mennesker kommunikerer med hinanden (og det gælder også for twitter etc.) - jo et sted hvor man kan lære noget af hinanden. Det kræver jo egentigt bare at man slår lyttebøfferne ud, og indser at man rent faktisk kan lære noget. Det sidste er oftest det sværeste.

Jeg deltager på Amino, fordi der er rigtigt mange mennesker der kan give mig input omkring mange ting. Jeg kan såmænd lære noget, ved blot at læse spørgsmålene uden at behøve at læse svarene.

MLM er et spændende emne, og fyldt med spændende mennesker. Jeg har aldrig fattet hvem der køber Apples produkter uden rigtigt at have råd til det, - men jeg er sikker på at det er de samme mekanismer som gør MLM hvervning mulig. Det vil jeg godt kunne lure af, - så jeg ville aldrig gå udenom et MLM indlæg.

På opfordring blev jeg bedt om at læse denne tråd - har ikke fulgt med/holdt mig opdateret på denne del (MLM/Network Marketing) af Amino, hvor jeg jo ellers husere i nu og da...

Hverken start, begyndelse eller fortsættelse i denne tråd har været interessant at kommentere eller give besyv med på... men så læser jeg din kommentar, Michael.... SÅDAN! - Det er simpelthen det bedste input jeg længe er faldet over - fra en der ikke umiddelbart har engagement i Network Marketing - så THUMBS UP herfra ;-)

Kan godt more mig en bette kun over at der dukker et indlæg op, hvor en Amino brugere synes vores branche fylder for meget på Amino - især da eftersom jeg har set Amino proklamere at her er over 100.000 brugere... ;-)

Lasse Burholt

Forstår ikke helt din begejstring for det, Michael skriver. Det er faktuelt forkert. 

Langt, langt de fleste er enten skoleelever som omformulerer deres skoleopgaver eller folk som bruger internettet til en lille hyggeskilling på samme måde som man engang for længe siden kunne tjene lidt på at samle kuglepenne eller lægge vareprøver i kuverter.

Det passer ikke og Thorborg har kommenteret på det flere gange. Der er masser af forretningsfolk, som blot læser med og blander sig i debatten, når de en sjælden gang har en eller anden konkret forespørgsel. Jeg får tit henvendelser fra iværksættere, der driver ganske lukrative forretninger, uden jeg nogensinde har set dem blande sig i debatten. Mange af dem siger også, når jeg taler med dem, at de kun følger med fra sidelinjen.

Derfor er det faktuelt forkert at generalisere Aminos brugerbase, som Michael gør i sit indlæg. Fordommen er sød nok, men den har absolut intet fundament i virkeligheden.

Som jeg tidligere har påpeget, så tror jeg de fleste opfatter MLM-debatterne som affald, fordi der sjældent er tale om konkrete problemstillinger. Det er ofte ren flufftalk omkring koncepter eller forretningsdrift i fugleperspektiv. Det er sjældent vi oplever en MLM-Amino, der spørger om konkret rådgivning til at afhjælpe en eller anden problemstilling, som personen har i relation til salg af et eller andet givent produkt.

Og meget kan man så mene om affiliate-branchen, som ofte bliver hevet ind i debatten. Men faktum er, at vi, der blandt andet beskæftiger os med affiliate marketing, i langt højere grad er nede i detaljerne omkring det vi laver. Og det virker fuldstændig gennemskueligt og håndgribeligt, at der rent faktisk ER mange, der tjener gode penge på affiliate marketing. Det synes jeg ikke helt er tilfældet med MLM-deltagerne.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

 Her er den så igen:

Citat:
Og meget kan man så mene om affiliate-branchen, som ofte bliver hevet ind i debatten. Men faktum er, at vi, der blandt andet beskæftiger os med affiliate marketing, i langt højere grad er nede i detaljerne omkring det vi laver. Og det virker fuldstændig gennemskueligt og håndgribeligt, at der rent faktisk ER mange, der tjener gode penge på affiliate marketing. Det synes jeg ikke helt er tilfældet med MLM-deltagerne.

Den samme retorik:
"Det jeg beskæftiger mig med er bedre end det du beskæftiger dig med" - du kan ikke undgå at blive beskæftiget med samme emneområde uanset den ene eller den anden branche - hvorfor ?
Indlysende - al virksomhedsdrift der omfatter vare ind og ud, omsætning og bundstreg rummer samme aktivitgetsomfang - men det kan jo være at de der stiller spørgsmålene er de med manglende virksomhedsdrifts-erfaringer, regnskaber, salg og ledelseserfaringer m.m. som nok ikke findes i Network Marketing her er det mere almindeligt at finde de mere erfarne erhvervsfolk.

Det betyder jo ikke at Amino er irrelevant for dem da der er mange gode spørgsmål, at lærer af men også gode svar - og så er der jo også markedsføringseffekten ikke at glemme ! 

Nu er tråden jo "Er Network Marketing skadelig for Amino" - jeg har egentlig den opfattelse at det er debattørerne der er skadelige for Amino - de debattører der har så meget tid i overskud så de hænger herinde hele tiden for at se om der er noget de kan udtale sig om i MLM-som det fejlagtigt kaldes herinde - i stedet for at læse lektier og/eller passe deres egen forretning og gøre noget ved det.

