Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fly(g)t til Spanien

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

BB:
Kan du ikke give et eksempel/link til en af de boliger (finca), som du mener er billig pt.?

Kommer her: http://www.fotocasa.es/

 

Vil foreslå at du ikke vælger fra en hjemmeside, men kommer her ned og føler og ser om det er noget for dig.

Mange hilsener

 

Flemming Hasselriis

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Forfatter:

Vil foreslå at du ikke vælger fra en hjemmeside, men kommer her ned og føler og ser om det er noget for dig.

Mange hilsener

 

Flemming Hasselriis

 

Vi brugte www.kyero.com - men det er helt anderledes at stå dernede. Man kan se meget på billeder, men der er 1000 gange så meget at se og føle, når man står dernede :-)

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Jimi Hove:

Kan til dels give dig ret Kenneth.


Det både ærligt ( for mit fædrelands hjerte ) at se den latterliggørelse af DK fra diverse rigmænd som har tjent deres millioner her i DK, men også ganske glimrende da det efterlader et dejligt stort marked her i DK til os andre.


Jeg synes oftest man glemmer at fortælle om hvor store dele af befolkningerne i disse solskinslande, som ikke har råd til at købe dine produkter. Men så kan man jo tjene sine penge i de rige lande og tage til de fattige , spare på personskatten, og udnytte den billige arbejdskraft hos de arbejdsløse befolkninger , som er blevet svigtet af deres regeringer.


Men fint nok , hvis man afskyr DK så meget, så misser man sikkert også de muligheder der er, og dem tager jeg gerne. Så tak.

Mon ikke bare at vi kan koge det hele ned til at man ikke skal generalisere. Der er altid 2 sider af en sag uanset hvor tynd pandekagen er. Det glemte trådstarter vist. Men sådan er vi vel altid nogen der glemmer det i et øjebliks ophidselse over noget man selv syntes var sk ...

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe:
Der er altid 2 sider af en sag uanset hvor tynd pandekagen er. Det glemte trådstarter vist. Men sådan er vi vel altid nogen der glemmer det i et øjebliks ophidselse over noget man selv syntes var sk ...

Hej Per

Jeg vil lige for god orden skyld gentage hvad jeg skrev i mit oplæg bl.a.:

Man skal naturligvis kunne spansk på et rimeligt niveau, og så må man ikke være overfølsom overfor for at den danske mikrometer retfærdighed ikke findes her.

Man skal være forberedt på at klare sig selv hele livet. Den spanske understøttelse og folkepension er ikke noget at gå efter.

Hvis jeg skal gøre det tydeligere så må det være at sikkerhedsnettet i Spanien er meget grovmasket. Det er ikke for tryghedsnarkomaner at vove sig udenfor Danmarks grænser. De indvandrere, jeg kender af dansk, tysk og engelsk oprindelse er hvad jeg kalder "survivers". De kæmper og overlever i medgang og modgang. Det er typisk nogle "skæve" (anderledes) personligheder, der er underholdende at være sammen med.

Påske venlige hilsener

Flemming Hasselriis


Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Jeg ser bare et problem, hvis du sætter kuller i hovedet på nogle mennesker, så de tror at de har de samme muligheder i Spanien som i DK. For det har man ikke.

Nu er det jo absolut noget af et postulat. Der er nogle ganske gode muligheder på sydkysten i bestemte brancher, og havde jeg midlerne, så var disse muligheder iværksat.

For mig at se er det grundliggende nogle helt oversete muligheder som Frankrig p.t. nyder godt af.

Indenfor plast & emballage produktion ligger der et meget stort uopdyrket potentiale med eksport.

Derudover kan man også etablere eksklusivt niche landbrug med produkter kombineret med eksisterende muligheder.

Jeg mener Flemming har ret derhen, at det er nu man skal slå til, eller inden for det næste 1-1½ år, da man sikkert kan komme i gang med nogle meget gunstige virksomheder.

Om der er plads til at sælge it til spanierne, det tror jeg ikke man skal satse på, men man kan da havde det som sekundær eller tertiær indkomst.

