Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kastet om på side 5 i google

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Enhver hjemmesideejers værste mareridt er netop sket for mig - jeg er vågnet op til synet af at vores sider er "fjernet" fra alt der ligner en naturlig position i google. Før havde vi adskillige top placeringer indenfor diverse emner, fordelt ud på ca. 10 hjemmesider.

Det, der er "interessant" er at alle vores sider synes at være blevet straffet over én kam, og fra den ene dag til den anden.

En anden ting er, at vi 100 % anser vores metoder for white hat, men noget kunne jo tyde på at vi tager fejl.

Jeg vil virkelig sætte pris på at få nogle meninger om hvad der kunne være galt, og høre om nogen kender til denne problematik - samtlige af ens sider fra samme servere (vi har to stk. rammer omkring side 5 på samtlige søgninger hvor man før har været repræsenteret i toppen)?

Kig eventuelt på www.texaspoker.dk - denne side har vi arbejdet med rent SEO mæssigt de sidste par uger, og ikke mindst haft spurgt en del til råds her på Amino.  

På forhånd tak. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nik!

Først og fremmest vil jeg lige nævne at jeg selv har oplevet præcis det samme for ca. 1 måned siden - resultaterne kom alle tilbage (endda forbedret) efter ca. 24 timer.

Det sagt så kan det være mange forskellige ting.

Som du selv nævner kan det være en straf, altså en "penalty" fra Google´s side - dette rammer dog normalt kun på søgeords niveau, derfor tror jeg ikke det er her vi snakker.

Så kunne det være sand boxed, men det er det bestemt ikke da i stadig er synligt på domæne etc.

Dernæst kunne det var en opdatering fra Google, med nye ændringer som ved et tilfælde har ramt jer hårdt, eller ramt de metoder i har brugt. Dette plejer dog at ske søndag/mandag - så tror heller ikke det er tilfældet.

Mit bud er at i har fået hvad man kunne kalde "en stor penalty", hvis dette er sandt så det er noget direkte crap for jer.

Men jeg tror nu mest det er en Google Dance i bred stil og at i får jeres placeringer tilbage igen inden ugen er omme (håber jeg ihvertfald)

Sidst men ikke mindst, så er nogle af de teknikker du har nævnt herinde: black hat - så det er vist ikke fordi at i er helt "clean" på den front.

Bedste hilsner

/ Joakim Kruse 

Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Joakim,

Tusind tak for dit svar, det er virkelig værdsat, da vi - som du nok kan regne ud - er i vildrede her på kontoret.

Jeg kunne godt vælge at håbe på at der blot er tale om en Google Dance, men sagen er at vores konkurrenter synes at ligge hvor de "altid" har ligget, og således gør dette faktum vel teorien om dansen mindre sandsynlig? 

Du nævner, at nogle af de metoder, jeg har spurgt til råds om herinde, er black hat - hvilke hentyder du her til? Jeg er naturligvis meget interesseret i at høre dette, så jeg kan se på om vi skal ændre nogle ting tilbage hvor vi kom fra.

Hvordan i tilfælde af at man har fået en penalty - får man ikke en besked fra google, eller skal man selv finde ud af at det er dette, der rent faktisk er sket?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey igen.

Kan godt forstå det, da det er en stor del af jeres forretningsgrundlag - det er super træls, men sådan kan det altså være når man arbejder med SEO.

Dansen behøver ikke ramme andre end jer, men jeg er enig, tror ikke det er en dance.


Penalty: nej du får helt sikkert ikke en besked fra Google :) Penalty er opfundet af SEO brachen og ikke af Google - så der findes igen ingen facitlister for sådan noget her - det er på ren "huntch" det hele.

Jeg syntes jeg så et indlæg fra jer hvor i omtalte at i lavede nogle sider med en smule "indhold til søgemaskinerne" som brugerne ikke kunne se, og at indholdet ikke var helt unikt. Jeg er ikke sikker, men kan bare huske en tråd hvor du nævnte nogle metoder, som sådan var lidt på grænsen til black hat, det var der ihvertfald flere end mig der nævnte i tråden (sorry har ikke tid til at lede efter den)

/ kruse

Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Joakim,

Tak for dit svar. Jeg vil blot - mest for min egen skyld, tror jeg - understrege, at jeg ikke har fået formuleret mig ordentlgit i den tråd, du henviser til. Det, jeg spurgte om i den tråd var om sider med unikt indhold, der ikke var tilgang til fra forsiden med et link (til teksten selv, elelr den gruppe af tekster denen var tilknyttet), ville have et problem med at rangere.