Amino eller ej Virksomheder er her med eller uden !  Pas på tonen Music


mvh

ing. john sommer - HD-Informatik og Økonomi

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

BZR:
Derfor er det faktuelt forkert at generalisere Aminos brugerbase, som Michael gør i sit indlæg. Fordommen er sød nok, men den har absolut intet fundament i virkeligheden.

Det er vel så blot et spørgsmål om en ganske lille rettelse, for at påstanden er korrekt:

Langt, langt de fleste AKTIVE er enten skoleelever som omformulerer deres skoleopgaver eller folk som bruger internettet til en lille hyggeskilling på samme måde som man engang for længe siden kunne tjene lidt på at samle kuglepenne eller lægge vareprøver i kuverter.

Eller hvad?

BZR:
Det er sjældent vi oplever en MLM-Amino, der spørger om konkret rådgivning til at afhjælpe en eller anden problemstilling, som personen har i relation til salg af et eller andet givent produkt.

Det gamle ordsprog om at feje for egen dør - synes at passe glimrende her. 

Jeg er personligt holdt op med at skrive om mine produkter og mit firma på Amino, for selv når jeg gør det i tråde, som IKKE handler om MLM, så får man kastet latterlige kommentarer i nakken såsom: "Så er MLM pusherne ude og hverve igen" etc. 

Når alle andre skriver i tråden - så er det helt i orden, at de er ude og hverve kunder - men er man MLM'er, så skal man da lige have en spydig bemærkning med på vejen.

Derfor har jeg heller ikke tænkt mig at stille "iværksætter-tekniske" spørgsmål - for jeg gider ikke høre på de latterlige kommentarer - og dette tror jeg også gør sig gældende for flere af de andre seriøse MLM'ere her på forummet.

Så med andre ord: Hvis folk vil have "ægte iværksætter spørgsmål" fra MLM'erne, så kræver det i første omgang, at man behandler dem som ægte iværksættere.

Det er jo egentlig ret simpelt. Wink

Men der jo også en anden årsag til, at MLM'ere ikke stiller de samme spørgsmål som andre. Langt det meste er jo ikke aktuelt for en MLM'er, da ting som produktudvikling, logistik, lager, brochuremateriale, hjemmeside m.m. bliver stillet rådighed helt gratis. 

Derudover stiller MLM-virksomhederne også træning til rådighed - primært i salg og afsætning - så det eneste der reelt er tilbage er faktisk markedsføring - og lur mig om ikke nogle af de mange SEO-spørgsmål og adwords-spørgsmål, der bliver stillet på Amino, bliver brugt til MLM en gang imellem. :-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:

Det er vel så blot et spørgsmål om en ganske lille rettelse, for at påstanden er korrekt:

Langt, langt de fleste AKTIVE er enten skoleelever som omformulerer deres skoleopgaver eller folk som bruger internettet til en lille hyggeskilling på samme måde som man engang for længe siden kunne tjene lidt på at samle kuglepenne eller lægge vareprøver i kuverter.

Eller hvad?

Ja, men hvad er så pointen? Nogle er aktive mere direkte end andre, men ikke desto mindre er vi alle medlemmer. Og vi har alle mulighed for trække på hinandens ressourcer, når behovet opstår. Som jeg ser det er Michael, og til dels du, i gang med at opsætte en stråmand, som egentlig ikke tjener andet formål end at nedsætte en stor del af Aminos aktive brugerbase.

Alle skal starte et sted, og dem du og Michael ikke mener er "rigtige" iværksættere, kan meget vel være dem, der en eller anden dag får inspiration til at starte noget fantastisk. Sådan kom jeg selv i gang. Og hvis I ikke kan respektere eller forstå den proces, så er det måske jer, der skal finde nye græsgange.

I relation til resten af dit svar kan jeg sagtens forstå, at du er træt af - og bange for - at blive latterliggjort. Det er selvfølgelig heller ikke rimeligt, hvis dine indlæg ellers lever op til Aminos retningslinjer.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BZR:
Ja, men hvad er så pointen? Nogle er aktive mere direkte end andre, men ikke desto mindre er vi alle medlemmer. Og vi har alle mulighed for trække på hinandens ressourcer, når behovet opstår. Som jeg ser det er Michael, og til dels du, i gang med at opsætte en stråmand, som egentlig ikke tjener andet formål end at nedsætte en stor del af Aminos aktive brugerbase.

Du er jo så selv i gang med at opsætte en stråmand - ved at foregive, at jeg er enig med Michael. Det er jeg ikke. 

Jeg mente blot, at du negligerede resten af hans indlæg. Han skriver jo trods alt, at der er masser at lære på Amino - upåagtet om det er "rigtige" iværksættere der debatterer her, eller ej.

Årsagen til, at jeg rettede i påstanden var, at den fornemmelse kan jeg da godt selv sidde med engang i mellem - altså, at der er mange teenagere og fritids-iværksættere på Amino - jeg kunne dog aldrig finde på at påstå, at de var mindre værd i debatten end andre - og det er jo præcis det, som hele denne tråd handler om.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Side 21 ud af 21 (206 indlæg)