/Jan

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv overvejet og flytte til Spanien så jeg følger lige med her Wink

 

Simon

Skal du flytte? Finde det billigste flyttefirma lige her: www.flytbilligst.dk

Skal du flytte? Finde det billigste flyttefirma lige her: www.flytbiligst.dk

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mulighederne er lige så store som i Danmark, men.

 

Der er ikke så meget papirarbejde i den henseende, men det er ikke særligt centraliseret set med DK øjne.

Mange stats ansatte er ansat på uopsigelige kontrakter og giver ikke en skid for, om det koster dig ressourcer, når de ikke gider, at gøre tingene til tiden eller forklare dig hvor du skal gå hen for at indhente de nødvendige papirer, for at få udført et stykke arbejde. Tro mig.

Tålmodighed, er ordet som du skal trives med og egoismen er stor. Skatten er på omkring 36 - 38%, moms er forskellig alt efter varegruppe og der skal betales hvert måned, for at drive virksomhed.(Om du tjener penge eller ej). Det er til den Sociale sikkerhed, som bla. omhandler hospitalsvæsnet. Ca. Euro 250 om måneden.

Lejen er stadig ikke faldet til et fornuftigt prisleje, men erhvervslokaler er bleve billige. Der er fyldt med IT folk i Spanien og de er ikke bagud på nogen område, måske nok mere snævre i deres arbejdsområde.

Antonio

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i mange år drømt om at bo i Spanien, og håber på at gøre drømmen til en realitet indenfor 3 - 4 år. Til at starte med regner jeg blot med at bo i vinter halvåret i Spanien, også tage sommeren i Danmark. 

Jeg er igang med at prøve og bygge en passiv indtjening op, og hvis det går som jeg forventer. Så skulle det også sagtens kunne lade sig gøre at drive det hele fra stranden i Spanien Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mark Jensen:
Jeg er igang med at prøve og bygge en passiv indtjening op, og hvis det går som jeg forventer. Så skulle det også sagtens kunne lade sig gøre at drive det hele fra stranden i Spanien Smile

Hej Mark

Drømme er godt, det er der man starter. Se det for dig, føl at du allerede ligger på stranden med din laptop, så er du der snart. Husk solcreme.

Mange varme hilsener

Flemming Hasselriis

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Antonio Forteza:
Tålmodighed, er ordet som du skal trives med og egoismen er stor. Skatten er på omkring 36 - 38%, moms er forskellig alt efter varegruppe og der skal betales hvert måned, for at drive virksomhed.(Om du tjener penge eller ej). Det er til den Sociale sikkerhed, som bla. omhandler hospitalsvæsnet. Ca. Euro 250 om måneden.

Det er rigtigt Antonio at skatten er den halve af den danske, men man skal ikke flytte til Spanien alene på grund af den lave skat. Man skal kunne lide vejret, som om vinteren nordpå er lige så koldt som i Danmark. Han skal kunne lide den spanske mentalitet (læs: mañana) altså ingen stress. Ikke lave idag hvad man kan udsætte til imorgen.

Man skal kunne lide den spanske mad og ikke mindst deres tappas. Spaniolerne har et til tider heftigere temperament end danskerne. Ikke alle spanioler synes godt om indvandrere. Man ser lidt ned på folk fra Sydamerika og dem fra Nordeuropa har man et blandet forhold til. Man sælger gerne sin ekstra lejlighed til disse købedygtige europæere, men på den anden side presser de boligpriserne op, så unge mennesker ikke har råd til at købe egen bolig.

Social Seguridad (dækker sygdom, arbejdsløshed og læge/hospitalshjælp) som selvstændige betaler, er oppe på € 274 om måneden.

Jeg har været her i over 8 år og har ikke fortrudt jeg flyttede fra Danmark og kan slet ikke forestille mig at skulle flytte tilbage. Dertil har jeg det alt for godt.

Mange spanske hilsener

Flemming Hasselriis

 

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)