Jeg er kommet helt fra denne tåbelige tankegang, da det virker hovedløst at have (synligt) indhold, som hjemmesidens brugere ikke kan tilgå. Deraf er der tilgang til al tekst fra forsiden (elelr undersider til denne) på samtlige af vores tekster. Vi har aldrig lavet "usynlig" tekst, og vi har altid arbejdet med unikt indhold - altid!  

Jewg skriver ikke dette fordi jeg tror "google si watching us," men derimod fordi jeg ikke ønsker at have denne antagelse "hængende på mig," på baggrund af en misforståelse.

Hvad angår JavaScript, som vi har indført på enkelte links på eksempelvis Texaspoker.dk's forside - så er dette ikke black hat, right?

Andre der har input?

Tak for din tid Joakim, den er virkelig værdsat!

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey 

Det var heller ikke for at anklage nogen - bare så der ingen tvivl er! jeg er sikker på i er super reelle og bare ønske at gøre det bedste i kan! så intet ondt herfra overhovedet :)

Ang. Javscript = nej det er ikke black hat overhovedet.

Det var så lidt!

ps. Google is watching us all :) 

Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen :-)

Jeg opfattede ikke din kommentar som en "anklage," ville blot forklare mig, så den eventuelle misforståelse kom på plads - når man har rent mel i posen, skal det vises frem :-)

Ok, vi går videre med undersøgelsen, om end det virker lidt uoverskueligt at finde den korrekte tilkde til problemet på nuværende tidspunkt.

Hehe, Google is certainly watching us all :-)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :-)

Jeg er godt klar over at man ikke får en mail, når man bliver straffet af Google. Ville ellers være rart. Men kan I ikke læse en del af det i Webmaster Tools? Det er ikke noget jeg vil hænges op på - kan bare huske der tidligere har været nogle på Aminoer som fik en del ud at bruge noget tid derinde.

Det skal også lige siges at jeg har en side som ca. hver 2. Måned ligger super godt i Google, så bliver den kastet ned igen, og så op igen, osv. Det er godt nok en affiliate side, men metoderne der er brugt er også white hat.

Så inden du går helt i panik så ville jeg også vente lidt, den skal nok komme igen, så længe den ikke er fjernet 100 % fra Googles indeks.

Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper,

Tak for dit input. Webmaster Tools kan ganske sikkert hjælpe os, i hvert fald går jeg ind og ser på det med det samme. 

Well, det der med ikke at gå helt i panik, det er desværre for sent, da vores forretning er meget afhængig af dagsformen på vores præstationer i google :-) Når det er sagt, vil jeg dog sige at vi stadig holder dampen oppe, og vi er da også i færd med at se på hvem der kan hjælpe os i forhold til problematikken.

En ting, jeg undrer mig over / bider mærke i i det, du skriver er følgende: 

"... den skal nok komme igen, så længe den ikke er fjernet 100 % fra Googles indeks."

Jeg forstår godt tanken bag din udtalelse, men det der bekymrer mig allermest ved hele denne episode er faktisk, at google synes at have lagt os om på side 5 på samtlige søgninger. Dette lugter, for mig at se, langt mere af en decideret straf end i det tilfælde, hvor man - af hvilke årsager der end måtte ligge bag - pludselig forsvinder fra google. Det kan godt være jeg er helt galt på den i den antagelse, men det var blot for at komme med mit umiddelbare syn på den sag. 

Tak for input :-)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolai.

Det er mest ud fra det synspunkt, at hvis man er fjernet komplet fra Googles indeks (så man slet ikke er at finde), så er det højst sandsynligt en rigtig stor straf, og så bliver det svært at komme igen.

Men når I stadig er på side 5, så er alt håb ikke ude. I kan jo evt. tage fat i Henrik Bondtofte, han kan nok hjælpe jer med problematikken. Når jeres forretning primært er bygget på jeres organiske placeringer, så ville jeg få en prof. på det.

God påske :-) Skriv hvis der er andet jeg kan hjælpe med.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)