Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så brug dog Amino`s søgefunktion

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Mariager
Tilmeldt 26. Mar 11
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Med fare for at få en over snuden, som ny tilmeldt bruger af Amino, så vover jeg pelsen på det alligevel.

Mit indlæg er velment, og jeg håber ikke der er nogen der føler sig stødt.

Jeg har ifm. med firma opstart fulgt med i debatten her på Amino i et stykke tid , og det er mig ubegribeligt hvorfor der starter så mange tråde, med helt elementære emner som:

"Hvordan starter man et Aps" eller "Hvilken virksomhedsform skal jeg vælge" eller "Hvordan kommer jeg i gang". Måske skal man i det hele taget overveje om det er tiden til at starte op selv, hvis man går i stå allerede her i sin businessplan, hvis der altså er udarbejdet en sådan.

Der starter også en del tråde op som "Hvilket CMS skal jeg vælge" eller "Hvilken wepshop skal jeg starte op med" eller "Jeg skal påbegynde import, nogen gode råd" etc. Kendetegnede for alle disse tråde er at det er det helt basale der bliver spurgt om, og det giver ikke rigtig nogen mening at svare på så brede spørgsmål (syntes jeg). Det er prisværdigt at der er Aminoer der svarer, men i de fleste tilfælde kan svaret ikke blive bedre end kvaliteten af spørgsmålet.

Jeg skal selv have mig en hjemmeside, og måske også en webshop, og jeg har fået rigtig meget information ved at bruge Amìno`s søgefunktion og læse i gamle tråde, vel at mærke fra i år, og jeg har også brugt en hjemmeside der hedder "Goggle" hvor der faktisk også er meget god information at hente.

Budskabet med denne tråd er, at inden man poster en tråd:

SÅ BRUG AMINO´S SØGEFUNKTION, og se hvad der allerede står om det du vil spørge Aminoer til råds om.

Det vil alt andet lige give spørgsmålene, som jo så forhåbentlig vil blive mere konkretiseredei de kommende tråde, mere kvalitet og være givtige for os som læser debatindlægene.

Fortsat god aften og god vind med de projekter I brænder for.

Mvh

Allan

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig, men når det er sagt, så synes jeg faktisk ikke, at søgefunktionen er særlig god. F.eks. følger jeg med i et specifikt emne om PostDanmarks priser pr. 1. april, men der er sindssygt mange indlæg i denne tråd, så jeg gider ikke have en mail hver gang. Jeg kunne bookmarke (ja, det har jeg gjort nu), men da jeg et par gange søgte efter emnet med nærmest 100 % match på overskrift, fandt jeg alt muligt irrelevant ... som jeg ikke søgte efter. Så kunne jeg herefter vælge "efter nyeste først", og så var den på side 1.

Men hvorfor får jeg ikke nyeste først, vil jeg så godt høre. Det kan godt være, at søgemaskinen er sat til at søge efter antal keywords fundet eller noget - men jeg er da totalt ligeglad med indlæg fra 2007 eller før, som man ofte finder, når man bruger søgefunktionen.

Så jeg har faktisk lidt opgivet søgefunktionen. Måske er den gode udgave forbeholdt Plus-medlemmer - hvad ved jeg;-)

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan bruge den orange box på forsiden til at se om der er nye indlæg i dem du skriver i.
Måske kan det hjælpe?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens sortere resultater efter dato. Når du har søgt, så kan du sortere.
At lave en god søgemaskine er ikke let, spørg bare Microsoft..
Men eller gå ind på Google og søg således

Site:amino.dk "og så det du søger på"

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm ja, hvis jeg overvåger emnet - ikk? Så vidt jeg kan se, inkluderer det ikke emner, jeg har skrevet i.

Men seriøst - prøv at søge på Postdanmark priser 1. april - se hvilke hits I får.

Som hit 1 får jeg: Er det bare en generel tendens at fragt stiger helt vildt. Lidt længere nede får jeg dette indlæg som vi skriver i nu.

Men jeg søgte efter: Postdanmark priser 1. april og finder så indlægget halvvejs nede på siden i dag (i kraft af, at der har været en del indlæg). Men det burde - som jeg ser det være noget nær mit første søgehit, når overskriften er: Post Danmarks prisstigninger pr. 1. april - hvad gør I? Jeg synes ikke jeg burde få hit som: Webpack2 Forsinket, Er det bare en generel tendens, at fragt stiger helt vildt osv. osv.

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, så vil jeg da bruge Google fremover, for den gør jo som jeg mener:-)

Jeg ved godt, at det er svært at sætte en søgning op, men stadig mener jeg ikke Aminos resultater er de rigtige, når de rankerer som de gør - og når jeg søger som jeg gør.

Det kræver jo, at jeg som bruger ser, at jeg kan vælge nyeste først, men det hjælper jo faktisk heller ikke, for de indlæg, som har haft indlæg sidst rankerer først. postdanmark priser efter 1. april - det indlæg jeg leder efter ligger nederst på side 1. Så for mig er det da mere relevant at finde indlægget "Post Danmark - nye priser efter 1. april 2011. Hvad gør I?" end det er at finde indlægget "Så brug dog Amino's søgefunktion" - når jeg i øvrigt søgte efter "postdanmark priser efter 1. april". Og nu hvor jeg har kigget nærmere, tror jeg faktisk ikke, at jeg er nået til den rette tråd endnu - altså den med de +500 indlæg om PostDanmark - den kan jeg ski ikke lige finde, men måske søger jeg forkert

 

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Mariager
Tilmeldt 26. Mar 11
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu var det jo heller ikke meningen at denne tråd skulle handle om "postdanmarks nye priser efter 1. April".

Det var mere en henstilling til, at de nogle af tråde der blev startet om de mest elementære emner, sagtens kunne være blevet besvaret ved at lave simpel søgning.

Det er stadig budskabet med denne tråd.

 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 04:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Site:amino.dk "og så det du søger på"

Det kan jeg bekræfte virker ret fint på den måde, det har jeg selv brugt.

Jeg gør nøjagtig det samme når jeg skal finde noget på wikipedia, det er også bare bedre end wikipedia's egen søgefunktion.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)